کد خبر: ۸۶۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
تعداد بازدید: ۲۲۱
استاد دانشگاه کرنل با تاکید بر اینکه آمریکا حق فعال‌سازی مکانیزم ماشه را ندارد، گفت: حتی متحدان آمریکا هم حقوق مربوط به برجام را برای واشنگتن قائل نیستند.

آمریکا حق ندارد ادعایی در مورد بندهای برجام داشته باشد/ شکست تحقیرآمیز در شورای امنیت، حقیقت را نشان داد/ واشنگتن فشار بر ایران را رها نمی‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، متیو آنتونی استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کرنل آمریکا است. وی سال‌ها در حوزه‌های روابط بین‌الملل و جنگ و قوانین بشر‌‌دوستانه تحقیق و بررسی کرده‌ است. وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود درباره تنش‌ها پرداخته است.

آمریکا حق ندارد ادعایی در مورد بندهای برجام داشته باشد

شکست تحقیرآمیز در شورای امنیت حقیقت را نشان داد

متیو آنتونی در ابتدا در مورد مکانیزم ماشه گفت: این مکانیزم امکانی برای اعضای برجام است. پس از خروج از برجام، ایالات متحده دیگر حق ندارد ادعایی در مورد بندهای برجام که مربوط به اعضای برجام است، داشته باشد و نمی‌تواند از بندهای برجام استفاده کند.

این استاد دانشگاه در ادامه به شکست آمریکا در شورای امنیت اشاره کرد و گفت: این موضوع که آمریکا حق استفاده از مکانیزم‌های پیش‌بینی شده در برجام را ندارد در نشست شورای امنیت اثبات شد، شکست تحقیرآمیز در شورای امنیت این حقیقت را نشان می‌دهد.

متحدان آمریکا هم حقوق مربوط به برجام را برای واشنگتن قائل نیستند

این استاد دانشگاه در ادامه اضافه کرد: حتی نزدیکترین متحدان ایالات متحده (به استثنای جمهوری دومنیکن) از به رسمیت شناختن چنین حقی امتناع کردند و آنها همواره مخالف خروج آمریکا از این توافق و خواهان حفظ برجام بودند و با رد درخواست آمریکا این موضوع را نشان دادند.

متیو آنتونی خاطرنشان کرد: این ادعا آنقدر بی‌اساس است که جان بولتون که  یکی از افراطی‌ترین تندروها نسبت به ایران و منتقد دیرینه برجام است نیز  اذعان می‌کند که ایالات متحده نمی‌تواند از توافق خارج شود و هنوز هم توقع داشته باشد تا از امتیازهای برجام برخوردار شده و بخواهد در آن ایفای نقش کند.

آمریکا در احیای تحریم‌ها موفق نمی‌شود

ایالات متحده دست از فشار بر ایران برنمی‌دارد

 وی اضافه کرد: من اعتقاد ندارم که آمریکا برای متقاعد کردن سایر کشورها برای ایجاد توافق فعالسازی مکانیزم ماشه برجام موفق می‌شود، این نکته را نباید فراموش کرد که  ایالات متحده به راحتی دست از تلاش در این زمینه برنمی‌دارد. ایالات متحده هنوز هم می‌تواند از نفوذ اقتصادی خود استفاده کند و این کار را برای سایر کشورها سخت می‌کند تا تحریم‌های ایران را کاهش دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: