کد خبر: ۸۶۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
تعداد بازدید: ۶۰۱
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : جریان داده از بخش های مختلف سازمان باید مبنای برنامه ریزی قرار گیرد و داده ها با پردازش های مختلف به اطلاعات مناسب و کاربردی تبدیل می شود.
رضوی : جریان داده از بخش های مختلف سازمان باید مبنای برنامه ریزی قرار گیردبه گزارش خبرداغ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی،  سید جواد رضوی، در نشست روز" آمار و برنامه ریزی "گفت : در سال جاری، ۹ هدف کلان، ۳۳ راهبرد، ۹۵ سیاست،۱۸۱ عنوان برنامه، 99 هدف کمّی و یک هزار و ۲۵۶ فعالیت برای ستاد و استان‌ها در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظر گرفته شده که تمامی اهداف کمی، مشخص شده و مبنای گزارش گیری و ارزیابی عملکرد برنامه‌ها است.
وی افزود: تدوین برنامه عملیاتی سالیانه و ابلاغ آن در وزارتخانه مبتنی بر قوانین ،مقررات ،احکام برنامه ششم توسعه، برنامه ها ،اولویت، سیاست‌های ابلاغی ریاست جمهوری ، برنامه‌های ابلاغی وزیر محترم، برنامه های مجلس شورای اسلامی و اسناد بالادستی است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، متولی برنامه‌ریزی در این وزارتخانه است افزود: این برنامه عملیاتی در سال ۹۸ اصلاح و در سال جاری نیز به همان ترتیب ادامه پیدا کرد .
وی افزود: در این برنامه عملیاتی، برای هر هدف کلان ،راهبردهایی مشخص و برای هر راهبرد، سیاست‌هایی نیز در نظر گرفته شده است.
 رضوی با اشاره به اینکه این سیاست‌ها اهداف کمی را محقق می‌کند، افزود: برای هر هدف کمّی، برنامه اجرایی و  فعالیت هایی  متناسب  با حجم عملیات  و بودجه  مورد نیاز در نظر گرفته شده است. 
 رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد : چکیده برنامه عملیاتی در سال ۱۳۹۹ برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه تهیه شده است و اهداف کمی در این زمینه مشخص شده و مبنای گزارش گیری و دربرگیرنده همه تکالیف دستگاه‌هاست .
وی گفت :  در این وزارتخانه سامانه ‌ای به این منظور طراحی شده است و با طراحی و اجرای سامانه برته، امکان ورود اطلاعات عملکردی در این سامانه وجود دارد.
رضوی یادآورشد : در این سامانه از یکم تا دهم مهرماه ،برنامه‌ها برای ماه قبل پیش‌بینی شده و از دهم تا ۱۵ مهرماه واحدهای ستادی موظفند که برنامه های متناظر با خود را در استان‌ها  رصد کنند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد : برنامه‌هائی که به این منظور تدوین شده است اساس و مبنای گزارش گیری قرار می‌گیرد .
وی گفت :  تعیین اهداف کمی بر مبنای تکالیف دستگاه و اعلام معاونت مربوطه انجام می‌شود.
رضوی تاکید کرد :  تدوین برنامه به معنای پیش‌بینی است و باید تلاش شود که اهداف تحقق این پیش‌بینی فراهم شود ونباید اجازه داد اساس برنامه‌ ریزی‌ها دچار خدشه شود.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، تفکیک وظایف ستاد و صف و تعیین شرح وظایف آنها را ضروری دانست و افزود: با انجام تفکیک وظایف در ستاد و صف، از تداخل برنامه ها جلوگیری خواهد شد.
وی گفت :  وظیفه ستاد هماهنگی ،برنامه‌ریزی ، سیاست‌گذاری و نظارت بر اجرای برنامه‌ها است و استان‌ها نیز وظیفه اجرای این برنامه‌ها را برعهده خواهند داشت.
 رضوی با اشاره به شاخص‌های ارزیابی عمومی و اختصاصی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهارکرد: با خروجی سامانه برته در برخی استان‌ها ،عملکرد سالیانه آنها به عنوان مستندات قابل ارائه در سازمان امور استخدامی کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 رئیس مرکز فناوری، اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: آنچه که ما در این وزارتخانه ارزیابی می‌کنیم عیناً از سوی سازمان استخدامی نیز  ارزیابی می شود.
وی خاطرنشان کرد :  اصلاح در اهداف کمی ، بخشی که مربوط به تکالیف قانونی دستگاهی است به هیچ عنوان قابل تغییر نیست و در بخش تکالیف قانونی در حوزه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امکان حذف وجود ندارد .
رضوی ادامه داد :  در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تحلیل عملکرد  از میزان تحقق برنامه‌ها به صورت شش ماهه، ۹ ماهه و یکساله انجام می‌شود . آنچه که در گزارش‌های عملکردی به آن اشاره می‌شود میزان تحقق اهداف برنامه هاست و ارائه گزارش عملکرد می‌تواند مبنای برنامه‌ریزی قرار گیرد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  تصریح کرد :  باید استان‌ها را بر اساس شاخص‌های جمعیت، وسعت، تعداد شهرستان های استان،  تعداد پست‌های سازمانی و بیمه شدگان تامین اجتماعی و میزان اشتغال بنگاه‌هاتقسیم بندی کرد و  با این رویکرد، استان‌ها در گروه خود رتبه بندی می شوند.
 وی با تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروه در این زمینه تصریح کرد: با اجرای شاخص‌ها ، استان‌ها رتبه‌بندی خواهند شد.
رضوی گفت: ما در استان‌ها پست سازمانی ترکیبی به عنوان آمار و برنامه‌ریزی و در برخی استان‌ها به عنوان طرح و برنامه داریم.
 رئیس مرکز فناوری، اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر، ۳۵ نفر در پست فراوری داده ها در ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها مشغول فعالیت هستند ، گفت: مجموع افراد مرتبط با موضوع آمار و برنامه‌ریزی در ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها به ۷۰ نفر می‌رسند .
وی یاد آورشد : در این بخش نیازمند تعامل و حمایت بیشتر از این افراد در استان ها هستیم و با حمایت بیشتر از این افراد، کارها به نحو مطلوب‌تری پیش خواهد رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: