کد خبر: ۸۶۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
تعداد بازدید: ۴۶۸
هر زمان دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌های دنیای مادی، ما را سرگرم می‌کند و خود را فراموش می‌کنیم، شهدا فراموشمان نمی‌کنند، همان‌ها که گویی با خدایشان عهد بسته‌اند تا ابد راهگشای خلایق باشند. دیروز، خونشان مدافع حریم شرف و غیرت و انسانیت بود و امروز روح بلندشان از یکایک ما دستگیری می‌کند.
برای بابای «زین‌اب»به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت، هر زمان دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌های دنیای مادی، ما را سرگرم می‌کند و خود را فراموش می‌کنیم، شهدا فراموشمان نمی‌کنند، همان‌ها که گویی با خدایشان عهد بسته‌اند تا ابد راهگشای خلایق باشند. دیروز، خونشان مدافع حریم شرف و غیرت و انسانیت بود و امروز روح بلندشان از یکایک ما دستگیری می‌کند. چه آن روز که پیکر ۱۷۵ شهید غواص عملیات کربلای ۴ در پایتخت و چند شهر ایران کربلایی به پا کرد، چه آن روز که تشییع محسن حججی، تلنگر زد که با پاک‌بازی و پایمردی درراه حق، می‌توان یک‌شبه راه صدساله پیمود، چه تشییع حاج قاسم که بیش‌ازپیش، ما را یکدل و متحد و مصمم کرد و چه این روزها که محمد بلباسی و رفقای شهیدش بازگشته‌اند تا دوباره بیدارمان کنند.

محمد بلباسی، متولد سال ۵۷ است که در اردیبهشت ۹۵ در خان‌طومان سوریه، آسمانی شد. شرح خدمات و فعالیت‌های محمد، خیلی بلندتر از دوران کوتاه زندگی اوست. او یکی از طراحان و مبتکران فعالیت‌های جهادی در استان مازندران بود؛ از اولین و مؤثرترین گروه‌های جهادی بود که پس از زلزله ورزقان با تیم همراهش، به کمک مردم بحران‌دیده شتافت. «خادمان شهدای مازندران» هم ایده شهید بلباسی بود و به همت او و دوستانش اجرا شد. راه‌اندازی صندوق خیریه امام زمان (عج) و دستگیری از خانواده‌های کم‌بضاعت از دیگر اقدامات او بود. خدمات سنگین او در حوزه‌های جهادی، راهیان نور، فعالیت‌های خیریه در کنار اشتغال تمام‌وقت در سپاه، از او شخصیتی کم‌نظیر و تأثیرگذار ساخته بود. او به‌راستی، این فرموده رهبر معظم انقلاب را باور کرده بود که حوزه کار و خانه و شهرش، مرکز عالم است و لحظه‌ای از مجاهدت نمی‌ایستاد. با این سن کم، خدمات بزرگ و رسالت سنگینی که به عهده گرفته بود، چهار فرزند از شهید به یادگار مانده که آخری، «زینب» ۶ ماه پس از شهادت پدر قدم بر عالم خاکی نهاده است.

بیشتر بخوانید: 

صدور احکام جدید بازنشستگان کشوری/افزایش ۴۵ درصدی میانگین حقوقها


شهید بلباسی و دوستان شهیدش بازگشته و موجی از اشک و احساس را در جامعه برانگیخته‌اند. در کتاب زندگینامه شهید بلباسی به‌نقل‌از همسر شهید نقل شده که او حتی حاضر نشد در سفر کربلا و به رسم معمول، برای خود کفن بخرد و خریدن کفن و متبرک کردن آن در حرم سیدالشهدا علیه‌السلام را بی‌ادبی به ساحت ارباب بی‌کفن می‌دانست. این ادب و معرفت، در کنار آن مجاهدت و مردم‌دوستی و دستگیری از محرومان، پاداشی جز شهادت هم نمی‌توانست داشته باشد.
شهید عزیز! آمدی که بیدارمان کنی، مایی که در خودمان فرو رفته و به عطر حضور شما سخت محتاج بودیم. خوش‌آمدی محمد بلباسی!

نویسنده : مسعود پيرهادي |

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: