کد خبر: ۸۶۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
تعداد بازدید: ۳۰۴
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گقت اینکه اصلاح‌طلبان در صحنه اجتماع فعال باشند به نفع آنهاست، زیرا حضورشان نیافتشان در انتخابات ۱۴۰۰ مهر پایانی بر آنها خواهد بود

بادامچیان: اصلاح‌طلبان اصلاح را از خود شروع کنند/ عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ مُهر پایانی بر حیات آنها استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این تشکل گفت، با اشاره به وضعیت سیاسی اصلاح طلبان، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان برخلاف مواضع خود پس از انتخابات مجلس یازدهم که بیشتر در مورد عدم حضور در انتخابات ۱۴۰۰ سخن می‌گفتند، فعالیت‌های خود را تجدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: اینکه آنها در صحنه اجتماع فعال باشند به نفع آنهاست، زیرا حضورشان نیافتنشان در انتخابات ۱۴۰۰ مهر پایانی بر آنها خواهد بود. اما، اگر آنها بخواهند همان مواضع و انجام اقدامات ۱۵ سال دولت اصلاح‌طلبان را تکرار کنند نتیجه از حالا معلوم است که جز شکست چیزی رهآوردشان نمی‌شود.

بادامچیان تصریح کرد: امروز همه می‌دانند که مشکلات اساسی مردم و کشور به علت سیاست‌های غلط، ناکارآمدی و خودباختگی دو دولت اصلاح طلب در برابر غرب و امید کاذب آنها به تغییر سیاست آمریکا با ایران، تفکر و برنامه‌های لیبرالیستی، دوری از اندیشه‌های سیاسی_عقیدتی مردم و همچنین فاصله اصلاح طلبان با خط و تفکر امام و ولایت بوده و هست.

وی اضاف کرد: دولت دوم خردادی اصلاحات با رفتن عناصری از آنها به کنگره آمریکا و پارلمان اروپا و سیاست نزدیکی با غرب استعماری، فرصت‌ها را از دست داد و جز پوچی چیزی به دست نیاورد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: دولت دوم اصلاح طلبان نیز به همان دلایل کشور را دچار مشکلات عدیده کرده است؛ مانند کاهش ارزش پول ملی، تورم و گرانی های بی حساب و کتاب، مشکلات فراوان مردم و نارضایتی های گسترده و همچنین عدم توانایی حل مسائل اقتصادی که دولت اصلاح طلبان اعتدالی، خود به آنها اذعان دارند. با این همه هنوز آنها در توهمات اینکه اگر دموکراتها در آمریکا بر سر کار بیایند یا اگر ترامپ موفق شود چه می‌شود غرق هستند.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان هنوز به امید موهوم بازگشت آمریکا به برجام هستند و مذاکره با آمریکا را یک راه موثر می دانند، گفت: اصلاح طلبان به جای اتکا به نیروی پیروز مردم شجاع ایران و برنامه ریزی برای به کارگیری همه امکانات بی نظیر و همه جانبه کشورمان که حلال مشکلات است باز درخیالات مذاکرات برد- برد با آمریکا هستند یا امید بی حاصل به اروپا دارند.

بادامچیان پیشنهاد کرد: اصلاح طلبان اصلاح را از خود شروع کنند و اگر تحولی در خود پدید نیاورند جز رفتن به موزه تاریخ راه دیگری ندارند. امروز آنچه می تواند به مردم امید دهد تغییرات اساسی در سیاست های دولت در سال پایانی و تغییر مدیران در تراز فعلی به مدیرانی انقلابی، قاطع و دارای برنامه است که متاسفانه نشانه‌ای مشاهده نمی شود.

وی بااشاره بازار بورس گفت: سیاست غلط دولت در بورس بود که به جای آن که بورس را در خدمت جهش تولید قرار دهد موجب شد عده‌ای آگاه به فوت و فن بورس، سودهای سرشار برداشت کردند و امروز مردم که به امید سودی بهتر با سرمایه های اندک به بورس روی آوردند متاسفانه دچار مشکلات عدیده شده اند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ابراز داشت: دولت هم برای آنها چاره اندیشی ندارد؛ یعنی سیاست صحیحی که بورس را برای مردم مفید کند و دست سودجویان و فرصت طلبان را کوتاه نماید، ندارد. دولت نمی‌تواند جلوی شرکت‌های دولتی که به بورس می‌آیند و تعادل بازار بورس را به ضرر مردم و به نفع خودشان به هم می زنند، بگیرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی پیشنهاد داد: مجلس یک گروه نظارت ویژه از دارندگان اطلاعات بورسی، کارشناسان آگاه و همچنین نمایندگانی از بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات برای نظارت بر بورس و تهیه یک گزارش دقیق و جامع تشکیل دهد تا اقدامی انقلابی، سریع و دقیق را پیشنهاد دهند. مردم  هم اگر به بورس وارد می شوند، با مازاد سرمایه خود وارد شوند و به امید کاذب سود سرشار، سرمایه‌های اساسی زندگی خود را نفروشند که دچار مشکلات بعدی شوند.

وی همچنین از دولت خواست به مشکل بورس به صورت جدی رسیدگی نماید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هشت سال دفاع از شرف و ناموس و پاسداری از کشور و میهن اسلامی، افتخار مردم به ویژه جوانانی است  که با خون و غیرت خود،  فداکاری و ایثار و شهادت حماسه‌آفرینی کردند و افتخار خانواده های رزمندگان و همه  ملت از شهری و روستایی و عشایری بود که پیر و جوان  در جبهه ها و پشت جبهه ها به رهبری فرمانده کل قوا حضور یافتند و حمایت کردند و حاصل آن امروز در اقتدار نیروهای مسلح از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج سرافراز مشاهده می‌شود که استکبار و استعمارگران را از هرگونه ماجراجویی باز می دارد و امنیت و اقتدار دفاعی ایران اسلامی را در همه صحنه‌ها با عزت، حکمت و مصلحت پاسداری می کند.

دیدگاه بادامچیان درباره بلاتکلیفی وزارت صمت بخش دیگری از این سخنرانی بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: انتظار ما این است که دولت با همکاری مجلس وزیری قوی و تجربه آموخته که بتواند امور بازرگانی، صنعت و معدن و سایر موارد مربوط به این وزارتخانه را در سال پایانی دولت به نحو مطلوب اداره کند، معرفی نماید تا با رای بالای نمایندگان ملت سر و سامانی موثر به مشکلات اقتصادی بدهد.

وی در پایان خیانت دولت بحرین در عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: سید حسن نصرالله این پیش‌بینی را داشت که بعد از خیانت بزرگ امارات که دست به چنگال جلادان اسرائیلی که آلوده به خون فلسطینیان است داد، تعدادی دیگر از دولت‌های منطقه که برده آمریکا هستند به دستور ترامپ با رژیم اشغالگر قدس ارتباط برقرار خواهند کرد.

بادامچیان گفت: این اقدامات، رژیم صهیونیستی را از سقوط محتوم نجات نمی دهد؛ بلکه چهره واقعی این سران حاکم را به ملتهای مسلمان نشان می‌دهد تا آنها برای روی کار آوردن دولتهای مستقل و اسلام خواه فعال تر شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: