کد خبر: ۸۶۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
تعداد بازدید: ۳۷۵
افراد حقیقی امروز دو هزار میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و همچنین سهام بانک ایران زمین بود.

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ حقیقی‌ها به محصولات شیمیایی روی گشاده نشان دادندبه گزارش خبرداغ به نقل از اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده، حقوقی‌ها امروز حدود دو هزار میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۱هزار و ۱۳۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۳درصد یعنی سه هزار و ۶۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۸ درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری"، "فلزات اساسی" و "خودرو و ساخت قطعات" رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های "محصولات شیمیایی" و "سرمایه‌گذاری‌ها" به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وزمین»، «خودرو» و «وآیند» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «تاپیکو»، «شفن» و «وسپهر» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک ایران زمین معادل ۲۶۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با برتری ۱۸۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۷ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۳ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۳۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم دو هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بود.

9

8

طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: