کد خبر: ۸۶۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
تعداد بازدید: ۲۲۹
روابط عمومی سازمان غذا و دارو، در ارتباط با اخبار کمبود انسولین در کشور، توضیحاتی ارائه داد.

توضیح سازمان غذا و دارو درباره کمبود انسولینبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین: روابط عمومی سازمان غذا و دارو، درباره خبری درباره کمبود داروی انسولین در کردستان تشکیل صف‌های طولانی جوابیه ای ارسال کرد.

در این جوابیه آمده است: اولا، قید لفظ کمبود داروی انسولین صحیح نیست، زیرا ویال انسولین تولید داخل به وفور در کشور وجود دارد و تنها عرضه اشکال قلمی انسولین در مقاطعی که ناشی از اختلال در تامین و ارسال ارز به منابع خارجی باشد، موقتا با وقفه روبه‌رو شده است.

ثانیاً، با پیگیری‌های اداره کل دارو سازمان غذا و دارو، انسولین قلمی با حداقل اسناد به ‌اندازه مصرف یک ماه در چند بخش به داروخانه‌های منتخب تعلق گرفته است، لذا توزیع آن تنها از طریق داروخانه‌های مذکور صورت گرفته و بیماران باید برای دریافت سهمیه انسولین خود به داروخانه‌های منتخب هر استان مراجعه نمایند.

لذا، ویال انسولین ‏NPH رگولار به تعداد کافی موجود بوده و برای تمامی بیماران در دسترس و قابل مصرف است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: