کد خبر: ۸۶۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
تعداد بازدید: ۲۹۹
روزنامه اینترنتی فراز نوشت: « اثر تحریم‌های جدید بر اقتصاد ایران، ناظر بر ایران هراسی سرمایه‌گذاران خارجی خواهد بود». این مطلبی است که عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، در پاسخ به این پرسش عنوان کرد: « تحریم‌های جدید بانکی آمریکا تا چه اندازه می‌توانست عرصه معیشت را برای ایرانیان تنگ کند؟ چر که گفته می‌شود با تحریم‌های جدید حتی واردات غذا و دارو نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت».

شریعتی، عضو اتاق بازرگانی: تحریم‌های جدید هزینه تجارت با ایران را افزایش دادهبه گزارش خبرداغ ، روزنامه اینترنتی فراز نوشت: « اثر تحریم‌های جدید بر اقتصاد ایران، ناظر بر ایران هراسی سرمایه‌گذاران خارجی خواهد بود». این مطلبی است که عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، در پاسخ به این پرسش عنوان کرد: « تحریم‌های جدید بانکی آمریکا تا چه اندازه می‌توانست عرصه معیشت را برای ایرانیان تنگ کند؟ چر که گفته می‌شود با تحریم‌های جدید حتی واردات غذا و دارو نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت».

علی شریعتی، در این‌باره به «فراز»، گفت: « متاسفانه طی روزهای گذشته افرادی در خصوص تحریم‌ها اظهار نظر کرده‌اند که یا با سیاست‌های دولت حسن روحانی مخالف هستند، یا آن که از نگاه پژوهشی به ماجرا نگاه می‌کنند، متاسفانه هر دو گروه به بیراهه رفته‌اند».

او برای مصداقی‌شدن اظهار نظر خود این‌طور توضیح داد: « ببینید، وقتی آمریکا در لیستی بلند بالا نام شرکتی را که شاید من به عنوان یک فعال اقتصادی ایرانی، هیچ آشنایی با او ندارم را در لیست تحریمی‌هایش اعلام می‌کند،در واقع هزینه همکاری و تعامل اقتصادی با ایران را برای شرکت‌های اروپایی افزایش می‌دهد. بنابر این با هدف گرفتن تجارت خارجی ایران، به صورت غیر مستقیم اثر منفی بر اقتصاد می‌گذارد».

او در این‌باره بیشتر توضیح داد و بیان داشت: « از ابتدای سال که ۶ تحریم از سوی آمریکا علیه ایران اعمال شد، اتفاقا بازار سرمایه ایران صعود؛ پس اقتصاد ایران به طور مستقیم آسیب‌ندید . شاید یک دلیل این اتفاق آن باشد که مردم می‌گویند اوضاع اقتصادی ما از آن چه که در حال حاضر وجود دارد بدتر نخواهد شد. پس همه زندگی خود را ادامه می‌دهند، اما در این میان فعال اقتصادی با مشکلات بسیار جدی‌تری مواجه می‌شود».

او در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: « فارغ از فضای دیپلماسی که من تخصصی در آن حوزه ندارم، مشکلات جدی‌تری در حوزه سیاست و تجارت خارجی داریم. برای مثال؛ طی سال‌های گذشته، بیشترین فعالیت تجاری ما با افغانستان بود، اما حالا که این کشور به FATF پیوسته است، حجم تجارت خود را نیز با ایران کاهش داده است، این در حالی است که در ایران هنور برای پذیش FATF دچار تعلل هستیم».

شریعتی در ادامه و در پاسخ به این پرسش که آیا زمان رفتن بر سر میز مذاکره با آمریکا فرا رسیده است یا خیر، این‌طور پاسخ داد: « من می‌خواهم بگویم به مساله توافق با آمریکا و نتایج مذاکره، نباید با عینک حزبی نگاه کرد. به یاد داشته باشیم که سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه ایران در زمان اوباما اعمال شد. پس دموکرات و جمهوری خواه مساله ما نیست؛ خوب است به منافع سیاسی و اقتصادی خود کاملا آگاه باشیم».

او صحبت‌های خود را این‌طور پایان داد که « در شرایط فعلی عاجل‌ترین راهکار، تسهیل صادرات غیر نفتی و افزایش درآمدهای ارزی برای کشور است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: