کد خبر: ۸۶۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
تعداد بازدید: ۲۰۴
نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی از وضعیت وخیم همه‌گیری کرونا و آلودگی هوا در این شهر خبر داد.

روا نیست شهر اردکان آلوده‌ترین هوای کشور را داشته باشدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمدرضا دشتی اردکانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۶ آبان) مجلس شورای اسلامی طی اخطار ۵۰ قانون اساسی  مجلس گفت: در جمهوری اسلامی حفاظت از محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد در آن حیات اجتماعی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می‌شود .

نماینده اردکان با بیان این‌که، فعالیت‌های اقتصادی و غیر آن که موجب آلودگی و تخریب محیط زیست می‌شوند، ممنوع است، اظهار داشت: طی دو هفته گذشته من با رئیس مجلس جلساتی را درباره آلودگی هوای شهرستان اردکان برگزار کردم، آلودگی هوا در اردکان نسبت به شهرهای دیگر در کشورمان از آلایندگی بسیار بالاتری برخوردار است.

وی گفت: وضعیت آلودگی هوای اردکان را با ۳ استان صنعتی همجوار خود مقایسه کردم، آلودگی هوا در اردکان ۱۹۱ است در حالی که در تهران ۹۲، اصفهان ۱۳۵ و در اراک ۱۱۷ است.

دشتی اردکانی ادامه داد: کرونا مردم شهر من را مورد حمله قرار داده و روا نیست هوای شهر من آلوده‌ترین هوا را در کشور داشته باشد. هر چه داد میزنم و با آقای رئیس مجلس جلسه می‌گذارم و با وزرای مربوطه این مشکل را بیان می‌کنم، کسی به داد این شهر نمی‌رسد بنابراین از شما خواهش می‌کنم یک اقدام عاجلی را در این خصوص انجام دهید.

 قالیباف رئیس که ریاست مجلس را بر عهده داشت، بیان کرد: اشکال شما درباره بحث آلودگی شهرستان اردکان وارد است اما این اخطار نسبت به هیأت رئیسه و دستور کار وارد نیست، از کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌خواهم موضوع آلودگی هوای اردکان را بررسی و گزارشی را در این مورد تهیه کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: