کد خبر: ۸۶۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
تعداد بازدید: ۳۰۹
سخنگوی دولت با اشاره به این که مطابق مصوبه هیئت دولت تمام موانع واگذاری دارا دوم بررسی و از چهارشنبه آماده واگذاری خواهد شد گفت: واگذاری دارا دوم موجب تحرک و مثبت شدن بورس خواهد شد.

دارا دوم باعث تحرک مثبت بورس می‌شود/ ۲راهکار دولت برای مقابله با کاهش درآمدهابه گزارش خبرداغ به نقل از  اقتصادآنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: با توجه به جلسه هیات وزیران با رهبر انقلاب از فرمایشات و رهنمودهای دولت تشکر می‌کنم. رهبر انقلاب سال آخر دولت را معنا کردند.

وی ادامه داد: واگذاری دارا دوم موجب تحرک و مثبت شدن بورس خواهد شد. این سهام روز چهارشنبه واگذار خواهد شد.

ربیعی گفت: متاسفانه گروه‌های دیگر صنعتی مثل خودروسازها به اندازه وزارت نفت نسبت به محیط زیست اهتمام نداشته اند.

 

سخنگوی دولت گفت: اقدامات انجام شده در احیا دریاچه ارومیه بسیار مهم است و می‌تواند الگوی کشورهای دیگر هم باشد. ۶۰۴میلیارد برای این کار تخصیص یافته شده است.

ربیعی خاطر نشان کرد: در برق شاهد مصوبه جدید بودیم که کمک کرد بتوانیم همان نظر امام خمینی برای اعلام برق رایگان محقق شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: در مورد بودجه باید بگویم کاهش درآمدهای نفتی تعادل اقتصادی کشور را بهم زد، بلافاصله دوراهکار را دنبال کردیم، یکی کاهش هزینه‌ها بجز حقوق‌ها و دستمزدها و دیگری درآمدزایی بود. در حوزه ایجاد منابع جدید روش های جدیدی را در پیش گرفتیم بدون اینکه از پول پرقدرت بانک مرکزی استفاده کنیم. فروش اوراق، اخذ مالیات های پنهان، واگذاری شرکت‌های دولتی و توسعه بازار سرمایه و...بخشی از اقدامات دولت بود.

وی با اشاره به این که برای سال۱۴۰۰ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بودجه ریزی مقاومتی در دستور کار است تا دولت آینده هم مبتنی بر همین الگو عمل کند افزود: کار دیگر ما برای بودجه ریزی سال بعد که از هماهنگی وزارت صمت و وزارت خارجه انجام شد استفاده از ظرفیت صادراتی کشورهای همسایه است که  اتکای بودجه‌مان را به صادرات غیر نفتی معطوف کرد.

ربیعی گفت: واژه اسنپ بک اساسا در برجام وجود ندارد و آمریکا در حال سواستفاده تبلیغاتی از آن است. آمریکا بعد از خروج از برجام دیگر حقوقی در این خصوص ندارد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: