کد خبر: ۸۶۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
تعداد بازدید: ۴۱۲
نام الکس نوری از دیروز در رسانه‌ها برای استقلال و تراکتور مطرح شده است، اما خود نوری هنوز در این باره به صورت رسمی چیزی را تایید نکرده است.

الکس نوری ۱.۵ میلیون یورو از استقلال می‌خواهد/ سعادتمند همچنان به دنبال گرفتن مجوز استراماچونیبه گزارش خبرداغ به نقل از دانشجو، از استقلال به عنوان جدی‌ترین مشتری نوری نام برده شده، اما سوال این است که قیمت نوری چقدر است؟

قیمت نوری هم دست کمی از غرامت استراماچونی ندارد و سوال اینجاست آن‌هایی که نوری را به استقلال پیشنهاد داده‌اند، می‌خواهند در حالت خوشبینانه استقلال یک میلیون و هفتصد هزار یورو به استراماچونی غرامت بدهد و علاوه بر این غرامت باید به الکس نوری هم پول بدهد؟

الکس چقدر می‌خواهد؟

ظاهرا جریانی می‌خواهد نوری را وارد فوتبال ایران کند. جریانی شبیه به ماجرای ۱۳ سال پیش و حضور افشین قطبی در پرسپولیس. ظاهرا مدیر برنامه‌های الکس نوری رقمی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو را از استقلال درخواست کرده است. در این میان همزمان این رقم را با ۱۰۰ هزار یورو بالاتر و پایین‌تر به تراکتور و سپاهان هم پیشنهاد شده است. سپاهان با انتخاب محرم نویدکیا بی خیال الکس نوری شد و تراکتور هم هنوز بین دایی و الکس و ساکت مانده است.

بازی با الکس برای فراموشی نام استراماچونی

به دنبال تلاش‌های مدیران استقلال برای بازگرداندن آندره‌آ استراماچونی، خبر‌هایی مبنی بر مذاکره استقلال با الکس نوری منتشر شد که هنوز مسئولان باشگاه به این خبر واکنش رسمی نشان نداده‌اند، اما ظاهرا مدیر برنامه‌های الکس نوری مبلغی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو را با احتساب آپشن‌ها برای انتقال نوری به استقلال طلب کرده است. مثل اینکه رقم پایه قرارداد الکس نوری یک تا یک میلیون و دویست هزار یوروست. اینکه نام الکس نوری مطرح شده به این دلیل بوده که او ایرانی است و شامل قانون منع ورود مربیان و بازیکنان خارجی نمی‌شود، اما یک ماجرای مهم دیگر در این میان وجود دارد.

استقلال پول غرامت استراماچونی و قرارداد جدید را دارد؟

با توجه به اینکه استقلال به احتمال زیاد محکوم به پرداخت غرامت به استراماچونی است و حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار یورو با دیرکرد باید به سرمربی ایتالیایی داده شود، قرارداد بستن با الکس نوری حداقل یک میلیون و دویست- سیصدهزار یورو دیگر هم به استقلال تحمیل می‌کند و سوال این است که آیا استقلال چنین پولی دارد که همین به الکس پول بدهد و هم غرامت استراماچونی را؟


چه سیاستی پشت بازگرداندن استراماچونی به استقلال است؟

اما احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال که در چند روز اخیر بار‌ها اعلام کرده در تلاش برای برگشت آندره‌آ استراماچونی است دلایل منطقی و محکمی را برای بازگرداندن این سرمربی ایتالیایی دارد و بر مبنای همان دلایل است که در تصمیم خود مصمم است. توجیه سعادتمند برای تاکید به جذب مجدد استراماچونی این است که اگر استراماچونی برگردد و فرضا ۷۰۰ هزار یورو را تخفیف دهد، با یک میلیون یوروی باقیمانده کار نیمه تمامش در استقلال را تمام خواهد کرد و در واقع برای مبلغی که از استقلال دریافت می‌کند، برای این باشگاه کار خواهد کرد. در واقع سعادتمند می‌خواهد پرونده شکایت استراماچونی از استقلال را از فیفا خارج کند و با توجه به غرامتی که استراماچونی خواسته، او را به ایران بازگرداند تا برای استقلال کار کند.

اگر از این زاویه به ماجرا نگاه کنیم استدلال سعادتمند منطقی و مقرون به صرفه است حتی در صورتی که استراماچونی تخفیفی هم ندهد باز هم بازگشتش جدا از نظر فنی، از لحاظ مالی به نفع استقلال خواهد بود. سعادتمند در تماس با مدیران فدراسیون و سازمان لیگ گفته است اگر آن‌ها به فکر ضرر نکردن باشگاه‌ها هستند باید اجازه دهند که استراماچونی بازگردد، چون هم پرونده باز دارد و هم اینکه مانع از ضرر هنگفت باشگاه استقلال می‌شود. سعادتمند در این باره با نهاد‌های نظارتی، مجلس و دیگر نهاد‌های بالادستی هم مذاکره کرده است.

ترس از تکرار ماجرای ویلموتس

همانطور که درباره استدلال و توجیه سعادتمند برای بازگرداندن استراماچونی گفته شد باید درباره ترس از تکرار ماجرای مارک ویلموتس هم گفته شود. به این معنا که مدیرعامل آبی‌ها به دنبال این است که ماجرای مارک ویلموتس و تیم ملی برای استقلال تکرار نشود که یک مربی برای کار انجام نداده‌اش پول دریافت کند و به همین دلیل است که وقتی قانون منع ورود مربی و بازیکن خارجی وضع شد، سعادتمند تاکید داشت که اگر قرار است اعمال این قانون برای جلوگیری از ضرر مالی باشگاه‌های ایرانی باشد، در ماجرای استقلال و استراماچونی برعکس عمل خواهد کرد و اگر جلوی بازگشت استراماچونی به استقلال گرفته شود، این باشگاه ایرانی است که ضرر هنگفتی متوجهش خواهد شد و چرا باید بین پرداخت غرامت سنگین و بازگرداندن سرمربی و پاک شدن بیشتر از نیمی از مبلغ غرامت او، گزینه اول را انتخاب کرد؟!


با همه این تفاسیر اصرار مسئولان و مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بر اینکه سرمربی ایتالیایی نمی‌تواند برگردد کماکان ادامه دارد و در مقابل، مدیران استقلال هم بر روی تصمیم خود ایستاده‌اند و باید دید در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد و سرنوشت عجیب استراماچونی و استقلال به کجا خواهد کشید. حتی ممکن است سعادتمند و باشگاه استقلال پای فیفا را هم وسط بکشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: