کد خبر: ۸۶۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
تعداد بازدید: ۲۹۲
محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با روز گرامیداشت عصای سفید در جلسه ویدیوکنفرانس با نمایندگان موسسات و انجمن‌های غیردولتی در حوزه نابینایان سراسر کشور پس از استماع سخنان گروهی از این افراد و در حضور آنان با برقراری تماس‌های تلفنی چندگانه، مشکلات افراد دارای معلولیت را پیگیری کرد.

همزمان با روز عصای سفید و با پیگیری متفاوت شریعتمداری اتفاق افتاد: وعده مساعدت دو معاون رییس جمهور و دو وزیر برای حل مسایل معلولانوعده نوبخت به نابینایان 

محمد شریعتمداری ضمن تماس تلفنی با محمد باقر نوبخت مطالبات جامعه نابینایان را منتقل کرد.
 در این نشست؛ نمایندگان تشکل‌ها از معاون رییس جمهور ؛ توجه ویژه به تامین بودجه اجرای قانون حمایت از معلولان در سال آینده و همچنین اعتبارات معلولان در برنامه هفتم توسعه و قطع یارانه افراد ثروتمند به نفع سازمان بهزیستی را خواستار شدند. 
معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه نیز که خود دوران درمان کرونا را سپری می‌کند، از اهتمام ویژه این سازمان به معلولان در تدوین بودجه سال آینده خبر داد.
تاکید رییس سازمان استخدامی بر حفظ سهمیه معلولان در استخدام‌ها
معاون رییس‌جمهور و رییس  سازمان  اداری و استخدامی کشور در پاسخ به  تماس تلفنی وزیر تعاون, کار و رفاه اجتماعی در جمع فعالان حوزه  نابینایان کشور؛ بر پیگیری جدی اجرای قانون اختصاص سهمیه استخدام به افراد دارای معلولیت در سالهای گذشته, گفت: در ثبت‌نام استخدامی فراگیر هشتم نیز  که در شهریورماه سال جاری انجام شد، سهمیه سه‌درصدی افراد دارای معلولیت منظور شد. 
جمشید انصاری بیان کرد: در ثبت‌نام مذکور برای هر فرصت شغلی؛ چهار نفر از افراد دارای معلولیت ثبت‌نام کردند که در صورت کسب حد نصاب، جذب می‌شوند. 
انصاری به جامعه افراد دارای معلولیت اطمینان خاطر داد؛ اگر در برخی فرصت‌های شغلی این جذب صورت نگیرد سهمیه این افراد ذخیره و محفوظ باقی می‌ماند.
قول مساعد وزیر آموزش و پرورش برای  استخدام معلولان در آموزش و پرورش
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  در این مراسم، همچنین در مکالمه تلفنی با  وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر دانش‌آموختگان سطوح تکمیلی دانشگاهی در بین  نابینایان، درخواست این جامعه برای استخدام را به وزیر آموزش و پرورش منعکس کرد.
حاجی میرزایی نیز با تاکید بر اهتمام وزارت آموزش و پرورش بر همکاری  در خصوص مسایل معلولان گفت:  امسال ۲۸ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش استخدام می‌شوند که بر اساس قانون؛  ظرفیت پذیرش معلولان ۸۴۰ نفر  است که این ظرفیت به تفکیک استان و شهرستان، قطعا اجرایی می شود.
وی تاکید کرد برای آموزش‌های مورد نیاز و سایر درخواست‌ها هم  با نمایندگان این جامعه دیدار و گفتگو خواهد کرد.
عزم جدی شورای عالی شهرسازی برای مناسب سازی شهری
" محمد شریعتمداری" در تماس تلفنی دیگری با "محمد اسلامی " وزیرراه و شهرسازی خواسته نابینایان مبنی بر توجه ویژه برای  مناسب سازی شهری را منتقل کرد . 
اسلامی نیز در پاسخ به این درخواست، ضمن اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی در این خصوص از عزم جدی این شورا برای نظارت بیشتر براجرای این مصوبه خبرداد.
 با درخواست نمایندگان تشکل های نابینایان  و موافقت اسلامی مقرر شد  نشست بعدی ستاد مناسب سازی  در دفتر وزیر راه و شهرسازی برگزار شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: