کد خبر: ۸۶۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
تعداد بازدید: ۵۱۶
انجمن نجوم جده در عربستان اعلام کرد که بامداد دوشنبه پدیده نجومی هم‌نشینی هلال ماه و سیاره ناهید در آسمان مکه مکرمه قابل رویت خواهد بود.

پدیده نادر نجومی؛ هم‌نشینی ماه و ناهید در آسمان مکهانجمن نجوم جده در عربستان اعلام کرد که بامداد دوشنبه پدیده نجومی هم‌نشینی هلال ماه و سیاره ناهید در آسمان مکه مکرمه قابل رویت خواهد بود.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری راشاتودی این انجمن با انتشار این خبر در صفحه رسمی خود در فیسبوک اعلام کرد : در سحرگاه روز دوشنبه ۱۴ سپتامبر۲۰۲۰(۲۴ شهریور) هلال ماه در کنار سیاره ناهید (زهره) در افق شرقی قرار می گیرد. پدیده شگفت انگیزی که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است.

انجمن نجوم در مورد وقوع این پدیده در مکه مکرمه گفت: ساعاتی بعد از طلوع خورشید، ماه در ساعت نه و ۳۳ دقیقه صبح در یک خط عمود نسبت به کعبه قرار می گیرد و توسط نور خورشید روشن می شود که این پدیده برای جهت یابی قبله مورد استفاده قرار می گیرد، همانطور که ساکنین کره زمین که دور از مسجد الحرام هستند هم می توانند از این طریق قبله را تعیین می کنند.

این انجمن افزود: ممکن است علاوه بر سیاره نارنجی رنگ مریخ در سمت افق غربی، ستاره های جوزا (دوپیکر) و ستاره های درخشان مانند سیروس (شباهنگ) ، عقیق و دبران نیز مشاهده شود.

ماه و ناهید هر دو بعد از خورشید به ترتیب دومین و سومین اجرام درخشان در آسمان هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: