کد خبر: ۸۶۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
تعداد بازدید: ۲۷۶
نماینده مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه ازنا و درود تاکید کرد: نیازمند شناخت عوامل زمین‌گیر شدن لرستان سرزمین استعدادها، مزیت ها و فرصت‌های بی‌نظیر هستیم.

ضرورت شناخت عوامل درماندگی لرستان به عنوان سرزمین فرصت‌های بی‌نظیربه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، «حسین گودرزی» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه دوم مهرماه در نطق میان دستور با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، گفت: نام و یاد ایثارگران، شهدای گرانقدر، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و به ویژه خانواده معظم شهدا را گرامی می‌داریم و به نمایندگی از مردان بزرگ لرستان نسبت به ساحت ایثارگران لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل به ویژه فرمانده مخلص و اسوه ایمان و تقوا و یادگار سرداران شهید سردار حاج روح‌الله نوری و همچنین رزمندگان و فرماندهان تیپ ۸۴ نیروی زمینی ارتش لرستان، جهادگران و دیگر رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و به ویژه رزمندگان گردان‌های محرم، کربلا و مالک اشتر شهرستان‌های دورود و ازنا درود می‌فرستیم.

وی با بیان اینکه لرستان سرزمین فرصت‌ها و استعدادها از عصر مفرغ و ۵ هزار سال پیش مهد رویش تمدن‌ها و فرهنگ‌ها بوده است، افزود: اکنون به جهت مناسبات و عوامل مختلف در انتهای شاخص‌های توسعه کشور قرار دارد به راستی که تحلیل و تبیین این دوگانه که چرا لرستان علیرغم دارا بودن مزیت‌های منحصربه فرد در انتهای جدول توسعه کشور قرار دارد نیازمند تامل، بررسی و شناخت همه دلسوزان است.

وی ادامه داد: لرستان مزیت‌هایی زیادی مانند آب فراوان، سرزمین حاصل‌خیز، مردمانی بافرهنگ، قدمت و تاریخ بلند، قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی ممتاز، منابع و معادن کم‌نظیر، موقعیت ممتاز گردشگری و مواهبی مانند اشترانکوه آلپ ایران، دریاچه گهر، آبشارها، چشمه‌های معدنی، قطب کشاورزی، دام و آبزیان و ده‌ها مزیت این گونه دارد.

نماینده دورود و ازنا در مجلس یازدهم یادآور شد: بنابراین ما نیازمند شناخت عوامل زمین‌گیر شدن لرستان سرزمین استعدادها، مزیت ها و فرصت‌های بی نظیر هستیم.

گودرزی با یادآوری مشکلات شهرستان‌های دورود و ازنا، گفت: حوزه انتخابیه در یک دهه اخیر به واسطه بی‌توجهی با مشکلات فراوانی چون رکود، فرسودگی صنایع، بیکاری و ناکارآمدی مدیریت‌ها روبرو بوده که خروج از این مشکلات نیازمند توجه جدی است.

وی نسبت به تسریع در عملیات فاز ۴ کارخانه سیمان دورود، راه‌اندازی شرکت بهراد، اهمال آشکار مدیران سیمان تامین و شستا، رفع مشکل غبار کارخانه‌های سیمان دورود که حیات ۲۰۰ هزار نفر ساکنان این شهرستان را به مخاطره انداخته و رفع مشکل کارگران شرکت فارسی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تذکر داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از وزیر نیرو خواست نسبت به تکمیل سد کمندان شهرستان ازنا و آبگیری آن در سال جاری و همچنین تامین محل جابجایی ساکنان روستای کمندان و همچنین تکمیل شبکه پایاب سد مروک و شبکه فاضلاب شهرستان دورود اقدام کند و گفت: سال‌ها است سرازیر شدن فاضلاب به رودخانه تیره در مرکز شهر مشکلات زیست محیطی مختلفی را رقم زده است.

گودرزی خطاب به وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت کنارگذر دورود و جاده ازنا به اراک پس از سال‌ها بلاتکلیفی تاکید کرد و گفت: در سفر اخیر به لرستان قول تکمیل این جاده تا پایان دولت را دادید؛ همچنین باید نسبت به مشکلات کارگران شرکت تراورس ناحیه لرستان اقدام عاجل شود.

وی همچنین از وزیر جهادکشاورزی نسبت خواستار تسریع در ساخت پایانه صادرات آبزیان دورود و رفع مشکلات سایت‌های پرورش ماهی دو شهرستان که بر اثر سیلاب های سال های اخیر تخریب شدند شد.

نماینده دورود و ازنا در مجلس یازدهم از رئیس قوه قضائیه خواستگار ورود به رفع مشکل ایجاد شده برای صنعت فولاد و ذوب آهن ازنا که بزرگترین صنعت لرستان است شد و ادامه داد: این صنعت با مشکل حقوقی و قضایی روبرو شده انتظار می‌رود رئیس دستگاه قضا توجه ویژه ای به رفع این مشکل داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: