کد خبر: ۸۶۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵
تعداد بازدید: ۲۶۰
سرهنگ ارشد «جانگچونو خویی» سخنگوی فرماندهی قرارگاه شرقی ارتش آزادیبخش خلق چین امروز پنجشنبه در مصاحبه ایی گفت: اخیراً ، ایالات متحده شروع به ارسال پیام هایی نادرست برای نیروهای تجزیه طلب تایوان کرده و با این کار صلح و ثبات منطقه را بشدت به خطر انداخته است. وی گفت: رسماً به آمریکا هشدار می دهیم که با سخنان و اقدامات خود از ایجاد مشکلات در تنگه تایوان دست بردارد. ضمن آنکه این قرارگاه ارتش چین کماکان در حالت آماده باش قرار دارد و قاطعانه از حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و همچنین صلح و ثبات در منطقه تنگه تایوان محافظت می کند.

هشدار ارتش چین به آمریکا: واشنگتن با سخنان و اقدامات خود از ایجاد مشکلات در تنگه تایوان دست بردارد / ما قاطعانه از حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این منطقه محافظت می کنیمارتش چین به آمریکا هشدار داده که با اقدامات تحریک آمیز خود منطقه تنگه تایوان را به مخاطره می اندازد و باعث تشدید تنش ها در روابط با پکن می شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا ، سرهنگ ارشد «جانگچونو خویی» سخنگوی فرماندهی قرارگاه شرقی ارتش آزادیبخش خلق چین امروز پنجشنبه در مصاحبه ایی گفت: ارتش چین از آمریکا می خواهد دست از اظهارات و اقدامات منفی مرتبط با تنگه تایوان بردارد.

این اظهارات هشداری به آمریکا پس از آن است که روز چهارشنبه یک فروند ناوشکن با موشک های هدایت شونده « یو اس اس بری » USS Barry از تنگه تایوان عبور کرد.

این سخنگوی ارتش چین گفت، فرماندهی این منطقه به دنبال این تحرکات آمریکا، واحدهای دریایی و نیروی هوایی را برای نظارت بر مراحل عبور کشتی آمریکایی به این تنگه اعزام کرد.

وی افزود: اخیراً ، ایالات متحده شروع به ارسال پیام هایی نادرست برای نیروهای تجزیه طلب تایوان کرده و با این کار صلح و ثبات منطقه را بشدت به خطر انداخته است.

وی گفت: رسماً به آمریکا هشدار می دهیم که با سخنان و اقدامات خود از ایجاد مشکلات در تنگه تایوان دست بردارد. ضمن آنکه این قرارگاه ارتش چین کماکان در حالت آماده باش قرار دارد و قاطعانه از حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و همچنین صلح و ثبات در منطقه تنگه تایوان محافظت می کند.

همزمان وزارت خارجه چین با انتشار چندین بیانیه از آمریکا خواسته است دست از اقدامات خطرناک در منطقه بردارد و در اندیشه فروش های تسلیحاتی به تایوان نباشد و ضمن پایبندی به اصل چین واحد به روابط دوجانبه بیش از این لطمه نزند.

گزارش ها حاکی است که آمریکا درحال بررسی برنامه ای برای معامله تسلیحاتی جدید با تایوان برای فروش موشک و قطعات جنگنده و شماری از تسلیحات پیشرفته است که مورد مخالفت چین قرار گرفته است.

روزنامه گلوبال تایمز از ارگان های حزب حاکم چین نوشته است که « دونالد ترامپ » رییس جمهور آمریکا برای اینکه از بخت بیشتری برای پیروزی در انتخابات قریب الوقوع ریاست جمهوری برخوردار شود ، به اقدامات تحریک آمیز نظامی روی آورده است

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: