کد خبر: ۸۶۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
تعداد بازدید: ۱۶۹
روحانی در مراسم افتتاح طرح‌های آب و برق:
رییس‌جمهور، گفت: اینکه هر هفته می‌توانیم ۳۰ روستا را به شبکه آب پایدار متصل کنیم و همچنین اقداماتی که برای تصفیه آب و تصفیه فاضلاب در حال انجام گرفتن است به این معنا است که در زمینه زیرساخت و در زمینه نیازمندی‌های حیاتی و مهم مردم کارهای بزرگی در حال انجام است.


به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهوری امروز در مراسم افتتاح طرح‌های آب و برق در سه استان کشور، در سخنانی گفت: بسیار خوشحالم که در بیست و دومین پنجشنبه، افتتاح‌های جدیدی داشتیم و از خداوند طلب توفیق می‌کنم که تا پایان سال هر هفته بتوانیم افتتاح طرح‌های بزرگ ملی را در حوزه‌های مختلف برای آبادانی ایران داشته باشیم.

وی ادامه داد: من در اینجا می‌خواهم از بخش‌های مختلف نیرو یعنی آب و برق تشکر کنم که تلاش قابل توجهی را به کار گرفته‌اند، این تلاش در کشور ما در میزان مصرف و بهره‌مندی مردم ما از نعمت آب و برق به ویژه در مقایسه با دیگر کشورها و حتی کشورهای پیشرفته، مشخص می‌شود. مردم ما در شهرها تقریبا ۱۰۰% و در روستاها ۹۹% در حال استفاده از برق هستند، حتی همه روستاهای ۲۰ خانوار و یا ۱۰ خانوار هم از نعمت برق بهره‌مند هستند.

روحانی در ادامه اظهار داشت: این یک افتخار بزرگ برای ما است که مردم روستا‌های ما که باید مانند شهرنشینان از همه نعمت‌های اساسی برخوردار باشند، از آن بهره می‌برند. خوشبختانه در همه این حوزه‌ها کار بسیار خوبی در این ۷ سال و همچنین در سال‌های گذشته پس از انقلاب صورت گرفته است، باید توجه داشته باشیم که آبادانی روستا یعنی حرکت در مسیر تولید، یعنی حرکت معکوس در زمینه مهاجرت و همچنین خدمت به مردم بسیار خوب در همه روستاهای کشورمان است.

وی افزود: اینکه ما می‌توانیم اکنون اعلام کنیم که هر ۵۰ روز یک سد مخزنی را می‌توانیم به افتتاح برسانیم، آمار خیلی هیجان‌انگیزی برای مردم ما و باعث آبروی کشور است، اینکه هر هفته می‌توانیم ۳۰ روستا را به شبکه آب پایدار متصل کنیم و همچنین اقداماتی که برای تصفیه آب و تصفیه فاضلاب در حال انجام گرفتن است، به این معنا است که در زمینه زیرساخت و در زمینه نیازمندی‌های حیاتی و مهم مردم در زمینه‌های حساس، کارهای بزرگی در حال انجام است.

رییس دولت در ادامه سخنان خود به تعداد قابل توجه سدهای احداث شده در این دولت اشاره و خاطرنشان کرد: اینکه در این دولت سدهای زیادی افتتاح شده و تا پایان دولت هم افتتاح خواهد شد به این معنا است که بخش دولتی و بخش خصوصی در کنار هم و همچنین با کمک و همراهی مردم عزیز دست به دست هم خواهند داد تا شعار این سال را در عمل محقق کند و این برای ما بسیار مهم است.

وی ادامه داد: من خوشحالم که دولت امسال توانست در هفته دولت مصوبه خوبی داشته باشد که براساس این مصوبه خانوارهایی که مصرف کمی دارند، پاداش و تقدیر مناسبی از دولت دریافت کنند، طبق این مصوبه ۳۰ میلیون نفر از جمعیت ایران از دو ماه آینده دیگر پولی برای مصرف برق نخواهند داد و تا زمانی که کم مصرف هستند برق آنها مجانی خواهد بود. این یکی از آرزوهای ما در طول سالیان دراز بود که برای مردمی که جزو اقشار کم درآمد هستند بتوانیم یک کمک و هدیه‌ای را در نظر بگیریم که خداوند این توفیق را به ما داد تا در سال پایانی دولت این هدیه را تقدیم کنیم به مردم کشورمان به ویژه روستاییان که این طرح هم بیشتر شامل حال روستاییان عزیزمان خواهد شد.

روحانی با ابراز خرسندی از افتتاح‌های بزرگ این ایام، گفت: سه هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان ارزش افتتاح امروز ماست، این به این معناست که کشور در مسیر تحرک و پیشرفت است و هر روز شاهد تلاش و به ثمر نشستن ایثار مردم، کارگران، کارمندان، مهندسان و مدیران در سراسر کشور هستیم؛ این شرایط، شرایط بسیار مهمی برای ماست، ما در شریط عادی نیستیم و در سخت‌ترین و شدیدترین شرایط تحریم هستیم و این افتتاح‌ها را انجام می‌دهیم.

رییس‌جمهور افزود: در تاریخ ایران سابقه نداشته که چنین فشاری به مردم وارد شود و مردم ما هر روز با استقامت بیشتر در برابر توطئه‌ها ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: الحمدلله ثابت کردیم که آمریکا شکست خورد، یعنی این را به طور قطعی به دنیا و تاریخ اعلام می‌کنیم که همه طراحی آمریکا شکست و تسلیم مردم در برابر خواسته‌های آمریکا بود که این نشد و نخواهد شد؛ این خطای بزرگ استراتژیک کاخ سفید بود و برای همه جهانیان روشن شد که آمریکا در این طراحی شکست خورد.

روحانی بیان کرد: البته به مردم ما سخت گذشت و اگر این فشارها نبود، مردم راحت‌تر زندگی می‌کردند و این طرح‌های ما چندبرابر بود اما علیرغم این نتوانستند ما را از مسیر توسعه کشور بازدارند.

وی اظهار کرد: این دولت فقط به فکر‌ گذراندن شرایط یک‌ سال نیست و ما این اقدامات را برای سال‌های آینده انجام می‌دهیم که البته این وظیفه ماست؛ دولت‌ها همه خادم مردم هستند.

رییس‌جمهور گفت: آمریکا در هفته‌های اخیر شکست‌های بزرگ سیاسی را متحمل شد که این نیز در تاریخ آمریکا و سازمان ملل کم نظیر بود؛ یعنی طرحی که آمریکا علیه ایران برای تحریم تسلیحاتی آماده کرده بود، توسط ۱۳ کشور رد شد.

وی با بیان اینکه ایستادگی ملت موجب شکست آمریکا و همچنین آبادانی کشور شد، افزود: طرح ماشه را هم ۱۰ روز قبل مطرح کردند اما از ۱۴ عضو حتی یک عضو شورای امنیت هم از آن حمایت نکرد و آن را رد کرده و غیرقابل قبول دانستند. این شکست در تاریخ سیاسی آمریکا بی‌نظیر است و البته این موفقیت به خاطر ایستادگی ملت ما است. اگر ملت ایستادگی نمی‌کرد، قطعنامه‌های بدتری توسط آمریکا تصویب می‌شد.

روحانی بیان کرد: تا پایان دولت ۲۰ هزار مگاوات به برق کشور افزوده می‌شود. در این دولت هر ساله ۲۵۰۰ مگاوات برق افزوده شد البته در دولت‌های گذشته هم حدود ۱۷۰۰ مگاوات برق افزوده می‌شد.

رئیس‌جمهور گفت: ملت با وجود تحریم‌ها در برابر ویروس کرونا استقامت کرد و دستورالعمل‌های بهداشتی را اجرا کرد؛ ما بهتر از کشورهای دیگر از موج اول عبور کردیم و در حال گذر از موج دوم هستیم و امیدوارم با همکاری همه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد موج سوم بیماری نباشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: