کد خبر: ۸۶۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
تعداد بازدید: ۲۳۷
محمد رعد رئیس فراکسیون پارلمانی «وفاداری به مقاومت» وابسته به حزب الله لبنان روز سه‌شنبه اخبار منتشره در روزنامه فیگارو درباره گفت‌وگویش با امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه در جریان سفر قبلی وی به بیروت را تکذیب کرد.

واکنش عضو حزب‌الله به خبر دیدارش با مکرونبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا، محمد رعد رئیس فراکسیون پارلمانی «وفاداری به مقاومت» وابسته به حزب الله لبنان روز سه‌شنبه اخبار منتشره در روزنامه فیگارو درباره گفت‌وگویش با امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه در جریان سفر قبلی وی به بیروت را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تلویزیون الجدید لبنان،‌ دفتر مطبوعاتی رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در بیانیه‌ای اعلام کرد: مالبرونو نویسنده در روزنامه فیگارو به نقل از یک منبع فرانسوی ادعا کرد که امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه در سفر پیشین خود به لبنان در ششم آگوست (۱۶ مرداد)‌و در حاشیه دیدار با رهبران لبنانی، با محمد رعد دیدار داشته و در خصوص برخی مسائل با وی گفت‌وگو کرده است.

 

فراکسیون وفادری این ادعاها را کاملا بی‌پایه و اساس خوانده و بشدت آن را رد کرده است.

بنابر ادعای فیگارو مکرون در دیدار با رعد به وی گفته که خواهان همکاری با گروه‌های مقاومت برای تغییر لبنان است.

فیگارو همچنین مدعی شد که در هفته‌های اخیر پیام‌هایی میان پاریس و حزب‌الله به دور از رسانه‌ها ردوبدل شده و یک منبع فرانسوی به این روزنامه گفته است که مکرون در این پیام‌ها به حزب‌الله گفته است: «در خصوص مسأله سلاح و دو سه موضوع دیگر که برای شما مهم است، قصد نداریم شما را تحت فشار بگذاریم. اما در مقابل، حکومت را فعال کرده و خود نیز ایفای نقش کنید. ما نمی‌توانیم به این وضع ادامه دهیم که در این صورت مردم و حکومت غرق خواهند شد.»

مکرون دیشب برای دومین بار وارد لبنان شد و با مقامات سیاسی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در سخنانی تاکید کرد، جنبش مقاومت حزب الله نماینده بخشی از مردم لبنان است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در سفر ۱۶ مرداد ماه خود به لبنان، ضمن بازدید از مناطق آسیب دیده در بندر بیروت با مردم این کشور اعلام همبستگی و تأکید کرد که برای حمایت از ملت لبنان در اینجا هستم و کمک‌ها مستقیماً در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: