کد خبر: ۸۶۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
تعداد بازدید: ۵۵۹
بیل گیتس در مصاحبه جدید خود درباره مورد سوال قرار گرفتن غول های فناوری توسط نمایندگان کنگره آمریکا مبنی بر سلطه گری و انحصار طلبی آنها صحبت کرد و از استیو جابز فقید، مدیرعامل اسبق و نامدار شرکت اپل تمجید کرد.

بیل گیتس معتقد است که شرکت های فناوری سزاوار بررسی هایی از نوع آنچه ماه گذشته در جلسات با کنگره تجربه کردند، هستند. وی همچنین در طول این مصاحبه از "استیو جابز" فقید که روزگاری رقیب وی محسوب می شد، به عنوان یک نابغه یاد کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از ورج، موسس مایکروسافت گفت: اگر شما به اندازه من یا هر یک از این افراد (مدیران عامل غول های فناوری) موفق باشید، سزاوار سؤال های خشن، غیر منصفانه و سخت هستید. دولت باید شما را زیر نظر داشته باشد. این نوع سختگیری ها با موفقیت فوق العاده قلمرو همراه است و خوب است.

گیتس به جلسه استماع ۲۹ ژوئیه اشاره دارد که در آن از مدیران عامل شرکت های اپل، گوگل، فیسبوک و آمازون درباره فعالیت های تجاری ضد انحصاری آنها سؤال شد.

در طول این مصاحبه، بیل گیتس در مورد کار بنیاد خیریه خود روی واکسن های در حال توسعه برای بیماری کووید-۱۹ و همچنین درباره به شهرت رسیدن خود صحبت کرد. وی گفت که اکنون معروف شدن کارآفرینان حوزه فناوری در فرهنگ عامه عادی شده است اما برای وی دیوانه وار بوده است، چرا که وی بی حوصله و خیلی اجتماعی نبوده، بنابراین ورود ناگهانی به این قلمرو که گیتس درباره این چه می گوید، درمورد آن چه می گوید و غیره برای وی اینگونه بوده که وای، چه اتفاقی افتاده است؟

گیتس همچنین از رقیب فقید خود، "استیو جابز" یاد کرد و گفت که به اندازه "استیو جابز" سرسخت نیست، اما اینکه او چگونه هنگام بازگشت به کمپانی اپل آن را تغییر داد، تحسین کرد.

وی گفت: جابز یک نابغه بود، کاری که او انجام داد، به ویژه هنگامی که به اپل بازگشت، هیچ کس دیگر نمی توانست آنچه را که او در آنجا انجام داد، انجام دهد. من هم نمی توانستم این کار را انجام دهم.

بیل گیتس اعتراف کرد که به کاریزمای مدیرعامل فقید اپل حسادت می کرده است. وی به شوخی گفت: او در انگیزه دادن بیش از حد به افراد یک جادوگر بود. من یک جادوگر کوچولو بودم، بنابراین نمی توانستم تحت طلسم او قرار بگیرم، اما می توانستم ببینم که او دیگران را طلسم می کند. من خیلی به او حسادت می کردم.

گیتس حتی در مورد آنچه به نظر خودش کاستی های شخصی وی محسوب می شود، صحبت کرد. وی گفت: من از نظر اجتماعی خیلی عالی نیستم، نمی دانم چگونه آشپزی کنم و بسیار خجلالت میکشم که به هیچ زبان دیگری مسلط نیستم.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: