کد خبر: ۸۶۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
تعداد بازدید: ۲۳۸
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که بلافاصله پس از انفجار اخیر بیروت به لبنان سفر کرد و در اقدامی مداخله‌جویانه پیشنهاد یک طرح ابتکاری سیاسی را مطرح کرد، از ایران خواست تا از مداخله در این کشور غرب آسیا بپرهیزد.

مکرون خطاب به ایران: در لبنان مداخله نکنید!رئیس‌جمهور فرانسه که بلافاصله پس از انفجار اخیر بیروت به لبنان سفر کرد و در اقدامی مداخله‌جویانه پیشنهاد یک طرح ابتکاری سیاسی را مطرح کرد، از ایران خواست تا از مداخله در این کشور غرب آسیا بپرهیزد.

به گزارش خبرداغ به نقل از فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که خیلی فوری بعد از انفجارهای اخیر بیروت، با سفر به لبنان در اقدامی مداخله‌جویانه برای این کشور غرب آسیا طرح ابتکاری سیاسی پیشنهاد داد، روز گذشته (چهارشنبه) در گفت‌وگوی تلفنی خواستار عدم مداخله ایران در امور داخلی لبنان شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، ماکرون در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور ایران هشدار داد در حالیکه لبنان در حال بازسازی خود پس از انفجار ویرانگر هفته گذشته است، ایران از مداخله در این کشور خودداری کند.

این مقام اروپایی تصریح کرد: «ضروری است که تمامی قدرت‌های درگیر.....از هرگونه مداخله خارجی دوری کنند و از روی کار آمدن دولتی حمایت کنند که بتواند این فوریت را مدیریت کند».

طبق این گزارش، در انفجار اخیر در انبار مواد شیمیایی نیترات آمونیوم در بیروت دستکم ۱۷۱ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۶ هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

ماکرون علیرغم چنین اظهارنظراتی، اولین رهبر جهان بود که به بیروت سفر کرد و در بدو ورود به این شهر گفت: « اگر اصلاحات لازم در لبنان انجام نشود، رنج این کشور ادامه پیدا خواهد کرد.».

رئیس‌جمهور فرانسه ظهر روز ۱۶ مرداد وارد بیروت شد و پس از بازدید از مناطق خسارت‌ دیده در پی انفجار بندر بیروت، با مقامات لبنانی از جمله «میشل عون» رئیس‌جمهور، «حسان دیاب» نخست‌وزیر و «نبیه بری» رئیس‌ پارلمان لبنان دیدار کرد.

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: