کد خبر: ۸۶۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
تعداد بازدید: ۲۹۶
تیم استقلال در حالی به حضورش در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ خاتمه داد که به گواه کارشناسان آنها قربانی اشتباهات بزرگ داور عمانی بازی با پاختاکور ازبکستان شدند.

ارزشمند و گلزن مثل کریمی/ آمار عجیب شیخ و درگیری‌های موفق رضاوندبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر، تیم فوتبال استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به سد محکم پاختاکور خورد و در حالی که با تعداد کمی بازیکن که تحت تاثیر فشردگی بازیها در اوج خستگی قرار داشتند، این بازی را آغاز کرد.

 در شبی که پاختاکور در حفظ توپ و اداره بازی عملکرد بهتری داشت، آبیهای ایران می توانستند تیم پیروز بازی باشند که اشتباهات بزرگ و فاحش داور عمانی این موقعیت را از شاگردان نامجو مطلق گرفت.

آبی پوشان در نهایت با ۴ دیدار در مرحله گروهی و یک دیدار در مرحله حذفی به کار خود در قطر خاتمه دادند تا با کسب یک پیروزی، دو تساوی و دو شکست به تهران بازگردند.

استقلالی ها ۶ بار در مرحله گروهی و یکبار در مرحله حذفی به گل رسیدند که در مقابل در مرحله گروهی ۴ و در تک دیدار حذفی نیز ۲ بار دروازه‌شان باز شد تا با ۷ گل زده و ۶ گل خورده پرونده شان در این دیدارها بسته شود.

در این فصل از لیگ قهرمانان علی کریمی و ارسلان مطهری هر کدام ۲، مهدی قائدی و شیخ دیاباته هر کدام یک بار گلزنی کردند و یکبار هم مدافع تیم حریف (الشرطه) به اشتباه به سود استقلال گلزنی کرد. 

علی کریمی که دقایق کمتری نسبت به دیاباته و مطهری در بازیهای این تیم حضور داشت، با متوسط یک گل به ازای هر ۱۴۹ دقیقه بهترین گلزن این تیم شد. وی یکبار هم در این دیدارها پاس گل داد تا با تاثیرگذاری مستقیم روی ۳ گل از ۷ گل استقلال، تاثیرگذارترین بازیکن تیمش در این تورنمنت باشد. کریمی یکبار هم موفق شد دیرک دروازه را بلرزاند.

گلزنی و پاس گل همه آمارهای هافبک میانی آبی پوشان نبود و او توانست با مجموع ۸ بار ضربه زنی به سوی دروازه و ۴ شوت در چارچوب، بالاتر از قائدی بهترین شوتزن تیمش هم باشد. زکریا مرادی هافبک جوان آبی پوشان که تنها ۲۲ دقیقه در یک بازی فرصت حضور در این تورنمنت بزرگ را داشت، با ۳ شوت به دروازه حریف در همین ۲۲ دقیقه آمار جالبی از خود به جا گذاشت. 

دریبل زن ترین بازیکن آبیها در این تورنمنت، آرش رضاوند هافبک تکنیکی این تیم بود یک بازی را هم به دلیل محرومیت از دست داد. این هافبک تکنیکی در مجموع دقایقی که برای تیمش بازی کرد ۱۰ بار اقدام به دریبل زنی کرد و با ۸ دریبل موفق، برترین بازیکن آبیها در این آیتم بود. همین بازیکن با ۱۵ بار درگیر شدن با بازیکنان حریف بر سر توپ و ۸ پیروزی در این دوئل ها، بهترین آمار را در این میان دارد. 

شاید باور کردنش عجیب باشد، اما دقیق ترین بازیکن استقلال به لحاظ ارسال پاس های صحیح، نه علی کریمی بود، نه رضاوند، نه چشمی و... بلکه دقیق ترین بازیکن آبیها به لحاظ ارسال پاس های صحیح که به مقصد رسید، مرتضی تبریزی بود.

تبریزی در دو بازی اول استقلال در مرحله گروهی مقابل الشرطه و الاهلی مجموعا ۶۸ دقیقه به میدان رفت و با دقت پاس ۹۵درصدی، دقیق ترین بازیکن تیمش شد. بعد از تبریزی هم بازیکن دیگری در رده دوم دقیق ترین ها قرار می گیرد که کمتر قابل حدس زدن است.

دومین بازیکن دقیق آبیها نیز شاهین طاهرخانی مدافع جوان این تیم است. دقت پاس های طاهر خانی در این بازیها ۸۹ درصد بود و بعد از وی نیز روزبه چشمی و آرش رضاوند با ۸۸ و عارف غلامی با ۸۷ درصد دقیق ترین بازیکنان این تیم بودند. 

شیخ دیاباته مهاجم بلند قامت استقلال که در این رقابتها یکبار موفق به گلزنی شد، در کارهای دفاعی آمار جالبی از خود به جای گذاشت تا جایی که با ۹ دفع توپ که عمدتا با ضربه سر هنگام ضربات ایستگاهی حریف بود، بعد از محمد دانشگر بیشترین تعداد قطع توپ را داشته است. محمد دانشگر با ۱۱ دفع توپ در این آیتم حرف اول را می زند و عارف غلامی به همراه روزبه چشمی نیز هر کدام ۶ بار توپ حریفان را دفع کرده‌اند.

روزبه چشمی با ۷ خطا پرخطاترین بازیکن استقلال و آرش رضاوند با ۳ کارت زرد، خشن ترین بازیکن این تیم بود. هرویه میلیچ با ۲ کارت زرد دومین بازیکن پرکارت آبی ها بود و ۶ بازیکن این تیم هم هر کدام یکبار در این رقابتها اخطار گرفتند که عبارت بودند از: مهدی قائدی، وریا غفوری، میلاد زکی پور، امیر ارسلان مطهری، محمد دانشگر و روزبه چشمی.

آبی پوشان به طور متوسط ۵۵ درصد مالکیت در هر بازی در اختیار داشتند، در مجموع ۵۶ بار به سمت دروازه حریفان شوتزنی کردند که ۲۶ شوت آنها در چارچوب بود. از مجموع ۵۶ شوت آنها ۳۴ شوت از داخل محوطه جریمه و ۲۲ شوت از خارج از محوطه جریمه زده شد.

سید حسین حسینی دروازه بان آبی پوشان یکبار کلین شیت کرد و در مجموع دیدارهایی که به میدان رفت ۱۰ مهار توپ موفق داشت. 

استقلالی‌ها در مجموع در این دیدارها ۲۳۰۴ بار پاس دادند که ۱۸۴۵ پاس سالم به مقصد رسید.

بازیکنان استقلال ۱۰۶ بار در این بازیها اقدام به سانتر کردند، ۳۳ بار روی دروازه حریفان خود کرنر زدند، ۵۱ بار بر روی بازیکنان حریف مرتکب خطا شدند، ۲۵۷ بار روی زمین و ۷۳ بار روی هوا با حریفان خود دوئل موفق داشتند.

بازیکنان استقلال در حالی که فرصت خوبی برای راه یافتن به مراحل بالاتر این تورنمنت بزرگ داشتند، در نهایت با پذیرفتن شکست ۲ بر یک مقابل پاختاکور دوحه را به مقصد تهران ترک کردند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: