به گزارش خبرداغ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمند سازی با بیان این مطلب گفت: اجرای این بند، میتواند نقشی موثر در ارتقای شفافیت عملکرد موسسات خیریه خصوصی و مردم نهاد ایفا کند.
وی با بیان اینکه موسسات خیریه در تمامی کشورها از ارکان بخش رفاه اجتماعی به شمار میروند، افزود: با این وجود، در صورت نبود نظارت مناسب و دقیق، امکان استفاده از عنوان خیریه برای پولشویی و سوءاستفاده محتمل است که موجب سلب اعتماد عمومی به خیریه ها میشود.
به گفته مریم میرمالک با اجرای تبصره یاد شده، ثبت دقیق اطلاعات پرداخت های حمایتی مبنای معافیت مالیاتی خیریه ها خواهد بود و به این ترتیب شفافیت در پرداخت های حمایتی این موسسات ممکن خواهد شد.
وی افزود: همانگونه که از طریق اطلاعیه گذشته وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز اعلام شد پرداخت های باید به صورت حواله الکترونیک (ساتنا/پایا) انجام و در قسمت بابت حواله الکترونیک، نسبت به درج کد 24 رقمی در قسمت «شناسه پرداخت» اقدام شود.
به گفته میرمالک، این کد شامل عدد 110 در ابتدا، سپس عدد 11 رقمی شماره ثبت مؤسسه خیریه و در انتها شماره تلفن همراه رابط مؤسسه(بدون در نظر گرفتن صفر اول) است.
مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پس از انجام پرداخت به شیوه مذکور، اطلاعات شناسه پرداخت به همراه اطلاعات هویتی دریافت کننده، دستگاه پرداخت کننده، مبلغ و تاریخ پرداخت از شبکه بانکی دریافت و در سامانه ای که به این منظور در آینده ای نزدیک و معرفی خواهد شد، طبقه بندی و ثبت میشود.
وی تاکید کرد: سامانه مذکور در فرایند مالیاتی در سال جاری برای عملکرد سال 1398 هیچ تغییری نخواهد کرد و سامانه ایجادی مبنای معافیت مالیاتی عملکرد سال 1399 است که در سال 1400 منظور خواهد شد.