کد خبر: ۸۶۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
تعداد بازدید: ۲۹۵
مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق که ماه گذشته میلادی نیز به ایران سفر کرده بود، در پاسخ به این پرسش که آیا در جریان سفر خود به آمریکا، هیچ گونه پیامی را از تهران به واشنگتن منتقل خواهد کرد، گفت: ما در عراق نقش پستچی را ایفا نمی کنیم.

نخست‌وزیر عراق درباره احتمال انتقال پیام تهران به واشنگتن: ما نقش پستچی را ایفا نمی‌کنیمنخست وزیر عراق در آستانه سفر به آمریکا، تاکید کرد که برای مقابله با تهدید ناشی از داعش، همچنان نیازمند کمک و همکاری ائتلاف بین المللی تحت رهبری این کشور هستند.

به گزارش خبرداغ به نقل از شبکه خبری «رووداو» اقلیم کردستان، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق روز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری «آسوشیتد پرس» آمریکا (AP) در رابطه با نیاز نیروهای کشورش به کمک ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با تروریسم برای مقابله با تهدید ناشی از گروهک تروریستی داعش اظهار داشت: در نهایت ما هنوز نیازمند همکاری و هماهنگی در برخی سطوح هستیم هر چند که شاید امروزه به پشتیبانی مستقیم نظامی و میدانی نیاز نداشته باشیم.

الکاظمی که امروز (سه شنبه) در راس یک هیئت بلندپایه راهی شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا می شود، همچنین تصریح کرد: شاید امروزه وضعیت به گونه ای باشد که در حال حاضر به پشتیبانی نظامی مستقیم و روی زمین نیاز نداشته باشیم با این حال سطح همکاری به ماهیت متغیر تهدید بستگی دارد.

نخست وزیر عراق که قرار است در جریان سفر خود به شهر واشنگتن، در کاخ سفید با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا دیدار و گفت و گو کند، در ادامه افزود: ماهیت متغیر تهدید تروریسم، نوع همکاری از جمله ادامه آموزش نظامی و حمایت تسلیحاتی را مشخص خواهد کرد.

الکاظمی همچنین تاکید کرد که دولت وی به انجام اصلاحات در بخش امنیتی برای جلوگیری از حملات تقریبا هر روزه گروه های مسلح به منطقه حفاظت شده سبز در مرکز شهر بغداد، پایتخت عراق، پایبند است.

نخست وزیر عراق که ماه گذشته میلادی نیز به ایران سفر کرده بود، در پاسخ به این پرسش که آیا در جریان سفر خود به آمریکا، هیچ گونه پیامی را از تهران به واشنگتن منتقل خواهد کرد، گفت: ما در عراق نقش پستچی را ایفا نمی کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: