کد خبر: ۸۶۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
تعداد بازدید: ۲۶۸
رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران مطرح کرد؛
رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران گفت: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در پنج ماه اول امسال نسبت به سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

افزایش ۱۰ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس/ نواقص را محترمانه و محرمانه رفع کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا،‌ یحیی جعفری، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید مجتمع قضایی قدس با اشاره به ایام شهادت حضرت زین العابدین (ع) و نقش ایشان در بحث های معنوی، ادعیه و امور حقوقی گفت: آن امام همام در شاخه های مختلف حقوق، نظرات ممتاز و ویژه ای دارند و قرن ها پیش رساله ای به روز و شیوا در زمینه حقوق کودک داشته اند و امروز مسلمانان جهان داعیه این را دارند که در رابطه با حقوق اطفال پیش قدم بوده اند.

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران گفت: توصیه و تاکیدی که نسبت به سرپرست جدید این مجتمع قضایی دارم؛ رعایت احترام ، حفظ شان و حمایت از همکاران است و در این زمینه برخورداری از حسن نظر و اعتماد ملاک همه ما باشد و در عین حال نیز در چارچوب های تعیین شده به تکالیف شرعی و قانونی خویش در زمینه اعمال نظارت به جد عمل نمائیم.

وی افزود: ما نباید از کشف ضعف همکاری خوشحال باشیم؛ بلکه تلاش داریم نواقص را به صورت کاملا محترمانه ، محرمانه و با حفظ شان از باب امر به معروف و نهی از منکر و با استفاده از راهکارهای نظارتی و حفاظتی از طریق ارشاد مرتفع و ادامه همکاری و طی مسیر را با زدودن و رفع نقص احتمالی ، برای وی آماده تر کنیم .

وی متذکر شد: اگر چه تلاش گسترده ای در جمع همکاران محاکم تهران شاهد هستیم و تلاش همکاران ساعی جای تقدیر و تشکر دارد؛ولیکن به جهت وضعیت کنونی از حیث موجودی و وارده پرونده ها، این وضعیت به هیچ وجه با کار روزمره و مرسوم همخوانی ندارد، بلکه باید با سخت کوشی و کار جهادی سر بلند از این امتحان الهی بیرون بیاییم .

یحیی جعفری خاطر نشان کرد: تکریم مراجعین مورد توجه و تاکید همه مسئولان قوه قضایه می باشد و حقوق مردم نیز مفروض و مشخص است و ارباب رجوع و اصحاب پرونده حق دارند در جریان رسیدگی به پرونده هایشان باشند و به موقع و با نظم پاسخ بگیرند و از همه مهمتر باید رعایت اصل بی طرفی و دادرسی منصفانه را لمس کنند و شاهد این موضوع باشند که دستگاه قضایی با سلامت ، جدیت ، نفوذ ناپذیری و سرعت کار قضایی را پیش می برد .

این مقام قضایی افزود: ما مکلف به اجرای مطلوب سیاست های قوه قضاییه در خصوص کاهش جمعیت کیفری می باشیم و استفاده از مجازات های جایگزین حبس در پنج ماه اول امسال نسبت به سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است و انتظار ما از قضات با توجه به قانون جدید، استفاده بیشتر از تاسیسات جدید موجود در قوانین به ویژه در اموری که صرفاً جنبه عمومی دارد و بدیهی است در امور مربوطه به امنیت و سلامت جامعه از مجازات حبس به ناچار باید استفاده شود .

در پایان این مراسم از زحمات و خدمات محمد رضا مرادی حقگو تقدیر به عمل آمد و مسعود معصومی به عنوان سرپرست جدید مجتمع قضایی قدس معرفی گردید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: