کد خبر: ۸۶۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
تعداد بازدید: ۲۱۴
در نخستین روز از هفته دولت، جلسه‌ی هیئت دولت از طریق ارتباط تصویری با مقام معظم رهبری در حال برگزاری است.

مقام معظم رهبری به دولت: تا آنجایی که ممکن است با مردم، مستقیم حرف بزنید / سال آخر دولت از جهات مختلف مهم است / واردات بی‌رویه خطرناک است/برای واردات یک نوع گوشی لوکس آمریکایی نیم میلیارد دلار مصرف شده / از نهضت قطعه‌سازی نیرو‌های مسلح بهره ببریددر نخستین روز از هفته دولت، جلسه‌ی هیئت دولت از طریق ارتباط تصویری با مقام معظم رهبری در حال برگزاری است.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب مقام معظم رهبری فرمودند: هفته دولت مناسبتی است برای یادآوری و مرور خدمات یکساله اعضای دولت؛ جمع بندی عملکردها و نقد نقاط ضعف و نقاط قوت. هم دستاوردها را بگویید، هم تنگناها را بگویید، هم آنچه را که توانستید انجام بدهید را بگویید، هم آنچه را که باید انجام میدادید و انجام نشده را بگویید.


ایشان خاطر نشان کردند: با مردم مستقیم حرف بزنید تا آنجایی که ممکن است؛ این روزها محدودیت هست لکن از طریق تلویزیون و با تماسهای رو در رو با مردم برای آنها توضیح بدهید.

 

ایشان افزودند: از امروز سال آخر دولت شروع می شود؛ سال آخر از جهات مختلفی مهم است. یک اهمیت سال آخر دولت این است که آخرین فرصت شما برای کار کردن برای ملت، کشور، خدا و اسلام است. این‌جور نباید تصور کرد که یکسال چیزی نیست، نه یکسال خیلی زمان است. یکسال سه‌تا صد روز به اضافه‌ی یک شصت و پنج روز است، یعنی بنابراین زمان کمی برای کار نیست.

رهبر انقلاب فرمودند: مسئله‌ی تولید کلید اصلی است برای اشتغال، برای معیشت، برای کاهش تورم، برای ایجاد ارزش پول ملی. تولید واقعاً مادر همه‌ی اینها است. هرچه میتوانیم در مورد تولید بایستی کار کنیم. موانع تولید را برطرف کنید. بسیاری از این موانع در درون کشور است مانند: مسئله‌ی واردات بی‌رویه، مشکلات قطعات، ناهماهنگیها در بخشهای پایین دستی و مسله مجوزها.


حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه تاکید کردند: واردات بی‌رویه چیز خطرناک و مهمی است. گاهی این واردات، واردات لوکس است یعنی هیچ نیاز بهش نیست؛ شنیدم که برای واردات یک نوع گوشی لوکس آمریکایی در سال ۹۸ حدود نیم میلیارد دلار مصرف شده. البته بخش خصوصی این کار را میکند، منتها دولت بایستی جلوی این را بگیرد.

رهبر انقلاب فرمودند: خوشبختانه چندسال است که در کشور از طرف بخشهای نیروهای مسلح، وزارت دفاع نهضت قطعه‌سازی راه افتاده؛ مراجعه کنید به آنها، برایتان قطعه را بسازند و میتوانند. ما قطعات بسیار ظریف و پیچیده را خوشبختانه توانستیم بسازیم؛ در نیروهای مسلح بعضی از قطعاتی که تصور نمیشد که قابل ساخت باشد، خوشبختانه ساخته شد؛ از این استفاده بشود. در بخشهای پایین‌دستی گاهی ناهماهنگی‌های عجیب و غریبی هست. مثلاً یک کارخانه مصرف‌کننده‌ی فولاد شکایت میکند که ورق فولاد را به من نمیدهند؛ ورق فولادی که در داخل تولید میشود.

رهبر انقلاب در ادامه تاکید کردند: خام فروشی در سنگ‌های معدنی قیمتی و فرآوری آنها در خارج و بازگرداندن به کشور با چندین برابر قیمت، فروش خاک جزیره هرمز، فرآوری نشدن زعفران جنوب خراسان و خرمای مناطق گرمسیری از جمله مواردی است که نشان می‌دهد باید در این زمینه کار جدی صورت گیرد.

رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با جلسه هیات دولت فرمودند: مسئله‌ی تولید کلید اصلی است برای اشتغال، برای معیشت، برای کاهش تورم، برای ایجاد ارزش پول ملی. تولید واقعاً مادر همه‌ی اینها است. هرچه میتوانیم در مورد تولید بایستی کار کنیم.

موانع تولید را برطرف کنید. بسیاری از این موانع در درون کشور است مانند: مسئله‌ی واردات بی‌رویه، مشکلات قطعات، ، ناهماهنگیها در بخشهای پایین دستی و مسئله مجوزها.

واردات بی‌رویه چیز خطرناک و مهمی است. گاهی این واردات، واردات لوکس است یعنی هیچ نیاز بهش نیست؛ شنیدم که برای واردات یک نوع گوشی لوکس آمریکایی در سال ۹۸ حدود نیم میلیارد دلار مصرف شده. البته بخش خصوصی این کار را میکند، منتها دولت بایستی جلوی این را بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: