کد خبر: ۸۶۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
تعداد بازدید: ۲۱۵
یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در کنار تلاش‌هایی که برای رفع مشکلات اقتصادی صورت می‌گیرد، فروش تسلیحات به صورت قانونی علاوه بر اینکه به حفظ امنیت و صلح کمک می‌کند، می‌تواند یک درآمد خوبی برای کشور داشته باشد.

جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح و امنیت در منطقه است/ فروش تسلیحات می‌تواند منجر به درآمدزایی برای کشور شودبه گزارش خبرداغ، یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با  ایلنا درباره لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ذیل برجام گفت: تحریم‌هایی در خصوص خرید و فروش سلاح برای ایران در نظر گرفته شده بود و همین اواخر ایالات متحده و بعضی از کشورها مانند جمهوری دومینیکن در شورای امنیت سعی کردند این تحریم‌ها تداوم  پیدا کند اما کشورهای اروپایی، منطقه، چین و روسیه علیه آنچه که آمریکا و برخی از کشورهای دیگر می‌خواستند، رای دادند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اروپایی و منطقه به این نتیجه رسیدند که ما به دنبال صلح و دوستی هستیم و جمهوری اسلامی ایران در منطقه به دنبال ثبات، امنیت و آرامش است و به خوبی می‌تواند این نقش ارزشمند را ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: طرف‌های ایران هنگامی که به این باور رسیدند دفاع نظامی و تسلیحاتی ایران می‌تواند منجر به آرامش شود به این مسئله رای مثبت دادند.

نماینده مردم سلماس در مجلس اسلامی تاکید کرد: تقویت بنیه دفاعی ایران می‌تواند در منطقه از زیادیخواهی امریکا و اسرائیل جهانخوار جلوگیری کند و بسیار مفید باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه شاهد بودیم کشورهای دیگر طرف برجام به طرح آمریکا در خصوص تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران رای منفی دادند. از روز یکشنبه بیست و هفتم مهرماه رسماً این تحریم‌ها برداشته شد و از این به بعد در امر خرید و فروش سلاح به کشورهای منطقه می‌توانیم نقش مثبتی ایفا کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نظر تولید سلاح‌های دفاعی، ایران به خودکفایی رسیده است و نیازی به سایر کشورها ندارد، گفت: از این پس ما می‌توانیم برای کشورهای همسایه سلاح تهیه کنیم و علیه دشمنانی که منطقه را تهدید می‌کنند بایستیم. ما می‌توانیم یک نقش مثبت و حافظ صلح و امنیت در منطقه داشته باشیم.

وی ادامه داد: فروش سلاح به صورت قانونی علاوه بر این که منجر به ثبات و امنیت در منطقه می‌شود می‌تواند در اقتصاد نیز نقش موثری داشته باشد.

رضازاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فروش سلاح به صورت قانونی و رسمی از سوی جمهوری اسلامی ایران چه تاثیری بر روی اقتصاد خواهد گذاشت؟ گفت: همان‌طور که می‌دانید آقایان ظریف و  همتی سفرهایی را به کشورهای همسایه داشتند و بحث مطالبات جمهوری اسلامی ایران را مطرح کردند، این عزیزان سفرهایی به ترکیه، عراق ،چین، کره‌جنوبی و افغانستان داشتند که می‌تواند در حل مشکلات بسیار موثر باشد و مشکلات اقتصادی را تا حدودی حل کند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در کنار تلاش‌هایی که برای رفع مشکلات اقتصادی صورت می‌گیرد، فروش تسلیحات به صورت قانونی علاوه بر اینکه به حفظ امنیت و صلح کمک می‌کند، می‌تواند یک درآمد خوبی برای کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: بالاخره تمامی کشورها در بحث تهیه و تولید سلاح های متعارف، درآمدهایی را برای خودشان در کوتاه و بلند مدت در نظر می‌گیرند و با توجه به آن، سیاست اقتصادی شان را پایه گذاری می‌کنند که برای ما هم می تواند چنین اتفاقی بیفتد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: