کد خبر: ۸۶۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
تعداد بازدید: ۲۲۶
هشدارها و پیش‌بینی‌های ۲۵ پژوهشگر اقتصادی در رابطه با روند خطرناک بورس در حال تحقق است و این اتفاق منجر به نگرانی فعالانی از بازار شده که منافع خود را در خطر دیده‌اند.

اجبار به بانکهای دولتی برای اعطای وام خرید سهام به شرکتهای سرمایه‌گذاری/ تحمیل ریسک سفته‌بازان به مردم از طریق تورم آتیبه گزارش خبرداغ به نقل از  اقتصادآنلاین، علی مروی اقتصاددان و رییس اندیشکده حکمرانی شریف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: این افراد همانطور که محتوای نامه مذکور را به درستی متوجه نشده بودند، در حال حاضر نیز ریشه اتفاقات اخیر بورس را اشتباه فهمیده‌اند و تقصیرها را متوجه نامه می‌دانند.

برخی از ذی‌نفعان که نتوانستند قبل از ریزش بازار، سهام خود را بفروشند، تلاش می‌کنند هزینه ریسک‌پذیری خود را بر مردمی تحمیل کنند که بخشی از آنها هیچ مشارکتی در بازار سهام نداشته‌اند!

یکی از مصادیق این تحمیل ریسک آن است که وزارت اقتصاد در روزهای اخیر برخی از بانکهای دولتی را مجبور کرد برای خرید سهام به شرکتهای سرمایه‌گذاری خودشان وام بدهند.

این سیاست به مفهوم خلق نقدینگی و تحمیل تورم آتی به مردم کشور برای پوشش ریسک سفته‌بازان است.

باید سریعا در برابر این این سیاست اشتباه بایستیم و لابی‌های سنگین ذی‌نفعان با سیاستمداران را خنثی کنیم، هر چند این اقدام هزینه‌های سنگینی برایمان در پی خواهد داشت.

به زودی مدعیات نامه 25 پژوهشگر اقتصادی را توضیح خواهم داد و برخی مغالطه‌های رایج را نقد خواهم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: