کد خبر: ۸۶۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
تعداد بازدید: ۳۳۳
در مراسمی به مناسبت روز جهانی گردشگری با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش، همت فعالان گردشگری جزیره برای رونق این حوزه مورد تقدیر قرار گرفت.

تقدیر از فعالان گردشگری کیش در روز جهانی گردشگریبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش این مراسم با حضور سید محمدرضا مداح مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل این سازمان، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی،خسرو نشان معاون گردشگری و مدیران زیرمجموعه این حوزه، روسای جوامع هتلداری و پذیرایی و تفریحی و همچنین اصحاب رسانه جزیره، یکشنبه ششم مهر در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برپا شد.

خسرونشان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیشدر گرامیداشت هفته گردشگری گفت: سازمان جهانی گردشگری با رویکردی مثبت و به منظور آگاهی بخشی در زمینه گردشگری و رواج این صنعت و تاکید بر تاثیرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن، این روز پایه گذاری کرد.

وی با اشاره به چهلمین سال نام گذاری هفته گردشگری افزود: اگر پایه گذاری سنت انتخاب شهر نمونه در حوزه گردشگری کشور انجام شود، کیش می تواند شهر برتر گردشگری کشور باشد .

نشان اظهار داشت: در شرایطی که طی ماه های اخیر بخش گردشگری کشور را با بحرانی به نام کرونا مواجه کرد ، کیش با همت والاي فعالان گردشگری توانسته است از این شرایط به سلامتی عبور کند.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: برخلاف اینکه با شیوع ویروس کرونا و فصل تابستان انتظار می رفت با کمبود گردشگر مواجه شویم ،جزیره کیش در زمینه جذب گردشگر بسیار موفق عمل كرد که این موضوع را مرهون تلاش های فعالان ‌ در بخش‌های پذیرایی، اقامتی و تفریحی هستيم که موجب شد با سربلندی از این مرحله گذر کنیم.

وی اعلام کرد : طبق آمار ، تنها ۲۰ درصد ظرفیت گردشگری دنیا در شرایط کرونا فعال است و خوشبختانه در شش ماه گذشته ، به طور میانگین ۷۳ درصد از ظرفیت اماکن اقامتی کیش تکمیل بوده و این نشان دهنده قوت قطب گردشگری کشور یعنی جزیره کیش است.

وی همچنین با اشاره به شعار امسال تحت عنوان “توسعه روستایی و گردشگری” افزود: خانه بومیان کیش و روستای باغو دو تجربه موفق در زمینه بوم گردی و گردشگری روستایی در کیش هستند که با همکاری فعالان این بخش به نتایج مطلوبتری نیز در این زمینه دست می یابیم.

مسیح الله صفا ، رئیس جامعه هتلداران کیش نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امروزه گردشگری در دنیا به یک هنر تبدیل شده است و جزء سه صنعت برتر دنیا مي باشد، از شرایط هتل های جزیره کیش در زمان شیوع ویروس کرونا و رعایت کامل پروتکل های اعلام شده توسط شورای سلامت کیش قدردانی كرد و گفت: گردشگری صنعتی زودبازده و ثروت ساز است و توجه بیشتر دولتمردان به این صنعت موجب رونق چشمگير اقتصادي در كشور خواهد شد.

در اين مراسم ضمن تقدير از بوميان موفق جزيره كيش براي توسعه گردشگري روستايي و ترويج بوم گردي، از ديگر فعالان بخش هاي مختلف گردشگري جزيره نيز با اهداء لوح تجليل شد.

همچنين پس از اين مراسم، "پروژه گردشگري روستايي تك بادگير "با حضور معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به طور رسمي افتتاح شد.

گفتني است سازمان جهانی گردشگری امسال(۲۰۲۰) با انتخاب شعار " گردشگری و توسعه روستایی" بر توانایی منحصر به فرد بخش روستایی در ایجاد توسعه اقتصادی و تمرکز زدایی از شهرهای بزرگ، تاکید کرده است. امروزه گردشگری روستایی به یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است و دولت‌ها سیاست‌های مختلفی را به منظور توسعه‌ی گردشگری روستایی در مقیاس‌های گوناگون، از سطوح محلی تا سطح ملی به‌کار گرفته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: