کد خبر: ۸۶۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
تعداد بازدید: ۱۵۱
روحانی در آیین افتتاح طرح‌های نوسازی و بازسازی مناطق سیل‌زده:
رییس جمهور گفت: پس از سیل ۹۸، دولت در شرایط سختی بود و ما با مشکلات شدید اقتصادی مواجه بودیم اما در همان روزهای ابتدایی سیل، تصمیمات مهمی را اتخاذ کردیم؛ حدود ۵هزار میلیارد در روزهای اولیه برای آغاز فعالیت بازسازی تأمین کردیم.

سال ۹۸ به عنوان روزهای پر افتخار همکاری ملت ایران در تاریخ ثبت شدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آیین افتتاح طرح‌های ملی نوسازی و بازسازی مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: افتتاح امروز ما ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ در واقع تشکر و سپاس از همه دست‌اندرکارانی است که تلاش کردند طرح‌های احداث و ترمیم و مرمت به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: سیل ۹۸ حادثه تلخی برای ما بود؛ چون ۶۶ هزار واحد مسکونی و تجاری از بین رفت و به طور کامل مجدداً تجدید بنا شد؛ بنابراین حادثه تلخ بود، البته شیرینی‌هایی به همراه داشت و آن تأمین منابع آب بود و برای کشور مفید بود و منابع زیرزمینی ما سیراب شد اما در عین حال خسارات زیادی هم داشتیم.

روحانی تصریح کرد: مردم بزرگ ایران در طول چند سال گذشته در حوادث بسیار‌ سخت، در تاریخ سرافراز بودند؛ یکی از آن حوادث سیل ۹۸ بود، در مسأله تحریم هم که از ابتدای سال ۹۷ جنایتکاران کاخ سفید علیه ملت ما اعمال کردند، مردم ما سرافراز بیرون آمدند.

رییس‌جمهور بیان کرد: در داستان سیل موضوع مهم این بود که همه مردم و همه نهادها و بنیادها پای کار آمدند؛ اینکه ما در طول یک سال و چند ماه توانستیم همه مناطقی که بر اثر سیل تخریب شده بود را بازسازی و نوسازی کنیم، کار عظیمی بود.

وی افزود: پس از سیل ۹۸، دولت در شرایط سختی بود و ما با مشکلات شدید اقتصادی مواجه بودیم اما در همان روزهای ابتدایی سیل، تصمیمات مهمی را اتخاذ کردیم؛ حدود ۵ هزار میلیارد در روزهای اولیه برای آغاز فعالیت بازسازی تأمین کردیم.

روحانی گفت: ۲۵ استان ما درگیر سیل بود و همه این‌ها بازسازی و نوسازی شد؛ این از افتخارات ملی ماست؛ به نظر من تاریخ ۹۸ به عنوان روزهای پر افتخار همکاری ملت ایران در تاریخ ثبت شد.

وی اضافه کرد: وقتی ما با طبیعت با بی‌رحمی برخورد می‌کنیم و در شهرسازی به نکات مهم توجه نمی‌کنیم، طبیعت به ما پاسخ خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: