کد خبر: ۸۶۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
تعداد بازدید: ۴۸۶
محمد مایلی‌کهن سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران به ماجرای شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال و انتقادهای شدیدی که از مهدی تاج شده است، واکنش نشان داد.

مایلی‌کهن: در مرام من نیست به فردی که افتاده لگد بزنم/ پرسپولیس نبود، آن بازیکن الان کجا بود؟به گزارش خبرداغ، محمد مایلی‌کهن در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص پرداخت غرامت 6 میلیون یورویی فدراسیون به مارک ویلموتس و انتقادهایی که از مهدی تاج صورت گرفته است، اظهار داشت: من وارد این مسائل نمی‌شوم و همیشه می‌گویم حاکم معزول را عشق است. در مرام من نیست به فردی که زمین افتاده لگد بزنم، هر چند که خیلی‌ها این کار را می‌کنند. خیلی جاها خیلی بیشتر از این مبالغ هدر رفته و هیچ کس هم ورود نکرده و صحبتی هم انجام نداده است. صحبت از سه هزار میلیارد و دوازده هزار میلیارد است.

وی ادامه داد: این اتفاقات باعث می‌شود که قبح خیلی چیزها شکسته شود و قبلاً هم شکسته شده و برای من و شما عادی شده است. آنقدر مشکل و سختی وجود دارد که باید در مورد آنها صحبت کرد. این همه می‌گویند به دلیل گران فروشی با افراد برخورد می‌کنیم، اما پول‌هایش به کجا می‌رود، آیا واقعا چیزی ارزان شده است؟ اگر در مملکت ما با این چیزها به معنای واقعی برخورد می‌شد، آیا دزد داشتیم؟ وزیر مخابرات اعلام کرده که قیمت مکالمه تلفن ثابت چهار برابر شده است، یعنی 400 درصد گران شده است. اقشار کم درآمد بیشتر از تلفن ثابت استفاده می‌کنند، پس چطور می‌گویید چیزی گران نشده است؟ من معتقدم اگر مردم را به حال خودشان واگذار می‌کردند، بیشتر به فکر هم بودند و بیشتر به هم مهربانی می‌کردند.

مایلی‌کهن در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، عنوان کرد: بروید ببینید آیا می‌توان دارو گیر آورد؟ بله، برای آقایان گیر می‌آید، اما برای مردم به سختی و با قیمت‌های نجومی به دست می‌آید و معلوم هم نیست که تاریخ مصرف درستی دارد یا خیر. من همیشه گفته‌ام که از رو شمشیر می‌زنم و بلد نیستم از زیر شمشیر بزنم، زمانیکه تاج قوی بود با او در افتادم و مواردی را که درست نبود، مطرح کردم.

سرمربی پیشین تیم ملی با بیان اینکه فوتبال ایران به سیاه‌بازی خلاصه شده است، گفت: بیماری کرونا در دنیا وحشت ایجاد کرد، اما فوتبال تنها چیزی بود که در این شراط سخت مردم را خوشحال می‌کرد. در فوتبال اما برخی می‌گفتند چرا باید لیگ برگزار شود و برخی هم دنبال برگزاری بازی‌ها بودند. آن زمان کسی نگفت که همین فوتبال می‌تواند برای چند ساعت میلیون‌ها مردم را در خانه بنشاند و سرگرم کند.

مایلی‌کهن با اشاره به شکست سنگین بایرن از بارسلونا تاکید کرد: بارسا هشت گل از بایرن خورد و اگر این اتفاق برای یک تیم ایرانی رخ می‌داد، ایران به هم می‌ریخت. پرسپولیس در سال 52 شش گل به تاج زد و ما هنوز می‌گوییم شش‌تایی‌ها، ولی رئال پارسال در یک بازی دوستانه 7 گل به اتلتیکو دریافت کرد و هیچ اتفاقی هم رخ نداد. فرق ما با آنها این است که آنها سعی می‌کنند از حال و آینده لذت ببرند. شما دیدید که زیدان و گواردیولا بعد از شکست رئال مقابل منچسترسیتی چگونه در گوشه‌ای از زمین با هم حرف می‌زدند، اگر این اتفاق برای یک مربی ایرانی بعد از شکست رخ می‌داد همه می گفتند غیرت ندارد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که «نظرش در خصوص چهارمین قهرمانی پیاپی این تیم در لیگ برتر چیست؟» خاطرنشان کرد: یک چیزهایی مرا ناراحت می‌کند. یکی از بازیکنان پرسپولس دو گل زده و گفته که بازیکن حق دارد از این تیم جدا شده و به تیمی که دلش می‌خواهد برود. اگر پرسپولیس نبود، الان کجا بودی؟ بعد هم می‌گویند ما تا الان 70 یا 80 درصد پول گرفتیم. خیلی از بازیکنان در اروپا مبالغ قراردادهایشان را کم کردند، اما اینجا بازیکنان به فکر این است که چرا درصد باقی مانده را نگرفته است. بحث دیگر هم این است که چرا نباید قراردادها را شفاف اعلام کنند تا خیلی چیزها روشن شود.

مایلی‌کهن با اشاره به مدیریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تاکید کرد: آقایان سعادتمند و رسول‌پناه کارمند دو باشگاه هستند و اگر کسی حساب بخواهد باید از وزیر ورزش بخواهد، نه سعادتمند و رسول پناه و دیگر مدیرانی که در گذشته بودند. مگر در گذشته نگفتند که آقای انصاری‌فرد اشتباه کرده است، پس چطور دوباره او را به عنوان مدیرعامل انتخاب کردید؟ این مسائل چیزهایی است که آقایان باید پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: آقای سعادتمند می‌گوید که قصد راه انداختن رشته کشتی را در استقلال دارد. پشت این موضوع یک سیاست وجود دارد. او مازندرانی است و طبیعتاً استان مازندران هم جایگاه خاصی در کشتی دارد. او گفته که پول کشتی را از پول فوتبال نمی‌دهد، الان برای فوتبال پول نمی‌دهند و چطور می‌خواهند برای کشتی هزینه کنند؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: