کد خبر: ۸۶۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
تعداد بازدید: ۲۴۹
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: از خانواده بزرگ 125 هزار نفر شوراهای شهر و روستا در این دوره 60 نفر به دلیل تخلفات دستگیر شده‌اند.

دستگیری ۶۰ عضو شورای اسلامی در کشوربه گزارش خبرداغ ، علیرضا احمدی شامگاه امروز در نشست با اعضای شورای شهر سنندج اظهار کرد: گوهر گم شده همه ما در کشور بحث معنویت و اخلاق است و متاسفانه امروز خیلی‌ها خدا را فراموش کرده‌اند.

وی گفت: اگر معنویت در جامعه حاکم باشد هیچ نوع بداخلاقی و کج‌رفتاری و مشکلی را در جامعه شاهد نخواهیم بود.

احمدی در ادامه از شورای عالی استان‌ها به عنوان بزرگترین پارلمان شورایی کشور نام برد و گفت: ما یک جایگاه عالی داریم که باید این جایگاه از طریق مختلف به جامعه معرفی شود.

وی به راه‌اندازی سامانه ملی ثبت تخلفات و شکایت مردمی اشاره کرد و افزود: سامانه ملی ثبت تخلفات و شکایت مردمی عملا به همه مردم این اجازه را می‌دهد که وارد این سامانه شوند و تخلفات را گزارش دهند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در کنار سامانه ملی ثبت تخلفات و شکایت مردمی، ناظران امین را راه‌اندازی کرده‌ایم تا درست و نادرستی این شکایات را بررسی کنند.

وی گفت: با قوه قضائیه رایزنی‌های لازم را انجام داده‌ایم که بتوانیم در شورای حل اختلاف که در دستگاه قضا وجود دارد، یک شعبه خاص در استان‌ها برای شوراها راه‌اندازی شود.

احمدی به راه‌اندازی سامانه جامع شوراهای کشور هم گریزی زد و گفت: در قالب این سامانه می‌توانیم بانک اطلاعاتی کاملی از شوراهای شهر و روستا داشته باشیم.

وی گفت: این همه شورا در سطح کشور که با رای مردم روی صندلی‌های خدمت نشسته‌اند دولت می‌تواند از این ظرفیت در جایگاه‌ها و پست‌های مختلف استفاده کنند.

احمدی اظهار کرد: تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و بخش‌های تاثیرگذار را پای کار آورده‌ایم، یک سری تفاهم‌نامه‌‌ها را منعقد کرده‌ایم تا بتوانیم از این بستر در راستای رفع مشکلات مردم استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی ما در کشور زمین‌ها و اراضی قولنامه‌ای است که با سازمان ثبت اسناد و املاک برای حل این مشکل رایزنی‌هایی انجام شده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها با یاداوری شرایط فعلی مردم و ضرورت توجه به معیشت اقشار نیازمند جامعه، گفت: معیشت مردم خیلی مهم است، باید هر کاری که از دست ما برای کمک به معیشت مردم بر می‌آید دریغ نکنیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 400 شکایت در سامانه ملی ثبت تخلفات و شکایت مردمی ثبت شده است، گفت: بخشی از این تخلفات مربوط به تخلفات ساختمانی و برخی مربوط به اعضای شهرداری‌هاست.

احمدی در مورد قلع و قمع ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز گفت: در ۸ سال گذشته تا الان 250 هزار رای نهایی قلع‌و‌قمع صادر شده که البته اجرا نشده‌اند چرا که اجرای این تعداد ساختمان غیرمجاز کار سختی است و تبعات اجتماعی و اقتصادی زیادی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به صورت جدی دنبال اجرای طرح جامع مدیریت شهری هستیم که در صورت تصویب و اجرای این طرح و با اصلاح قانون شهرداری‌ها، بخش زیادی از مشکلات در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز حل می‌شود.

رییس شورای عالی استان‌ها در مورد میزان تخلفات و افراد دستگیرشده از بین شوراهای شهر و روستا در سطح کشور هم، گفت: از خانواده بزرگ 125 هزار عضوی شوراهای شهر و روستا 60 عضو شورای شهر و روستا در این دوره به دلیل تخلفات دستگیر شده‌اند.

وی افزود: البته کمترین تخلفات هم برای شوراها زیاد است اما در کل این نفرات نسبت به جامعه شورایی درصد زیادی است که نباید آنها را به جامعه شورایی نسبت بدهیم.

وی تصریح کرد: در هر جامعه ممکن است یک آدم متخلف وجود داشته باشد با هر متخلف باید برخورد شود اما به خاطر تعدادی اعضای شورای متخلف نباید همه شوراها را زیر سوال ببریم.

احمدی با تاکید براینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب نباید آنقدر فساد را سیستماتیک قلمداد کنیم، گفت: همانطور که افراد متخلف در شوراها معرفی می‌‌شوند افراد پاکدست را هم باید معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: در برنامه داریم شوراهای پاکداست و خلاق را به مردم معرفی کنیم چون همانطور که حس ناامیدی در مردم دمیده می‌شود حس امیدواری هم در آنها دمیده شود.

فارس
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: