کد خبر: ۸۶۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
تعداد بازدید: ۳۳۴
با اینکه کناره‌گیری تیم الوحده تا حدی به سود استقلال هم بود اما در نهایت بردی که نماینده عراق مقابل نماینده سعودی داشت تا حدی اوضاع را برای استقلال نامناسب کرده است تا آبی‌ها برای عبور از این مرحله به برد قطعی مقابل الشرطه نیاز داشته باشند.

استقلال - الشرطه؛ ببر و تمامش کن!به گزارش خبرداغ ، با اینکه کناره‌گیری تیم الوحده تا حدی به سود استقلال هم بود اما در نهایت بردی که نماینده عراق مقابل نماینده سعودی داشت تا حدی اوضاع را برای استقلال نامناسب کرده است تا آبی‌ها برای عبور از این مرحله به برد قطعی مقابل الشرطه نیاز داشته باشند. آری، استقلال امشب در ورزشگاه دوحه تیم الشرطه را باید با پیروزی کنار بزند تا صعودش به مرحله بعد صد درصد شود. اگر استقلال موفق به کسب پیروزی گردد، چنانچه در بازی آخر نیز به الاهلی ببازد به دلیل برتری رو در رو مقابل الشرطه صعودش قطعی است چرا که در لیگ قهرمانان آسیا اگر امتیازهای دو تیم مساوی باشد ابتدا نتیجه بازی رو در رو محاسبه می‌شود که در این حالت استقلال وضعیت ایده‌آل‌تری خواهد داشت. اگر استقلال در بازی امشب نتواند الشرطه را ببرد و با تساوی میدان را ترک کند، کارش برای صعود از گروه به اما و اگر خواهد افتاد و آنگاه باید برنده بازی پایانی مقابل نماینده سعودی باشد که به نظر بازی دشوارتری می‌آید. بدترین حالت برای استقلال اما شکست مقابل الشرطه است که حتی نتیجه بازی آخر را هم تشریفاتی می‌کند و آبی‌ها با هر تعداد گل هم الاهلی را ببرند به دلیل باخت مقابل الشرطه از لیگ قهرمانان آسیا حذف خواهند شد.

 

 به همین دلیل استقلال باید امشب برنده میدان بازی با الشرطه باشد تا برای صعود از این گروه با مشکل مواجه نشود و بتواند در مرحله بعد بار دیگر شانس خود را برای رسیدن به قهرمانی آسیا آزمایش کند. شاید برای برخی این ادعا که استقلال اکنون یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های 10 سال اخیر است چندان قابل هضم نباشد و برخی این ادعا را به فکاهی تشبیه کنند اما استقلال به واقع از ظرفیت‌های مناسبی برای رسیدن به فینال آسیا برخوردار است و چنانچه به خوبی از سوی کادرفنی هدایت شود، می‌تواند در مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا دیده شود و حتی جام قهرمانی را هم به چنگ آورد.

 

بازیکنانی که اکنون در ترکیب استقلال تحت یک تیم گرد هم آمده‌اند یکی از کامل‌ترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر را تشکیل داده‌اند. شاید تنها در لیگ دوازدهم بود که استقلال با برخورداری از شاکله اصلی تیم ملی آن زمان تیمی رویایی را پدید آورد که تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم پیش رفت و به گواه کارشناسان یکی از لایق‌ترین تیم‌های آن دوران لیگ قهرمانان آسیا هم به شمار می‌رفت. استقلال امروز شاید در بخش فنی دارای مربی باتجربه و کارکشته‌ای نباشد اما به واقع از جنبه برخورداری از بازیکنان قابل و توانمند هیچ کمبودی را احساس نمی‌کند و در تمام خطوط خود از مردانی بهره می‌برد که وضعیت فنی بسیار ایده‌آلی دارند. بخصوص در خط حمله که دست سرمربی استقلال به خوبی باز است تا هر نوع روشی را که می‌خواهد مقابل نماینده عراق به کار بگیرد.

 

استقلال با برخورداری از بازیکنانی همچون دیاباته، قایدی و مطهری به واقع یکی از هجومی‌ترین تیم‌های تاریخ خود را در اختیار دارد و صعود نکردن با چنین تیمی هیچ راه توجیهی برای مربیان این باشگاه نخواهد گذاشت و به نوعی مجید نامجومطلق و همکارانش محکوم به کسب پیروزی در این بازی هستند. تردیدی نیست اگر نامجو مطلق بتواند در این کارزار پرفشار استقلال را از مهلکه بازی با الشرطه و الاهلی خارج کند، خود نیز برای تداوم حضور روی نیمکت استقلال به عنوان سرمربی از اقبال بسیاری برخوردار خواهد بود و می‌تواند بعد از این رقابت‌ها حتی ادعای تداوم حضور روی نیمکت استقلال را هم داشته باشد.

 

ترکیب استقلال مقابل الشرطه

 سیدحسین حسینی، وریا غفوری، عارف غلامی، روزبه چشمی، هروویه میلیچ، فرشید باقری، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند، مهدی قایدی، شیخ دیاباته

 ایران ورزشی 

 
 
 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: