کد خبر: ۸۶۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
تعداد بازدید: ۲۸۸
رئیس کل بانک مرکزی دلیل افزایش نرخ ارز را کاهش درآمدهای ارز کشور دانست و گفت: عرضه ارز در سامانه نیما افزایش یافته و خرید اسکناس در بازار ارز به حداقل رسیده است.

همتی: ان‌شاء‌الله نرخ ارز کنترل می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین،عبدالناصر همتی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ضمن تقدیر از صادرکنندگان خوشنام و خدمات آنها به اقتصاد کشور، گفت: طی روزهای اخیر روزانه حدود ۱۵۰ میلیون دلار توسط صادرکنندگان در سامانه نیما عرضه می‌شود که در کنار منابع بانک مرکزی تأمین ارز واردات شتاب گرفته است.

وی افزود: با مشورت اتاق بازرگانی و هماهنگی با وزارت صمت به زودی اقداماتی ویژه‌ای برای استفاده حداکثری از منابع صادرکنندگان برای تامین ارز موردنیاز واحدهای تولیدی انجام خواهیم داد.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: دلیل افزایش نرخ ارز صدور بخشنامه‌های متعدد ارزی نبوده است بلکه دلیل آن کاهش درآمدهای ارزی کشور است.

بیشتر بخوانید: 

سقوط آزاد قیمت دلار در بازار/پیش‌بینی صرافان چیست؟

طبق اعلام بانک مرکزی، رئیس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه از صادراتی که برای ما ارزآوری داشته باشد حمایت می‌کنیم، گفت: لذا ما اصلا قصد نداریم که در شرایط فعلی اقتصاد، به صادرکنندگان فشار وارد کنیم و یا آنها را برای رفع تعهد ارزی به قوه قضائیه معرفی کنیم.

عالی‌ترین مقام بانک مرکزی در پایان تاکید کرد: مشکلات ناشی از تحریم و اثرات آن بر صادرات را اطلاع دارم و علت کاهش صادرات ما در ۶ ماهه ابتدای سال دقیقا مشخص است و ان شاء الله در نیمه دوم سال جهش خوبی در این زمینه خواهیم داشت و ان شاء‌الله نرخ ارز نیز کنترل می‌شود و شرایط بازار در خصوص نرخ ارز مثبت‌تر شده است و نکته دوم اینکه عرضه ارز در سامانه نیما بسیار بهتر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: