کد خبر: ۸۶۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
تعداد بازدید: ۱۸۸
نماینده مجلس یازدهم خطاب به وزیر نفت اظهار داشت: چرا در قرارداد ترکمنستان به عمان در حالیکه کشتی‌های ما حوالی روسیه لوله گذاری انجام داده‌اند، سهم خود را از این قرارداد نگرفته‌ایم؟

یک پنجره فروش نفتی واحد باز شود/ وزارت نفت به کارگران مدت موقت بها دهدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، «علیرضا پاک فطرت» نماینده مجلس یازدهم امروز ۲۵ شهریور ماه ۹۹ در صحن علنی مجلس خطاب به وزیر نفت گفت: در بحث پتروپالایش‌ها چه کارهایی انجام شده و چرا این‌قدر در بخش تخصیص و خوراک کند کارها انجام می‌شود؛  آقای وزیر خواهش داریم پاسخگو باشید که در افزایش فشار یا کاهش فشار میادین گازی و به ویژه میدان گازی زاگرس چه کاری انجام دادید؟ اگر فکری به حال فشار به میادین گازی نکنیم هزینه‌های آینده سنگین خواهد بود.

وی افزود: چرا در قرارداد ترکمنستان به عمان در حالیکه کشتی‌های ما حوالی روسیه لوله‌گذاری انجام داده‌اند، سهم خود را از این قرارداد نگرفته‌ایم. درباره صنایع پایین دستی که هم اشتغال و هم ارزش افزوده داریم و هم جلوگیری از بحث خام فروشی را داریم، چرا خط عسلویه به شمال راه‌اندازی نمی‌شود در حالی که اشتغال بسیار در پی دارد.

نماینده شیراز افزود: در دنیا میلیون‌ها خودرو هستند که از دو سوخت (CNG) و (LNG) استفاده می‌کنند، چرا از این‌ها استفاده نمی‌کنیم؟ سهم ایران از بازار LNG در جهان به اندازه یک و نیم درصد مصرف است که تا چشم‌انداز برنامه ششم توسعه راه زیادی در پیش دارد. 

وی خاطرنشان کرد: باید یک پنجره فروش نفتی واحد باز شود، بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت می‌تواند با این روش جبران شود، از وزیر خواهش می‌کنیم به کارگران مدت موقت نیز بها دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: