کد خبر: ۸۶۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
تعداد بازدید: ۲۵۹
حبیب‌زاده بوکانی در نطق میان دستور:
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: یک کارگر با این گرانی کمرشکن نمی‌تواند شکم خانواده خود را سیر کند. کارگران و کارمندان که حقوقشان ۱۵ تا۲۰ درصد افزایش داشته، اکنون چگونه می‌توانند گرانی ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی کالاهای اساسی را تحمل کنند. پیش از این خرید خانه به رویا تبدیل شده بود اما اکنون اجاره بهای خانه محقر به رویا تبدیل شده و هر روز شاهد ظهور پدیده‌هایی مانند پشت بام خوابی هستیم.

کارگران با این گرانی کمرشکن نمی‌توانند شکم خانواده خود را سیر کنند/ هر روز شاهد ظهور پدیده‌هایی مانند پشت بام خوابی هستیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، انور حبیب‌زاده بوکانی در جلسه علنی امروز یکشنبه ۳۰ شهریور مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: متاسفانه دولت در بازگشایی مدارس شتابزده عمل کرد و نتیجه این شتابزدگی نگرانی والدین است.

نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این شرایط سخت کرونایی؛ رکود، تورم و بیکاری بیداد می‌کند. تورم لجام گسیخته به بازارهای کالاهای اساسی مردم سرایت کرده است. نهاده‌های دامی و کشاورزی افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای یافتند. بر همین اساس روزانه صدها پیام از سوی شهروندان ارسال می‌شود که از گرانی گلایه دارند.

وی ادامه داد: یک کارگر با این گرانی کمرشکن نمی‌تواند شکم خانواده خود را سیر کند. کارگران و کارمندان که حقوقشان ۱۵ تا۲۰ درصد افزایش داشته، اکنون چگونه می‌توانند گرانی ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی کالاهای اساسی را تحمل کنند. پیش از این خرید خانه به رویا تبدیل شده بود اما اکنون اجاره بهای خانه محقر به رویا تبدیل شده و هر روز شاهد ظهور پدیده‌هایی مانند پشت بام خوابی هستیم.

حبیب‌زاده بوکانی با اشاره به وضعیت امروز بازار در نتیجه عدم وجود برنامه مشخص و مدون، اظهار کرد: عدالت، برادری و برابری ماهیت اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است که با شایسته سالاری و توزیع متوازن این امر مهم ظهور پیدا می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در استان آذربایجان غربی که رنگین کمان اقوام است، برادری وصف‌ناپذیری وجود دارد اما عدالت و برابری به پای این برادری نمی‌رسد. شاخص‌های توسعه در جنوب استان آذربایجان غربی پایین‌تر از میانگین کشوری و استانی است و این مناطق به نگاه ویژه و عادلانه دولت در تخصیص اعتبارات نیاز دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم تصریح کرد: در دولت دوازدهم ۲۳ طرح شاخص در استان آذربایجان غربی افتتاح شد اما حوزه انتخابیه بوکان از این طرح‌ها سهمی نداشته است و این با عدالت و برابری نظام جمهوری اسلامی ایران در تناقض است. از سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات انتظار می‌رود به تخلفات عدیده ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان شهرستان بوکان ورود کننند.

نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی افزود: واگذاری زمین آموزشی در مقابل پروانه تجاری و نحوه واگذاری آنها، صدور مجوز به مدارس غیرانتفاعی برای شخص رئیس اداره آموزش و پرورش، بستگان و معلمان اداری و همسرانشان، استفاده از معلمان متخصص در مدارس خصوصی، رها کردن مدارس دولتی و انتصاب مدیران مدارس شهر و روستا بدون ضابطه از تخلفات ادارات آموزش و پرورش بوکان است.

وی یادآور شد: همچنین در اداره ورزش و جوانان وضعیت مشابهی را شاهد هستیم؛ واگذاری سالن‌های ورزشی به افراد غیرمتخصص به مدت طولانی و نحوه هزینه و جذب نیروی انسانی بدون ضابطه از اعتبارات هیات ورزشی از جمله تخلفات عمده این نهاد فرهنگی است.

حبیب‌زاده بوکانی در ادامه گفت: بیش از دوازده سال است که ساخت سه پروژه ملی راهسازی در قالب کریدور بزرگراه شمال- جنوب کشور در بوکان در جریان است. پروژه تبدیل جاده ترانزیتی بوکان- میان‌دوآب به بزرگراه، پروژه کنارگذر بوکان، پروژه بزرگراه بوکان- سقز و تکمیل اتمام طرح‌ها در زمان مقرر و دلیل عدم تزریق اعتبارات سبب شده این معابر به قتلگاه شهروندان تبدیل شود و هر روز شاهد تصادفات وحشتناکی در این مسیرها باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ماه گذشته وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونان و کارشناس وزارتخانه از این پروژه‌ها بازدید کردند و جای بسی تقدیر دارد، این سفر موجی از امید را در میان مردم به همراه آورد و اکنون منتظر دیدن نتایج این سفر و تحقق وعده‌ها هستیم اما متاسفانه طبق اخبار واصله بعد از سفر وزیر به بوکان پروژه تعطیل و عملیات راهسازی با کُندی پیش می‌رود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: در مجلس هفتم سد سیمینه رود بوکان کلنگ زنی شد و ردیف اعتباری هم برای آن در قانون بودجه تعریف شد اما ساخت این سد در سال ۱۳۹۴ با مصوبه احیا دریاچه ارومیه متوقف شد. مسیر انحرافی سد سیمینه رود آماده افتتاح است و تعطیلی این پروژه حیاتی برای مردم منطقه موجی از نارضایتی به همراه داشته است لذا آغاز ساخت سد سیمینه رود را از رئیس جمهور و وزیر نیرو خواستاریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: