کد خبر: ۸۶۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
تعداد بازدید: ۴۵۳
روزنامه اینترنتی فراز نوشت: فیلم‌های سینما‌های جهان در سال ۲۰۲۰ در ابتدا مثل هر سال به فروش خوب خود ادامه می‌دادند. اما در میانه ماه مارس به دلیل شیوع ویروس کرونا سینما‌ها مجبور به تعطیلی اجباری شدند و به همین خاطر برای مدتی فروش گیشه کشور‌های مختلف به صفر رسیده بود.

گیشه های بی رمق؛ کابوس ادامه دار سینماهای جهانبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه اینترنتی فراز : فیلم‌های سینما‌های جهان در سال ۲۰۲۰ در ابتدا مثل هر سال به فروش خوب خود ادامه می‌دادند. اما در میانه ماه مارس به دلیل شیوع ویروس کرونا سینما‌ها مجبور به تعطیلی اجباری شدند و به همین خاطر برای مدتی فروش گیشه کشور‌های مختلف به صفر رسیده بود.

مدتی است که بازگشایی سینما‌ها و بازار‌های مهم سینمایی، دوباره از سر گرفته شده و می توان گفت که کشور چین، بر خلاف اینکه مرکز شیوع این ویروس بود، اکنون به عنوان موفق‌ترین کشور در روند‌های بازگشایی سینما محسوب می‌شود. تا جایی که فیلمی از این کشور مدتی پیش به پرفروش‌ترین فیلم امسال تبدیل شد. اما فیلم های مهم تابستان در گیشه چه کردند ؟

هشتصد؛ ۴۲۵میلیون دلار

این درام جنگی و تاریخی که محصول چین است، به تازگی از سد فیلم سینمایی «پسران بد تا ابد» عبور کرد و به پرفروش‌ترین فیلم سال تبدیل شد. این فیلم جنجالی که اولین تاریخ اکران کنسل شد، با ۸۰ میلیون بودجه، ۴۲۵ میلیون دلار در گیشه‌های مختلف از جمله گیشه چین فروخت تا به پرفروش‌ترین فیلم سال تبدیل شود. فیلم، داستان جنگ دوم ژاپن و چین را روایت می‌کند که یک گروه چینی باید از یک انبار محافظت کنند.

پسران بد تا ابد؛ ۴۲۴ میلیون دلار

این فیلم محصول کمپانی سونی است و دنباله دو قسمت قبلی این فیلم به همین نام در سال‌های ۱۹۹۵ و ۲۰۰۳ محسوب می‌شود. این فیلم پرفروش‌ترین فیلم ماه ژانویه تاریخ سینما و پرفروش‌ترین فیلم سه گانه پسران بد است. مارتین لارنس و ویل اسمیت در این فیلم، نقش دو پلیس را ایفا می‌کنند که بعد از ماجرا‌هایی دوباره باید همکاری کنند. ساخت قسمت چهارم این فیلم هم تایید شده است.

سونیک خارپشت؛ ۳۰۸ میلیون دلار

سونیک که بر اساس یک بازی ویدئویی محبوب ساخته شده، داستان شخصیتی به همین نام را روایت می‌کند که سرعت مافوق صوت دارد و طی ماجرا‌هایی تصمیم میگیرد که در زمین زندگی کند، اما حضور او در زمین باعث اختلالاتی می‌شود تا ارتش ایالات متحده به دنبال او بیفتد. جیم کری و بن شوارتز از جمله بازیگران این فیلم هستند.

انگاشته؛ ۲۵۱ میلیون دلار

به نظر می رسد حالا که تقریبا در تمام دنیا این فیلم روی پرده آمده، نشان می‌دهد که یک فیلم نمی‌تواند یک تنه سینمای دنیا را نجات دهد، حتی اگر «تنت» نولان باشد. «تنت» کریستوفر نولان این هفته از یک مرز مهم گذشت و توانست در گیشه جهانی به فروش جادویی ۲۵۰ میلیون دلار برسد. تریلر جدید نولان البته برخلاف دیگر بازارهای بین‌المللی در بازار آمریکا موفقیت قابل ذکری به دست نیاورد و هنوز که هنوز است، در سومین هفته نمایش برای جلب نظر تماشاگران دست و پا می‌زند. این فیلم این هفته در آمریکا توانست ۴/۵ میلیون دلار به دست آورد، تا با مجموع ٣۶ میلیون دلار در بازار آمریکای شمالی و کانادا، نام خود را به عنوان اولین فیلمی که بعد از کرونا به چنین فروشی در آمریکا رسیده است به ثبت برساند. کمپانی برادران وارنر که بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای ساخت «تنت» هزینه کرده، هفته گذشته برای چندمین بار به تاکید اعلام کرد که اکران «تنت» در سالن‌های سینما بیشتر از این که شبیه یک مسابقه سرعت باشد، از الگوی ماراتن تبعیت می‌کند. در واقع این کمپانی امیدوار است «تنت» که رقیب چندانی در اکران حال حاضر ندارد، در هفته‌های آتی بتواند مردم را به تدریج از خانه بیرون کشیده و دوباره به سینما رفتن عادت دهد.

دولیتل؛ ۲۴۹ میلیون دلار

فیلمی در ژانر ماجراجویی است که رابرت داونی جونیور، ستاره فیلم‌های انتقام جویان در آن به بازی پرداخته است. داستان فیلم در مورد یک دامپزشک است که می‌تواند با حیوانات صحبت کند و برای نجات و درمان بیماری ملکه ویکتوریا به همراه حیواناتش به یک جزیره سفر می‌کنند. «دولیتل» از جمله فیلم‌هایی بود که در زمان بازگشایی سینما‌ها مجددا اکران شد.

پرندگان شکاری؛ ۲۰۱ میلیون دلار

این فیلم، داستانی قهرمانی و بر اساس شخصیت‌های دی سی دارد که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، اما در گیشه موفق نبود. داستان فیلم از این قرار است که هارلی بعد از جدایی از جوکر به قهرمانانی چون قناری سیاه، هانترس و رنی مونتویا می‌پیوندد تا دختر بچه جوانی را نجات دهد.

به پیش؛ ۱۳۸ میلیون دلار

این انیمیشن که بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری داشت به دلیل همزمانی اکران با شیوع ویروس کرونا، نتوانست در گیشه موفق شود و شکست خورد. به همین خاطر کمپانی دیزنی خیلی زود نسخه دیجیتالی آن را منتشر کرد. این انیمیشن داستان دو برادر به نام ایان و پارلی را روایت می‌کند که در جهانی فانتزی ماجراجویی می‌کنند.

مرد نامرئی؛ ۱۳۴ میلیون دلار

تنها فیلم ژانر وحشتی است که در بین ۱۰ فیلم پرفروش سال قرار دارد، «مرد نامرئی»است. این فیلم در مورد زنی است که از دست شوهر فیزیکدانش فرار می‌کند و با گذشت مدتی از خبر خودکشی او متوجه می‌شود که توسط شخصی نامرئی دنبال می‌شود و در خانه او حضور دارد.

آقایان؛ ۱۱۵ میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ کدام اند؟
این فیلم داستان یکی از بزرگترین خلافکار‌های انگلیس را روایت می‌کند که باند بزرگی را هدایت می‌کند. او سعی دارد این باند بزرگ خود را به تعدادی میلیاردر بفروشد و همین موضوع موجب می‌شود که برنامه‌ها، پاپوش‌ها، توطئه‌ها و خیانت‌هایی علیه او انجام شود. متیو مک کانهی و کالین فارل بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

ندای وحش؛ ۱۰۷ میلیون دلار

ندای وحش که بر اساس رمانی به همین نام است، داستان سگی را به تصویر کشیده که توسط شخصی از محل زندگی اش ربوده و به مکانی دور دست برده می‌شود و به همین خاطر زندگی او مورد خطر واقع می‌شود. هریسون فورد کارگردان این فیلم سینمایی است که کریس سندرز آن را کارگردانی کرده است.

شکست مولان برخلاف انتظار

با این که حدود هفتاد درصد سالن‌های سینما در آمریکا باز شده‌اند، اما آن سی درصد باقی‌مانده که هنوز بسته‌اند، شامل سالن‌های بخش‌هایی از نیویورک و لس‌آنجلس است که بخش اعظمی از فروش فیلم‌ها از این دو شهر به دست می‌آید. برای همین کارشناسان در مورد آینده فروش فیلم‌ها خوش‌بین هستند و عقیده دارند هنگامی که چراغ‌های سینماهای مناطق هنوز تعطیل روشن شوند، افزایش فروش فیلم‌ها هم آغاز خواهد شد…با این که تماشاگران غیر آمریکایی حضور پررنگ‌تری در سینماها دارند، اما با این حال فیلم «مولان» در بازارهای بین‌المللی کمتر از حد انتظار فروخته است. این لایو- اکشن پرهیجان در دومین هفته نمایش در چین، ۶/۵ میلیون دلار فروخت که ۷۲ درصد کمتر از فروش هفته اولش بود. این حماسه فانتزی که در اولین هفته هم کمتر از سی میلیون دلار فروخته بود، حالا با عایدی ٣۶ میلیون در دو هفته که باعث شده مجموع فروش جهانی این فیلم به پنجاه‌وهفت میلیون دلار برسد، اوضاع ناامیدکننده‌ای دارد. به هر حال فیلم دویست میلیون دلاری «مولان» برای بازگشت سرمایه و سودآوری احتمالی باید بیشتر از ۴۵۰ میلیون بفروشد، و از این نظر آینده روشنی پیش روی این فیلم دیده نمی‌شود، به خصوص که «مولان» در آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی از اکران انصراف داده و به نمایش آنلاین اکتفا کرده است.

٢۰ میلیارد دلار؛ حداقل ضرر سینماهای هالیوود از کرونا

طبق آمار هالیوود ریپورتر، صنعت جهانی فیلم به دلیل شیوع ویروس کرونا با ضرری ۵ میلیارد دلاری روبه رو شده است. به تنهایی ضرر سینمای کشور چین به خاطر ویروس کرونا ۲ میلیارد دلار برآورد شد چرا که چیزی در حدود ۷۰ هزار سینمای این کشور به طور کامل تعطیل شدند. بعد از مدتی، هالیوود ریپورتر گزارش خود را به روز رسانی کرد و مدعی شد که ممکن است سینمای هالیوود با ادامه دار شدن شرایط در حدود ۲۰ میلیارد دلار ضرر ببیند. ورایتی نیز مشخصا به گیشه کشور‌های آسیایی پرداخت و اعلام کرد که کشور‌های آسیا-اقیانوسیه در دو سال ابتدایی سال میلادی نسبت به سال گذشته ۸۵ درصد کاهش فروش داشتند. حال باید دید که در موج ها و ابعاد تازه پاندومی کرونا، از هنر هفتم در جهان چه چیزی باقی خواهد ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: