کد خبر: ۸۶۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
تعداد بازدید: ۲۷۸
با همکاری نظام بانکی و مشارکت شرکت های گل گهر، چادرملو و مس سرچشمه انجام شد؛
پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه: مدیرعامل بانک سپه از اتمام فاز نخست طرح انتقال آب از سواحل هرمزگان تا اردکان خبر داد و اعلام کرد: با نقش محوری این بانک، رؤیای انتقال آب خلیج‌فارس به مرکز ایران به واقعیت تبدیل شد.

چقازردی: بانک سپه رؤیای انتقال آب خلیج‌فارس را به واقعیت تبدیل کردبه گزارش خبرداغ به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، محمدکاظم چقازردی ضمن اعلام این خبر، افزود: برای عملیاتی شدن پروژه ملی شیرین سازی و انتقال آب خلیج‌فارس، شرکت تأمین و انتقال آب خلیج‌فارس با سرمایه‌گذاری سه واحد بزرگ صنعتی و معدنی گل گهر، چادرملو و مس سرچشمه که بانک سپه سهامدار عمده گل گهر و چادرملو است، تأسیس شد.
وی ادامه داد: برای اجرای طرح انتقال آب خلیج‌فارس علاوه بر آورده اولیه شرکت متولی، 18 هزار و 101 میلیارد ریال منابع از طریق مشارکت نامه سندیکایی با حضور 9 بانک کشور تأمین مالی شد.
چقازردی گفت: بانک سپه با پرداخت 3 هزار و 650 میلیارد ریال تسهیلات بیشترین میزان منابع موردنیاز پروژه انتقال آب خلیج‌فارس را تأمین کرد.
وی در مورد همکاری سایر بانک‌های کشور در تأمین مالی پروژه انتقال آب خلیج‌فارس، اظهار داشت:40 درصد از 18 هزار و 101 میلیارد ریال تسهیلات سندیکای شرکت‌های مجری طرح را سه بانک سپه، ملی و کشاورزی و 60 درصد مابقی را بانک‌های تجارت، توسعه تعاون، رفاه، صادرات، صنعت و معدن و ملت تأمین کردند.
وی افزود: با عملیاتی شدن پروژه شیرین سازی و انتقال آب خلیج‌فارس، آب شرب بخشی از ساکنان استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد و آب موردنیاز واحدهای صنعتی و معدنی بزرگ مستقر در این استان‌ها نظیر چادرملو، گل گهر و مس سرچشمه تأمین خواهد شد.
مدیرعامل بانک سپه خاطرنشان کرد: اجرای موفقیت‌آمیز طرح انتقال آب خلیج‌فارس به مرکز ایران علاوه بر کمک به بهبود شرایط آب‌های زیرزمینی استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد، مسیر را برای اجرای طرح‌های مشابه باز کرد و از این تجربه می‌توان در سایر نقاط کشور استفاده کرد.


وی اظهار داشت: بانک سپه شش سال پیش پروژه شیرین سازی و انتقال آب خلیج‌فارس را با 54 هزار میلیارد ریال هزینه آغاز کرد و در حال حاضر اجرای چنین طرحی 24 هزار میلیارد ریال هزینه نیاز دارد.
چقازردی یادآور شد: بانک سپه از ساحل خلیج‌فارس در استان هرمزگان تا اردکان در استان یزد زمین‌های لازم برای لوله‌گذاری به‌منظور انتقال آب را خریداری کرد که اقدام بزرگی بود.
مدیرعامل بانک سپه گفت: در فاز اول پروژه شیرین سازی 200 هزار مترمکعب در بخش دریایی و خشکی به بهره‌برداری رسیده است و در حال حاضر روزانه 30 هزار مترمکعب آب تولید و به خط منتقل می‌شود.
چقازردی ادامه داد: بالای 90 درصد کار لوله‌گذاری مسیر 305 کیلومتری انتقال آب از ساحل خلیج‌فارس در هرمزگان تا گل گهر یزد به همراه یک تونل 1600 متری به اتمام رسیده و هم‌اکنون لوله‌گذاری 170 کیلومتر مسیر انتقال آب با شبکه‌های فرعی تکمیل شده است.
چقازردی گفت: مسیر لوله‌گذاری شده و تجهیزات مستقر در آن از خلیج‌فارس تا اردکان یزد ظرفیت انتقال 30 میلیون مترمکعب آب را دارد.
وی ورود بانک سپه به حوزه تولید محصولات استراتژیک در کشور را استثنایی خواند و افزود: این بانک برای کمک به زنجیره تولید فولاد کشور از سال 1365 تا 1380 بدون یک ریال برداشت در دو واحد بزرگ صنعتی و معدنی گل گهر و چادرملو سرمایه‌گذاری کرده و نقش انکارناپذیری در خودکفایی کشور در حوزه تولید فولاد داشته است.
وی یادآور شد: هم‌اکنون در واحدهای صنعتی و معدنی چادرملو، گل گهر و گوهر زمین از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری امید 40 هزار میلیارد ریال پروژه در حال اجراست که شیرین سازی و انتقال آب خلیج‌فارس یکی از آنهاست.
چقازردی از پیشرفت 93 درصدی پروژه شیرین سازی و انتقال آب خلیج‌فارس خبر داد و افزود: این طرح تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: