کد خبر: ۸۶۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
تعداد بازدید: ۲۴۹
پس از آنکه آمریکا فروش بالقوه تسلیحات به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار را به تایوان تایید کرد، وزیر دفاع تایوان امروز (پنج‌شنبه) گفت که تایپه به دنبال درگیر شدن در یک رقابت تسلیحاتی با چین نیست بلکه فقط می‌خواهد ظرفیت ضربتی خود را افزایش دهد.

تایوان: به دنبال رقابت تسلیحاتی با چین نیستیم / می‌خواهیم ظرفیت ضربتی خود را افزایش دهیمپس از آنکه آمریکا فروش بالقوه تسلیحات به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار را به تایوان تایید کرد، وزیر دفاع تایوان امروز (پنج‌شنبه) گفت که تایپه به دنبال درگیر شدن در یک رقابت تسلیحاتی با چین نیست بلکه فقط می‌خواهد ظرفیت ضربتی خود را افزایش دهد.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پکن فشارها بر تایوان را برای پذیرش حق حاکمیت چین بر این جزیره افزایش داده که شامل پرواز جنگنده‌های چین بر فراز تنگه تایوان است.

این تسلیحات آمریکایی شامل حسگرها، موشک‌ها و توپخانه است و درباره آن به کنگره نیز اطلاع رسانی شده است.

ین د-فا، وزیر دفاع تایوان در گفت‌وگو با خبرنگاران با قدردانی از آمریکا گفت: این تسلیحات به تایوان در ارتقای ظرفیت‌های دفاعی‌اش به منظور مقابله با تهدید دشمن و وضعیت‌های جدید کمک می‌کند.

وی ادامه داد: این تسلیحات شامل یک ظرفیت ضربتی معتبر و ظرفیت‌های جنگی با هدف تقویت دفاعی ماست. این اقدام از سوی آمریکا به معنای اهمیت واشنگتن به امنیت در منطقه هند-پاسیفیک و تنگه تایوان است و ما به تقویت و تحکیم شراکت امنیتی خود با آمریکا ادامه می‌دهیم.

وزیر دفاع تایوان ادامه داد: ما به دنبال تقابل یا رقابت تسلیحاتی با چین نیستیم. ما بر اساس مقررات و مفهوم استراتژیک بازدارندگی و دفاع از مواضع خود و نیازهای دفاعی تایوان عمل می‌کنیم.

تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان اولویت خود را مدرن کردن امور دفاع تایوان در مواجهه با تهدیدهای چین قرار داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: