کد خبر: ۸۶۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
تعداد بازدید: ۲۲۱
مسلم صالحی، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: یکی از راهکارهای موجود برای بهبود بازار بورس، کاهش زمان افزایش سرمایه شرکت‌ها است، در شرایط کنونی هر شرکت می تواند حداکثر هر ۶ ماه یکبار نسبت به افزایش سرمایه اقدام کند اما این مدت باید به ۳ ماه کاهش یابد.

پیشنهاد کاهش زمان افزایش سرمایه شرکت‌هابه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم، مسلم صالحی در تشریح نشست هفته گذشته ناظران مجلس در شورای عالی بورس با جمعی از فعالان و کارشناسان این حوزه گفت: در این نشست وضعیت بازار بورس و راهکارهای بهبود شرایط این بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین دغدغه‌های موجود فعالان بورس مورد استماع قرار گرفت و در نهایت پیشنهاداتی برای ساماندهی و بهبود بازار مورد تأیید قرار گرفت.

پیشنهاد ایجاد خط اعتباری توسط بانک ها برای کنترل نوسانات و حمایت از بازار بورس

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از پیشنهادات این بود که خط اعتباری برای حمایت از بازار بورس با کمک بانک مرکزی ایجاد شود، کمااینکه بسیاری از بانک‌های ما در ماه‌های اخیر به سود بسیار خوبی در بازار سرمایه دست پیدا کردند، از این رو این پیشنهاد مطرح شد که بانک‌ها خط اعتباری را برای کنترل نوسانات و حمایت از بازار ایجاد کنند.

همکاری سازمان بورس با صدا و سیما برای پخش برنامه های آموزش

وی گفت: در شرایط کنونی بسیاری از مردم بدون تجربه و تخصص وارد بازار بورس می‌شوند، از این رو در نشست اخیر، مقرر شد که سازمان بورس با همکاری سازمان صدا و سیما، برنامه‌هایی را برای ارائه آموزش فعالیت در بازار بورس تهیه کنند یا اینکه یک شبکه اختصاصی برای آموزش های حوزه بورس ایجاد شود.

 

افزایش سقف اعتباری کارگزاری ها از 25 به 50 درصد

صالحی افزود: یکی دیگر از پیشنهادات مطروحه، افزایش سقف اعتباری کارگزاری ها از 25 درصد به 50 درصد بود که این مسئله موجب بهبود وضعیت بازار بورس می شود، یکی دیگر از پیشنهادات، افزایش حجم مبنا بود که این مسئله نیز در نشست بعدی شورای عالی بورس مطرح و بررسی خواهد شد.

ورود شرکت ها به بازار بورس باید تسهیل شود

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: یکی دیگر از موارد پیشنهادی، تسهیل کردن ورود شرکت ها به بازار بورس است، در شرایط فعلی یک پیچ و خم بسیار سختی برای فعالیت شرکت های اقتصادی در بازار بورس وجود دارد که این مسئله باید تسهیل و رفع شود. البته این مسئله به معنای آن نیست که شرکت هایی با بنیه ضعیف وارد بازار شوند.

پیشنهاد کاهش مدت زمان افزایش سرمایه شرکت‌ها در بورس از 6 به 3 ماه

وی گفت: از دیگر پیشنهادات مطروحه برای بهبود وضعیت بازار بورس، کاهش زمان افزایش سرمایه است، در شرایط کنونی هر شرکت می تواند حداقل هر 6 ماه یکبار نسبت به افزایش سرمایه اقدام کند اما این مدت باید به 3 ماه کاهش یابد.
به گزارش خانه ملت، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس افزود: فعالان حوزه بورس در نشست مذکور خواستار تشکیل اتحادیه یا صنف برای حمایت از آن ها در دوران تلاطم بازار بودند که مقرر شد که اساسنامه این اتحادیه با پیشنهاد فعالان و کارشناسان ارائه شده و سازمان بورس آن را مورد بررسی و تصویب قرار دهد.

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: