کد خبر: ۸۶۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
تعداد بازدید: ۲۸۸
روند مصرف برق که در شب وروزهای گذشته کاهشی شده بود، شب گذشته (۱۹ مرداد) افزایشی شد و از مرز ۵۶ هزارمگاوات گذشت.

به گزارش خبرداغ، روند مصرف برق که در شب وروزهای گذشته کاهشی شده بود، شب گذشته (۱۹ مرداد) افزایشی شد و از مرز ۵۶ هزارمگاوات گذشت.

مصرف برق شب گذشته کشور براساس تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق، درساعت ۲۱ و ۱۲ دقیقه به ۵۶ هزار و ۱۲۵ مگاوات رسیدو این درحالی است که از چهاردهم مردادماه روند مصرف کاهش یافته بود.

میزان مصرف برق شب گذشته در مقایسه با زمان مشابه پارسال که ۵۳ هزار و ۵۷۹ مگاوات مصرف شده بود، از رشد دو هزار و ۵۴۶ مگاواتی برخوردار شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد روز گذشته میزان مصرف برق درساعت ۱۲و ۵۶ دقیقه به عدد۵۵ هزار و ۵۸۴ مگاوات رسید و این درحالی است که پارسال در همین بازه زمانی ۵۴ هزار و ۴۰ مگاوات به مصرف رسیده بود.

مصرف برق دربخش صنایع درعین حال روندی کاهشی یافت بطوری که شب گذشته مصرف این بخش به چهار هزار و ۶۸۷ مگاوات رسید که شب پیشتر پنج هزار و یک مگاوات بود.

میزان ذخیره نیروگاه ها در شب و روز گذشته یک هزار و ۱۶۷ مگاوات و میزان تولید برق از منابع تجدیدپذیر هم ۶ هزار و ۴۴۴ مگاوات بود.

وزیر نیرو به تازگی به ایرنا گفت: دوره اوج مصرف تابستان ۹۹ بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده با رشد «اوج بار» حدود یک درصد و با افزایش عرضه انرژی بیش از چهار درصد نسبت به سال گذشته و افزایش صادرات انرژی پشت سر گذاشته شد.

به گفته رضا اردکانیان، تابستان ۹۷ اوج بار بیش از پنج درصد را به زیر سه درصد رساندیم و در تابستان ۹۸ رشد اوج بار فقط یک درصد و بدون خاموشی بود که امسال نیز به همین میزان خواهد شد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: