کد خبر: ۸۶۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱
تعداد بازدید: ۸۱۶
مدیران استقلال وعده مذاکره با استراماچونی را می‌دهند.

حفظ شیخ دیاباته؛ مهم‌تر از خریدهای تازه به گزارش خبرداغ ،مدیران استقلال وعده مذاکره با استراماچونی را می‌دهند. مربی ایتالیایی هم در مقابل شروطی برای بازگشت مطرح کرده و اگر پیچ و خم‌های ممنوعیت‌های تازه را نادیده بگیریم، به نظر می‌رسد خود استراماچونی هم تمایل دارد دوباره در ایران مشغول به کار شود. در دو سه روز گذشته هواداران استقلال برای بازگشت استراماچونی سنگ تمام گذاشته‌اند و دیگر کار بیشتری از آنها برنمی‌آید. علاوه بر او، از گوشه و کنار نام الکساندر نوری هم به گوش می‌رسد. مربی‌ای که پیشنهاد هدایت تیم ملی را نپذیرفت و بعید به نظر می‌رسد در شرایط فعلی علاقه‌ای به کار کردن در فوتبال ایران داشته باشد.

 

مدیران استقلال برای نیمکت تیم‌شان، دو مربی «حرفه‌ای» را نشانه رفته‌اند. مربیانی که در بالاترین سطح فوتبال ایتالیا و آلمان فعالیت کرده‌اند و طبعاً به اصول و قواعد حرفه‌ای فوتبال پایبند هستند. فراموش نکرده‌ایم آنچه استراماچونی را از استقلال فراری داد، رفتار غیرحرفه‌ای مدیرانی بود که با وعده‌های بی‌سرانجام و بدقولی‌های مکرر، این مربی را تا مرز انفجار پیش بردند.

 

درست در همین روزها که هواداران منتظر شنیدن خبری خوش از ایتالیا هستند، بازیکن خارجی که به مرخصی رفته، در صفحه شخصی‌اش می‌نویسد: «سه ماه فقط قول شنیدیم». پرداخت نکردن دستمزد بازیکنان در موعد مقرر هم شکل دیگری از رفتار غیرحرفه‌ای در فوتبال است. قانون فیفا به سادگی به بازیکنی که پرداخت حقوقش دو ماه به تأخیر بیفتد، اجازه می‌دهد قراردادش را یکطرفه فسخ کند و به باشگاه دیگری بپیوندد. از آنچه میلیچ هنگام ترک ایران نوشته، اینطور استنباط می‌شود که حقوق او و دیاباته، سه ماه است پرداخت نشده و اگر این مسأله حقیقت داشته باشد، این دو خارجی مؤثر استقلال می‌توانند به پیشنهادهای دیگر پاسخ مثبت بدهند.

 

حتی اگر میلیچ را هم بازیکن بسیار کلیدی ندانیم، دیاباته یک مهره غیرقابل بحث است که حفظ آن از استخدام هر بازیکن جدیدی، واجب‌تر است. شیخ بی‌تردید بهترین مهاجم لیگ نوزدهم بود و با وجود اینکه یک‌سوم فصل را به خاطر مصدومیت‌های گاه و بیگاه از دست داد اما بعد از 11 سال عنوان آقای گلی را به باشگاه استقلال برگرداند. سابقه سال‌های گذشته نشان داده که خارجی‌های موفق لیگ ایران، عملاً تبدیل به آسان‌ترین طعمه‌های لیگ‌های کشورهای همجوار می‌شوند. درخشش دیاباته در لیگ نوزدهم هم می‌تواند احتمال ترانسفر شدن او به لیگ‌های قطر و امارات را بالا ببرد. همانطور که مامه تیام فقط بعد از نیم فصل حضور در استقلال و ثبت رکورد حیرت‌انگیز 12 گل در 13 بازی، جذب لیگ امارات شد.

 

استقلال به سادگی جام حذفی را از دست داد. تا چند روز دیگر با تیمی «نیم بند» راهی لیگ قهرمانان آسیا می‌شود و لااقل تا این لحظه سرنوشت نیمکت آن مشخص نیست و فعلاً همه مشغول پیگیری اخبار مذاکره با بازیکنان جدید هستند. در این وضعیت اگر مهاجم ارزشمندی مثل دیاباته پرواز کند و راهی لیگ‌های دیگری شود، استقلال متحمل خسارت بزرگی می‌شود؛ خسارتی که می‌تواند تأثیر مستقیمی روی سرنوشت آبی‌ها در لیگ بیستم داشته باشد.

ایران ورزشی 

 
 
 
 
 
 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: