کد خبر: ۸۶۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
تعداد بازدید: ۳۰۸
رئیس‌جمهوری آمریکا درباره وضعیت اخیر بلاروس بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور تاکید کرد، آمریکا از نزدیک اوضاع در آنجا را زیر نظر دارد.

ترامپ: وضعیت وحشتناکِ بلاروس را زیر نظر داریمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره وضعیت اخیر بلاروس بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور تاکید کرد، آمریکا از نزدیک اوضاع در آنجا را زیر نظر دارد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ گفت: وضعیت بلاروس وحشتناک است زیرا در پی اعلام پیروزی الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست‌جمهوری در ۹ اوت تظاهرات‌های اعتراضی برگزار شده‌اند.

 

این در حالی است که رئیس‌جمهوری بلاروس در اولین سخنان خود پس از اعلام پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری و یک هفته اغتشاش پس از اعلام نتایج گفت که به هیچ عنوان با برگزاری انتخابات جدید موافقت نخواهد کرد.

الکساندر لوکاشنکو در جمع حامیان خود در مینسک، همچنین از تقویت حضور نظامی ناتو در مرزهای غربی کشورش خبر داد و هشدار داد که اجازه نمی‌دهد قدرت‌های خارجی در امور سیاسی داخلی کشورش دخالت کنند.

لوکاشنکو گفت: ببینید تانک‌ها و جنگنده‌ها ۱۵ دقیقه با مرزهای ما فاصله دارند. اینها برای هیچ نیست. نیروهای ناتو تانک‌هایشان را به دروازه‌های ما نزدیک کرده‌اند، تقویت حضور نظامی نزدیک مرزهای شرقی ما مشهود است.

وی تاکید کرد: با هیچ انتخابات جدیدی که از خارج درخواست آن مطرح می‌شود موافقت نخواهم کرد. لیتوانی، لتونی، لهستان و متاسفانه برادر ما اوکراین و رهبری آن از ما خواسته‌اند انتخابات مجدد برگزار کنیم. اگر با این درخواست موافقت کنم دچار فروپاشی می‌شویم و هرگز نمی‌توانیم کشور را به ثبات برگردانیم. ما به عنوان یک کشور و یک ملت متحد می‌میریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: