کد خبر: ۸۶۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
تعداد بازدید: ۳۳۱
سنجش رضایت مردم از کیفیت ارائه خدمات، به عنوان یکی از شاخص‌های اساسی مرتبط با بهره وری در دستور کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

رضایت مردم از کیفیت ارائه خدمات، شاخص اساسی بهره وری استبه گزارش خبرداغ به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون  ،کار و رفاه اجتماعی ، سید جواد رضوی، دبیر کمیته راهبردی ارتقای بهره‌وری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب در نشستی که با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان ملی  بهره وری ایران  و تعدادی از معاونین و روسای سازمان های زیر مجموعه  این وزارتخانه به صورت ویدئوکنفرانس شد افزود: این کمیته،  با حکم وزیر تعاون ، کارو رفاه اجتماعی از شهریور ۱۳۹۸  کار خود را آغاز کرده است و دستورالعمل های سازمان ملی بهره‌وری با  مشارکت نمایندگان معاونت‌های تخصصی و رویکرد مسئله محوری در حال انجام است.

 رضوی با اشاره به اینکه مجموعه مسائل مربوط به وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی تا پایان سال 98 شناسایی شده است توضیح داد: در ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ با اعلام بخشنامه جدید از سوی سازمان ملی بهره‌وری و ارسال کاربرگ های جدید ، بازبینی فعالیت های سال 98 در دستور کار قرار گرفت .

دبیرکمیته ارتقای بهره‌وری با بیان اینکه باید سهم این وزارتخانه در موضوع بهره‌وری و رشد اقتصاد ملی مشخص شود تصریح کرد: در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، از مجموع ۶۷ مسئله احصا شده ،حدود ۱۸ مورد بخشی و چند مورد نیز فرابخشی بوده است.

رضوی گفت: بهبودمستمر فرآیندهای کاری مسائلی که شناسایی شده و مانع ارتقاء بهره وری هستند در اولویت کاری وزارتخانه قرار دارد.

رضوی بر ضرورت تعامل بیشتر وزارتخانه با سازمان ملی بهره‌وری تاکید کرد و افزود: جلسات این کمیته در سطح استان‌ها نیز به صورت مستمر تشکیل و مرتب از آنها گزارش گیری می شود.

 دبیر کمیته راهبردی ارتقای بهره‌وری تصریح کرد: در استان‌ها، حدود ۸۰ درصد مصوبات کمیته های استانی به مرحله اجرا رسیده است.

به گفته وی، با ابلاغ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سازمان‌های تابعه، روسای کمیته‌ها منصوب و احکام اعضای کمیته ارتقای بهره وری صادر شده است.

 رضوی با اشاره به اینکه اجرایی شدن راه حل مسائل مربوط به بهره‌وری دستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد، افزود: این موضوع با همکاری واحدهای تخصصی در ستاد دنبال می‌شود و انتظار این است که همه معاونت های ستادی وزارتخانه برای حل مسائل همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

 وی بر ضرورت اصلاح نظامنامه مبتنی بر برنامه پنجم توسعه تاکید کرد و افزود: اصلاح و بازنگری ساختار نظام نامه با رویکرد مسئله محوری ،ضروری به نظر می رسد.

رضوی تصریح کرد: از روسای کمیته‌های تخصصی سازمان‌ها نیز درخواست می‌شود نظارت جدی تری بر تشکیل کمیته‌های تخصصی ارتقای بهره‌وری توسط دستگاه داشته باشند .

وی همچنین تاکید کرد: گزارش‌های کمیته‌های تخصصی ارتقای بهره‌وری سازمان‌های تابعه در دوره های مشخص شده، به دبیرخانه این کمیته ارائه شود .

دبیر کمیته راهبردی ارتقای بهره‌وری افزود: با توجه به اینکه بخشی از مسائل وزارتخانه فرابخشی است پیشنهاد شده کمیته فرابخشی در سازمان بهره‌وری سازمان ملی بهره‌وری تشکیل شود.

وی تصریح کرد: انطباق با رویکرد مسئله محوری و برنامه جامع اصلاح نظام اداری از جمله موارد درخواستی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه بهره وری است .

دبیر کمیته راهبردی ارتقای بهره وری پیشنهاد داد: برای شناسایی مسائل عدم ارتقای بهره‌وری ،رویکرد مشخص ارائه و با استفاده از تجربیات این وزارتخانه با همکاری سازمان ملی بهره‌وری جلسات مشترک آموزشی در جهت انتقال تجارب تشکیل شود

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: