کد خبر: ۸۶۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
تعداد بازدید: ۲۳۱
معاون حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه قانون وسیله‌ای برای حفظ منافع عمومی است، گفت: جای تاسف دارد که وقتی واژه مسئولیت در خانواده‌ها مطرح می شود اعضای خانواده یاد دزدی‌ها و اختلاس‌های برخی آقایان می‌افتند.

جای تأسف دارد که مردم با واژه «مسئول» به یاد دزدی و اختلاس می‌افتندبه  گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق روز یکشنبه ششم مهرماه در همایش «قانونمداری و آرمان‌های دفاع مقدس» که در سالن جلسات دادگستری البرز برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: باید اعتراف کنیم بعد از ۴۰ سال نتوانستیم ادبیات دفاع مقدس را آن طور که باید و شاید به نسل جدید منتقل کنیم.

وی افزود: دوران دفاع مقدس یک دانشگاه تمام عیار برای نسل‌های آینده انقلاب است و بر ما واجب است سیره زندگی و ادبیات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را  به نسل سوم و چهارم انقلاب منتقل کنیم.

معاون حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه آرمان های دفاع مقدس واژه هایی است که باید برای نسل جوان معنی شود، توضیح داد:  گاهی واژه های از راه اصلی منحرف شده و راه دیگری برای ادامه مسیر پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ایثار امروز به شکل دیگه ای در جامعه قابل مشاهده است، اضافه کرد: امروز مدافعان سلامت در جبهه مقدم سلامت ایستاده‌اند و وقتی چندین ماه است خانواده خود را ندیده‌اند یعنی در مسیر بسیج در حرکت هستند.

این مسئول با تاکید بر نقش بسیج در جامعه اظهار کرد: کسی که به صورت تمام و کمال از ولایت فقیه تبعیت می‌کند بسیجی واقعی است و مدار حرکت یک بسیجی باید فرامین رهبری باشد.

معاون حقوقی دستگاه قضایی با اشاره به مفهوم کلمه حزب الله یادآور شد: کسی که به قانون عمل می‌کند حزب اللهی واقعی است؛ خود قانون نیز کلمه مقدسی است، قانون نماد مردم سالاری دینی است.

وی بیان کرد: قانون وسیله‌ای برای حفظ منافع عمومی است، وسیله ای است برای رفع تزاحم میان خواست ها و حقوق آحاد مردم ؛ در واقع قانون برای مقابله با سلطه جویی و خود محوری تعریف شده است.

این مقام مسئول در ادامه به قانون مداری رزمندگان در طول دفاع مقدس که یکی از آن ها آراستگی ظاهر رزمندگان بود اشاره کرد و یادآور شد: شهید صیاد از جمله فرماندهان وقت شناس بود و از او می‌توانیم در مبحث وقت شناسی درس بگیریم، همچنین مسئولیت پذیری از دیگر صفات افراد در هشت سال دفاع مقدس بود.

وی ضمن محکوم کردن اقداماتی همچون سو استفاده برخی از جایگاه مدیریتی خود و اختلاس و دزدی‌ها، اظهار کرد: جای تاسف دارد که وقتی واژه مسئولیت در خانواده‌ها مطرح می شود اعضای خانواده یاد دزدی ها و اختلاس های برخی آقایان می افتند، اما این ها دلیل بر این نیست که ما هم می توانیم دزدی و اختلاس داشته باشیم.

معاون حقوقی دستگاه قضایی با بیان اینکه هر چه مقام بالاتر باشد مسئولیت سنگین تر بر دوش افراد خواهد بود، افزود: در زمان جنگ امکانات، خوراکی، غذا، چادر و پتو به اندازه و مساوی میان رزمندگان و فرماندهان توزیع می‌شد. امروز اگر در مدیریت کشور بعد از ۴۰ سال بتوانند ۱۰ درصد از مسئولیت پذیری زمان جنگ را داشتند هیچ یک از این مشکلات را نخواهیم داشت.

این مسئول با اشاره به اینکه حساسیت نسبت به بیت المال از دیگر صفات رزمندگان و فرماندهان زمان جنگ بوده است، ادامه داد: این در حالی است برخی از موارد برای نسل جوان خنده دار است.

وی ، ادامه داد: نمی توانیم مثل آن روزها باشیم اما ادبیات عوض شده است و سیره زندگی ما همچون آن روزها نیست، ما امروز به وظیفه خود عمل نکرده ایم.

این مسئول با بیان اینکه متاسفانه وضعیت معیشتی مردم به شکلی در آمده است که شرایط برای بازگو کردن رفتارهای هشت سال دفاع مقدس نیست، گفت: در روز قیامت همه در مقابل خانواده معظم شهدا شرمنده ایم، چرا که حق آن ها از طرف نظام و مردم رعایت نشده است.

وی افزود: این روزها همه ارزش ها عوض شده است و یادمان رفته است که هر چه داریم از شهدا و ایثارگران داریم، گاهی به نام آزادی و گاهی به نام چیزهای دیگر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ارزش‌های نظام را زیر سوال می بریم.

معاون حقوقی دستگاه قضایی با اشاره به اینکه این میزها به کسی وفا نمی‌کند، اظهار کرد: تمام نهادها در جای خود مسئول هستند و با تا سرحد توان وقت بگذارند و فعالیت‌ها را به درستی پیش ببرند.

این مسئول یادآور شد: برای مثال در حوزه وکالت امروز برخی اصلا صلاحیت وکالت ندارد، ما به هیچ وجه مایل نیستیم که در حوزه کانون وکلا دخالت کنیم اما حق نظارتی که قانون برای ما در نظر گرفته است را حتما انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به مشکلاتی که توسط برخی وکلا به دستگاه قضایی گزارش شده است، ادامه داد: ۳۰ درصد کانون وکلا ایثارگران هستند در حالی که برخی از وکلا در مسیر انقلاب حرکت نمی کنند، ما نمی‌خواهیم کانون وکلا را در برابر قوه قضایی قرار دهیم اما بدون شک با آن ها برخورد جدی خواهیم داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: