کد خبر: ۸۶۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
تعداد بازدید: ۲۱۳
نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد که همکاری و هماهنگی بین حماس، حزب الله و تهران در تمامی زمینه‌ها راهبردی است.

همکاری حماس، حزب‌الله و تهران در تمامی زمینه‌ها راهبردی استبه گزارش خبرداغ به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد که همکاری و هماهنگی بین حماس، حزب الله و تهران در تمامی زمینه‌ها راهبردی است.

صالح العاروری شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه المیادین تصریح کرد که دوست و دشمن منتظر نتایج نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در بیروت و رام‌الله هستند.

العاروی افزود که سه طرح در حقیقت خنجری از پشت به ملت فلسطین بود: معامله قرن، طرح الحاق کرانه باختری و عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی.

وی تاکید کرد که مقاومت مدافع حق ملت فلسطین است به ویژه در شرایطی که آمریکا به دنبال تحمیل معامله قرن است.

العاروری با اشاره به اینکه حماس برای مقابله با معامله قرن با جنبش فتح و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس گرفت و پاسخ آن‌ها نیز مثبت بود، تصریح کرد که اختلافات بین فتح و حماس سیاسی است نه شخصی و دو جنبش فعالیت‌های مشترک میدانی را آغاز کرده‌اند.

معاون هنیه خاطر نشان کرد که در نشست رهبران گروه های فلسطینی در بیروت و رام‌الله بر سه مساله توافق کردیم: فعال‌سازی مقاومت مردمی، توسعه سازمان آزادی‌بخش و پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی.

صالح العاروری افزود که اگر کرونا نبود، رهبران گروه‌های فلسطینی همه در مکانی واحد جلسه برگزار می‌کردند.

وی گفت که قبل از برگزاری این نشست، با جنبش فتح بر سر خروجی‌های آن به تفاهم رسیدیم و گروه‌های فلسطینی را هم در جریان آن قرار دادیم. با جنبش فتح تماس و ارتباطی روزانه داریم.

العاروری تاکید کرد که بیانیه پایانی نشست مذکور حق ملت فلسطین در به کارگیری مقاومت جامع را به اثبات رساند و اکنون همگی بر سر مقاومت مردمی در کرانه باختری توافق کرده‌ایم.

وی تصریح کرد که مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز متناسب با شیوه واکنش دشمن صهیونیستی به راهپیمایی‌ها و فعالیت‌های فلسطینیان تشدید خواهد شد.

از سوی دیگر، این رهبر حماس در رابطه با تفاهمات حاصل شده برای آرام‌سازی اوضاع در غزه تاکید کرد که تنش در مرزهای غزه یا آرام‌سازی اوضاع در این باریکه هیچ ارتباطی به توافق امارات با رژیم صهیونیستی ندارد.

وی گفت که فشارها بر غزه دیگر غیر قابل تحمل است و خود را برای نبردی همه‌جانبه با دشمن آماده کرده بودیم. تشدید فشارها بر ملت، محاصره و شیوع گسترده کرونا موجب تعجیل در نبرد آتی با دشمن خواهد شد.

العاروری اظهار داشت که ما به ملت خود اطمینان داریم و نبرد آتی بسیار متفاوت‌تر از نبردهای قبلی خواهد بود و دشمن بهای سنگین و بی‌سابقه‌ای پرداخت خواهد کرد و در صورت وقوع جنگی دیگر، سراسر جبهه داخلی رژیم صهیونیستی را وارد این نبرد خواهیم کرد.

وی همچنین به آمادگی روسیه برای میزبانی نشست گروه‌های فلسطینی اشاره و تاکید کرد که این کشور برای میزبانی نشست گروه‌های فلسطینی در مسکو اظهار تمایل کرده و ما نیز برای شرکت در چنین نشستی آماده‌ایم.

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد که می‌خواهیم کمیته مشترک آشتی ملی در چارچوب دعوت روسیه از گروه‌های فلسطینی تشکیل شود.

صالح العاروری افزود که شاهد تایید اقدامات و تلاش‌های مشترک گروه‌های فلسطینی از سوی روسیه، چین و اروپایی‌ها هستیم، امیدواریم اختلافات با جنبش فتح بر سر مسائل مهم هرچه زودتر برطرف شود.

وی تصریح کرد که با جنبش فتح بر سر برگزاری انتخابات سراسری اتفاق نظر داریم.

العاروری خاطر نشان کرد که ترکیه، قطر و «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان بر ضرورت برگزاری نشست رهبران گروه‌های فلسطینی تاکید کرده بودند. وی همچنین با بیان اینکه برادران مصری خواستار برگزاری این نشست در قاهره شده بودند، گفت که روابط ما با مصری‌ها ثابت است و تغییری نکرده است.

العاروری در ادامه این گفت‌وگو تاکید کرد که حزب الله به رهبری «سید حسن نصرالله» از نشست رهبران گروه‌های فلسطینی قاطعانه حمایت کرده و بر ضرورت پیشبرد آشتی ملی تاکید دارد.

وی افزود که وجه مشترک حماس و حزب‌الله، مقاومت است و هر دو جنبش رویکردی مشترک نسبت به مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارند.

صالح العاروری با بیان اینکه ما با حزب‌الله بر سر تمامی مسائل منطقه‌ای و خطرات پیش‌روی مقاومت اتفاق نظر داریم، تصریح کرد: «با سید حسن نصرالله اوضاع قدس، معامله قرن، طرح الحاق کرانه باختری و تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق آشتی ملی را بررسی کردیم».

العاروری اظهار داشت که حماس و حزب‌الله بر این باورند که احتمال رویارویی با دشمن صهیونیستی در هر زمانی وجود دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه حزب‌الله حامی تاریخی تمامی گروه‌های مقاومت فلسطین است و هرگز دست از این حمایت نکشیده است، افزود: «همکاری و هماهنگی بین حماس، حزب الله و تهران در تمامی زمینه‌ها راهبردی است».

صالح العاروری تاکید کرد که حماس جنبشی دارای ساختاری مشخص است و گردان‌های قسام قلب این جنبش است که در تصمیم‌گیری‌های آن مشارکت دارد و حامی آشتی ملی است. وی تصریح کرد که گردان‌های قسام از آشتی ملی به گونه‌ای که لطمه‌ای به مقاومت و سلاح آن وارد نکند، حمایت می‌کند.

این رهبر حماس تاکید کرد که گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه از طریق اتاق عملیات مشترک با یکدیگر هماهنگی می‌کنند.

وی در رابطه با سفر هنیه به اردوگاه عین الحلوه نیز گفت که این سفر بسیار مهم بود و به هیچ وجه به ضرر جنبش فتح نبوده است.

العاروری در همین راستا گفت که در مراسم استقبال از هنیه در عین الحلوه جنبش فتح نیز مشارکت داشت و این بیانگر وحدت فلسطینیان بود.

صالح العاروری در پایان با بیان اینکه بازدید از اردوگاه عین الحلوه تاکیدی بر حق بازگشت و مخالفت با اسکان آوارگان فلسطینی در لبنان بود، تصریح کرد که ما در این سفر با تمامی طرف‌های رسمی و حزبی لبنانی از جمله جریان المستقبل دیدار کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: