کد خبر: ۸۶۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
تعداد بازدید: ۳۱۱
تداوم خوزستان زدایی در فولاد؛
اهواز- مسئولان باشگاه فولاد در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌ها، حمایت از بازیکنان خوزستانی را اعلام می کنند اما سیاست خوزستان زدایی در سال‌های اخیر در باشگاه فولاد شدت گرفته است.

هدر رفتن پتانسیل‌های آکادمی باشگاه فولاد خوزستانبه گزارش خبرداغ به نقل از  مهر؛ گروه استان‌ها- محمد ملازده: سه بازیکن خوزستانی تیم فوتبال فولاد خوزستان از این تیم جدا شدند. فرزاد جعفری مدافع راست و بهبهانی که در سه فصل اخیر با پیراهن فولاد در لیگ حاضر بود، در بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور برای تیم گل گهر سیرجان به میدان می‌رود.

وی که در نیم‌فصل نخست فصل گذشته از عوامل اصلی موفقیت فولاد بود اما در نیم‌فصل دوم کمتر مورد استفاده قرار گرفت. پس ترجیح داد تا از این تیم جنوبی جدا شود و فوتبال خود را بیرون از خوزستان دنبال کند. سید هیثم هاشمی زاده و حسن بیت سعید نیز با فسخ قرارداد خود از جمع سرخ پوشان جدا شدند.

احسان مرادیان، رضا شربتی و سینا زامهران دیگر نفراتی هستند که احتمالاً از فولاد جدا می‌شوند. متأسفانه سیاست خوزستان زدایی در سال‌های اخیر در باشگاه فولاد شدت گرفته است و با حضور جواد نکونام در این باشگاه، این سیاست به اوج خود رسید. مدیران باشگاه فولاد خوزستان همواره در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌ها هدف خود را حمایت از بازیکنان خوزستانی اعلام می‌کنند اما در عمل چنین اتفاقی صورت نمی‌گیرد.

«حسن بیت سعید» یکی از بازیکنان فداکار و تأثیرگذار در نتایج تیم فولاد خوزستان در فصل‌های گذشته بوده است. مهاجمی که خود را فدای سیستم و تاکتیک مربی تیم می‌کند و جانانه در طول ۹۰ دقیقه در راه موفقیت همبازیان خود تلاش می‌کند. بیت سعید شاید کمتر موفق به گلزنی شده باشد اما در بسیاری از مسابقات با هوش و تکنیک ناب خوزستانی خود در لحظات حساس فولاد خوزستان را از بن‌بست خارج کرده است.

به راستی علت جدایی حسن بیت سعید از نظر فنی است؟ عبدالله کرمی، مهدی زیبدی و میثم دورقی دیگر نفرات خوزستانی هستند که با نظر مستقیم، از زمان حضور جواد نکونام در اهواز، از فولاد خوزستان کنار گذاشته شدند.

اگر سرمربی فولاد خوزستان به طور واقعی به دنبال مبارزه با بازیکن‌سالاری بود باید آیاندا پاتوسی نیز به علت غیبت طولانی‌مدت از جمع سرخ پوشان کنار گذاشته می‌شد اما در میان شگفتی با پرداخت هزینه سنگین این مهاجم از باشگاه کیپ‌تاون سیتی به صورت قطعی خریداری شد.

شاید پاتوسی از نظر فنی بازیکن خوبی باشد اما زمانی که سرمربی مبارزه با بازیکن‌سالاری را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد نباید نام برایش تفاوت داشته باشد. متأسفانه در مدتی که جواد نکونام هدایت فولاد خوزستان را بر عهده گرفته است شاهد حضور بازیکنان مصدوم، غیربومی و ضعیف از نظر فنی در این تیم هستیم.

«رضا شربتی» و «سینا زا مهران» از نظر فنی در فصل گذشته چه کمکی به فولاد کردند؟ شربتی که در طول فصل حتی در لیست نفرات ذخیره فولاد خوزستان حضور نداشت و با داشتن مصدومیت به جمع سرخ پوشان اضافه شد. سینا زامهران در تمام فصل گذشته برای سرخ پوشان ۱۳۱ دقیقه به میدان رفت. این بازیکنان در حالی جذب فولاد شدند که نفرات بهتری در خوزستان و آکادمی فولاد از نظر فنی از آنها وجود دارند و می‌توانستند در بازی حساسی همچون نساجی مازندران عصای دست جواد نکونام باشند.

«انس بنی یاسین» مدافع اهل کشور اردن دیگر بازیکنی است که با نظر مستقیم جواد نکونام و با پرداخت هزینه سنگین به فولاد خوزستان منتقل شد اما این بازیکن تنها در دو بازی برای سرخ پوشان به میدان رفت و خیلی زود این تیم را در هجدهم دوره لیگ برتر ترک کرد.

برخلاف گفته‌های مسئولان باشگاه فولاد خوزستان، آکادمی و تیم‌های پایه هیچ نقشی در تیم بزرگ‌سالان ایفا نمی‌کنند و ما هر روز شاهد انتقال ستارگان آینده دار فولاد به سایر تیم‌های خوزستان و کشور هستیم. با گذشت بیش از ۲۰ روز از شروع فصل و نقل و انتقالات شامل عملکرد ضعیفی از سوی مدیران باشگاه فولاد خوزستان هستیم.

علت جدایی «سید هیثم هاشمی زاده» از فولاد خوزستان چیست؟ آیا مهاجمان باقی‌مانده در فولاد خوزستان از نظر فنی از هاشمی زاده بهتر هستند. چرا این مهاجم پس از بازگشت از تیم نفت مسجدسلیمان به باشگاه فولاد دیگر در مستطیل سبز مشاهده نشده است؟ بازیکنی که سابقه آقای گل را در لیگ برتر امید کشور دارد.

پس از جدایی «شهاب گردان» جذب یک دروازه‌بان آماده یکی از نیازهای اصلی سرخ پوشان است اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است و شایعه حضور «حسینی» سنگربان جوان تیم استقلال تهران نیز به گوش می‌رسد. گردان یکی از علت‌های اصلی موفقیت فولاد در فصل گذشته بود.

وی که با عملکرد بسیار عالی خود دروازه سرخ پوشان دیار کارون را در بیش از ۱۵ بازی بسته نگه داشت و جانشینش باید از نظر فنی در سطح وی باشد. حسینی در استقلال تهران نوسان بسیاری داشته است و دروازه‌بان قابل اعتمادی نیست و جذب آن اشتباه بزرگی است. حسینی سنگربانی است که نبود یک رقیب خوب باعث کاهش اثر بخشی وی می‌شود.

فولاد خوزستان برای بازگشت به ذات و ریشه اصلی خود که همان بازی زیبا از جنس تکنیک ناب جنوب است، به تغییرات در تفکرات کادر فنی خود نیاز دارد و جواد نکونام به جای جذب بازیکنان فیزیکی به بازیکنان خوزستانی اعتماد بیشتری کند، اعتمادی که از آن پشیمان نخواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: