کد خبر: ۸۶۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
تعداد بازدید: ۲۸۱
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد اسرائیل و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

رویترز: اسرائیل و امارات با وساطت آمریکا به توافقی برای عادی‌سازی روابط دست پیدا کردندرژیم صهیونیستی و امارات بر سر عادی‌سازی روابط توافق کردند

به گزارش  خبرداغ به نقل از «انتخاب»؛دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه ۲۳ مرداد در بیانیه‌ای از توافق اسرائیل و امارات برای «عادی‌سازی کامل روابط» خبر داد.

به گزارش «انتخاب»؛ دونالد ترامپ می گوید، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و شیخ محمد بن زیاد، ولیعهد پایتخت امارات برای برقراری صلح و عادی سازی توافق کردند.

براساس بیانیه مشترک امریکا، اسرائیل و امارات، «در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را معلق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: هیأت‌های اسرائیل و امارات در هفته‌های آتی برای امضای توافقات دوجانبه در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، توریسم، پروازهای مستقیم، امنیت، مخابرات، فناوری، انرژی، بهداشت، فرهنگ، محیط زیست، تأسیس سفارتخانه‌های دوجانبه و سایر حیطه‌های دارای منافع دوطرفه دیدار خواهند کرد.

امارات متحده عربی و اسرائیل فوراً همکاری‌های خود در زمینه درمان ویروس کرونا و ساخت واکسن برای آن را آغاز خواهند کرد. با همکاری‌های مشترک، این تلاش‌ها باعث نجات جان انسان‌ها در جهان اسلام، یهودیت و مسیحیت در سراسر منطقه خواهد شد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: