کد خبر: ۸۶۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
تعداد بازدید: ۲۵۳
خیابان سازمان آب در منطقه ۵ تهران با رای اعضای شورای اسلامی شهر به نام «مهندس مهدی بازرگان»، نخست‌وزیر دولت موقت تغییر نام یافت.

خیابان سازمان آب تهران به نام «مهدی بازرگان» تغییر یافتخیابان سازمان آب در منطقه ۵ تهران با رای اعضای شورای اسلامی شهر به نام «مهندس مهدی بازرگان»، نخست‌وزیر دولت موقت تغییر نام یافت.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه و در دویست و سی‌امین جلسه خود مصوبه کمیسیون نامگذاری را در دستور کار قرار داده و بر اساس آن به پیشنهاد تغییر نام هفت خیابان در پایتخت رأی مثبت دادند.

«محمدجواد حق‌شناس» رئیس کمیته نام‌گذاری شورای اسلامی شهر به تشریح این نام‌گذاری‌ها پرداخت و گفت: پیشنهاد شده که یک پل بی‌نام در بزرگراه آزادگان واقع در منطقه ۲۱ به نام سرلشگر خلبان شهید مکری نام‌گذاری شود و کوچه حاج عبدالمحمود در منطقه ۱۱ که جنب بیمارستان فارابی قرار دارد، به نام پروفسور شمس که بنیانگذار بیمارستان فارابی و مؤسس انجمن چشم پزشکی ایران است، تغییر یابد.

وی افزود: همچنین به پیشنهاد مسجد جامعی نام‌گذاری خیابان سازمان آب حدفاصل بزرگراه شیخ فضل الله نوری تا بلوار آیت‌الله کاشانی در محدوده گذر صادقیه در منطقه ۲ و ۵ به نام مهندس بازرگان پیشنهاد شده و این در حالی است که خیابان سازمان آب ۱۷ بار در تهران تکرار شده است.

وی افزود: پیشنهاد شده که کوچه عدالت به نام شهید علی‌اکبر کلاته در منطقه ۱۱ نام‌گذاری شود زیرا کلمه عدالت ۲۸ مورد در تهران تکرار داشته و خانواده این شهید نیز در این خیابان ساکن هستند.

حق‌شناس با بیان این که پیشنهاد می‌شود خیابان شاهد به نام جهادگر شهید «محمدتقی رضوی» که از بزرگان قرارگاه جهاد سازندگی در دوران جنگ است، نام‌گذاری شود.

وی گفت: این پیشنهاد نام‌گذاری توسط «حناچی» مطرح شده که در بزرگراه ارتش قرار دارد و این در حالی است که پیشنهاد می‌شود خیابان سراج به نام جهادگر شهید «آغاسی‌زاده» نام‌گذاری شود زیرا خیابان سراج ۵ بار در تهران تکرار شده است.

رئیس کمیته نام‌گذاری شورای اسلامی شهر تهران افزود: همچنین پیشنهاد می‌شود خیابان آزادی حدفاصل بزرگراه سعیدی تا بلوار یافت‌آباد در منطقه ۱۸ به نام شهیدان مایلی نام‌گذاری شود و این در حالی است که نام آزادی ۷۱ بار در تهران تکرار شده است.

«همچنین پیشنهاد می‌شود میدان باربری در منطقه ۱۶ در محدوده خیابان رجایی به نام دانش‌آموز نام‌گذاری شود».

همچنین «حسن رسولی» عضو شورای شهر تهران در مخالفت با تغییر نام کوچه حاج عبدالمحمود به نام پروفسور شمس، بیان کرد: محل کار و زندگی پروفسور شمس در خیابان ویلا بوده و بهتر است در همان محدوده یک نام‌گذاری داشته باشیم.

«احمد مسجد جامعی» عضو دیگر شورا گفت که کوچه عبدالمحمود به محل اسکان کارگران و محل فروش پیچ و مهره تبدیل شده است و هیچ سنخیتی با چشم پزشکی ندارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد باید یک مکان بهتری را انتخاب کنیم و همچنین باید بگویم که ما برای اولین‌بار است که می‌خواهیم یک مکان به نام دانش‌آموزان شهید نام‌گذاری کنیم و این محل به دلیل آن که محل شهادت ۱۶ دانش‌آموز در حمله هوایی بوده، بسیار مناسب است.

نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران به هفت مورد نام‌گذاری رأی مثبت دادند اما بند ۲ یعنی تغییر نام کوچه حاج عبدالمحمود به پروفسور شمس را برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه برگشت دادند.

«محمد جواد حق‌شناس» همچنین ۱۰ پیشنهاد مصوبه چهل و یکمین جلسه کمیته نام‌گذاری را در صحن شورا ارایه کرد و افزود: پیشنهاد می‌شود ۱۶ متری گلستان حدفاصل بزرگراه اشرفی اصفهانی و میدان پونک به دلیل ۹۲ مورد تکرار به نام شهید اسلامیان نامگذاری شود.

عضو شورای تهران افزود: همچنین پیشنهاد می‌شود کوچه بی‌نام در منطقه ۱۱ حدفاصل خیابان وحدت اسلامی تا خیابان شهید رضایی مجد به نام دوم تغییر نام دهد.

نامگذاری معبری به نام اعظم طالقانی

وی پیشنهاد کرد که کوچه حافظ حدفاصل دیباجی جنوبی تا سنجابی در منطقه ۳ که کوچه محل زندگی مرحوم اعظم طالقانی بود، به نام وی تغییر نام دهد.

حق‌شناس همچنین پیشنهاد کرد که کوچه نصر ۵ حدفاصل خیابان شاه‌آبادی و بلوار شاهد در منطقه ۱۵ نیز به نام شهید فریدون روزبهانی تغییر نام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه پیشنهاد داد تا پل روگذر کن در منطقه یافت‌آباد به نام شهیدان عابدی نامگذاری شود.

نامگذاری آشیانه یک تا سه در شهرک صدرا

وی افزود: همچنین سه کوچه بی‌نام در شهرک صدرا واقع در مجتمع مسکونی عقاب در منطقه ۲۲ قرار دارد که پیشنهاد می‌شود به نام آشیانه یک تا سه تغییر نام دهد.

وی ادامه داد: کوچه بی‌نام در منطقه ۲۲ حوالی چیتگر نیز به نام شهید ابراهیم شهرکی و همچنین کوچه آیرم نیز در منطقه ۱۱ در خیابان جمهوری به نام شهید «حیدری جوزانی» تغییر نام داده شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت تمامی پیشنهادهای کمیته نام‌گذاری را تصویب کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: