کد خبر: ۸۵۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
تعداد بازدید: ۵۹۲
آب جوش و شکر را مخلوط کرده روی حرارت بگذارید تا چند جوش بزند. بعد شاه‌توت‌هایی را که از قبل تمیز کردید را به شکر و آب در حال جوش اضافه کنید.

طرز تهیه مربا و شربت شاه‌توت؛ طعمی که زیر دندان می‌ماندبه گزارش خبرداغ ، از شاه‌توت‌های جذاب این فصل غافل نشوید و با درست کردن مربا و شربت، این طعم جذاب را برای ماه‌های بعد ذخیره کنید.

مواد لازم:

شاه‌توت: ۱ کیلو
شکر: ۵ لیوان
آبلیمو: ۲ قاشق چای‌خوری
آب جوش: ۷ لیوان

 

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. آب جوش و شکر را مخلوط کرده روی حرارت بگذارید تا چند جوش بزند. بعد شاه‌توت‌هایی را که از قبل تمیز کردید را به شکر و آب در حال جوش اضافه کنید.

۲. هر چند دقیقه شربت را با قاشق برداشته و از ارتفاع به داخل قابلمه شربت سرازیر کنید تا غلظت آن را ببینید. شربت نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد. وقتی شربت غلیظ شد و تا حد ممکن عصاره شاتوت وارد شربت شد، آبلیمو را اضافه کنید و بعد از اینکه چند جوش زد قابلمه را از روی حرارت بردارید و با ملاقه شربت را از سر قابلمه جدا کنید و و از صافی رد کنید.

۳. شاه‌توت‌های داخل قابلمه را هم با مقداری از شربتی که باقی مانده به عنوان مربا کنار بگذارید.

۴. بعد از اینکه شربت و مربا سرد شد آن را در شیشه‌های تمیز و خشک بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: