کد خبر: ۸۶۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
تعداد بازدید: ۵۵۵
هنوز چند ساعت از پیروزی پرسپولیس بر النصر عربستان و صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا نگذشته بود که اخباری مشکوک کم کم در فضای مجازی منتشر شد.

النصر آب در هاون می‌کوبدبه گزارش خبرداغ ، هنوز چند ساعت از پیروزی پرسپولیس بر النصر عربستان و صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا نگذشته بود که اخباری مشکوک کم کم در فضای مجازی منتشر شد. خبر اصلی این بود که باشگاه النصر از پرسپولیس به AFC شکایت کرده است. موضوع شکایت هم استفاده پرسپولیس از چند بازیکن غیر مجاز در این مسابقه بوده است! منظور النصری‌ها از بازیکنان غیر مجاز، همان 7 بازیکنی هستند که یک هفته قبل از شروع لیگ قهرمانان آسیا به پرسپولیس پیوستند و 5 نفرشان هم در ترکیب اصلی این تیم بازی کردند. النصری‌ها مدعی هستند پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس در زمانی که این 7 بازیکن جذب شدند بسته بود و این تیم نمی توانسته بازیکن جدید جذب کند.

 

اما درستِ خبر این است که پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بعد از جذب این بازیکنان بسته شده و در حال حاضر هم بسته است. آخرین تاریخی که باشگاه‌ها، مهلت ثبت نفرات جدید در پلتفرم مخصوص مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را داشتند، ۸ سپتامبر بوده و محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات ۱۲ سپتامبر تازه آغاز شده است. به عبارت ساده‌تر باشگاه پرسپولیس، ۴ روز قبل از شروع محرومیتش فرم بازیکنانش را در سایت کنفدراسیون تکمیل و بسته است. النصری‌ها اما بی توجه به این مسائل در روزهای اخیر بی توجه به این مسائل و این تاریخ‌ها همچنان در حال پیگیری ماجرا و هدایت پرونده از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستند. آنها شکایت رسمی را برای AFC فرستادند و AFC با ارسال نامه‌ای به باشگاه ایرانی تا ۸ اکتبر(۱۷ مهر) فرصت داد تا توضیحات خود را درباره استفاده از بازیکنان جدید در فهرست خود برای لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به AFC ارائه بدهد.

 

بر همین اساس باشگاه پرسپولیس هم قصد دارد تا ظهر امروز لایحه دفاعی خود شامل زمان ابلاغ رای برانکو از سوی فیفا، فرصت یک ماهه برای پرداخت طلب او، ثبت قرارداد بازیکنان جدید قبل از تاریخ ۲۱ شهریور و ثبت نام این بازیکنان در سامانه لیگ قهرمانان آسیا را به AFC ارائه بدهد. این اخبار باعث بروز نگرانی‌هایی برای هواداران پرسپولیس شده است. البته باشگاه ادعا می‌کند هیچ مشکلی پرسپولیس را تهدید نمی‌کند و جذب مهره‌های جدید در پروسه‌ای کاملا قانونی انجام شده است. با این وجود و با تجربه‌ای که در ماجرای محرومیت مضحک عیسی آل کثیر به دست آمد هواداران پرسپولیس هنوز نگران هستند.

 

اما واقعیت این است که اسناد و مدارک پرسپولیس بسیار محکم و بی‌نقص است و بسیار دور از ذهن است که AFC رایی علیه این تیم صادر کند. از این جهت که در پروسه ثبت اسامی بازیکنان در کنفدراسیون، علاوه بر روابط بین الملل باشگاه‌ها، روابط بین الملل فدراسیون و کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ بسیار با دقت بر این فرآیند نظارت می‌کنند پس امکان ندارد سه قسمت باهم اشتباه وحشتناک کنند. نکته مهم این است که تا زمانی که پنجره TMS توسط فیفا باز باشد، تمامی نقل و انتقالات داخلی و خارجی بلامانع است. حتما پنجره TMS پرسپولیس هم باز بوده که توانسته 7 بازیکن جدید بگیرد. اگر پرسپولیس محروم بود طبیعتا پنجره TMS متعلق به این تیم بسته بود و نمی‌توانست قراردادهای جدید را ثبت کند.

 

اما موضوع فقط این‌ها نیست. شواهد دیگری هم برای اثبات قانونی بودن قراردادهای جدید پرسپولیس وجود دارد. «عوض بیک» معاون دپارتمان مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیاست. به زبان ساده‌تر، تمام تورنمنت‌هایی که در سطح قاره برگزار می‌شود بخش مهمی از اجرای آن بر عهده این مدیر ازبکستانی است. مطمئنا اگر پرسپولیس تخلفی کرده بود و یک روزنه از شکایت قابل استناد وجود داشت، باشگاه پاختاکور ازبکستان از طریق همین فرد زودتر از هر تیمی از تخلف پرسپولیس مطلع می‌شد و دست به شکایت می‌زد. حالا چیزی که قطعیت پیدا کرده شکایت رسمی باشگاه النصر است و پرسپولیس باید مدارکش را در فرصت تعیین شده به AFC بفرستد.

 

اما شکایت رسمی النصر هم با توجه به اسناد موجود نظیرِ تاریخ شروع محرومیت، تاریخ ثبت قراردادها، تاریخ ثبت اسامی در سایت کنفدراسیون، تاریخ بسته شدن TMS، تاریخ حضور باشگاه در قطر و عدم پیگیری تیم‌هایی مثل السد و پاختاکور که قبل از النصر به پرسپولیس باخته و حذف شده بودند به نتیجه مطلوبی برای نماینده عربستان نخواهد رسید. جالب اینجاست که کسی که پنجره باشگاه با شکایت او بسته شده هم معتقد است قراردادهای جدید پرسپولیس قانونی بوده اما هنوز عده‌ای در داخل ایران معتقدند پرسپولیس مرتکب تخلف شده است. برانکو دیروز در این باره گفت: « تا جایی که از ایران به من خبر داده‌اند، پرسپولیس تمامی نقل و انتقالات خود را قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات انجام داده و مرتکب هیچ تخلفی نشده است.»

سازندگی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: