کد خبر: ۸۵۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
تعداد بازدید: ۲۲۷
رییس کل دادگستری استان تهران گفت: اطاله دادرسی را جدی بگیریم و با تلاش جمعی زمان رسیدگی پرونده‌ها را کاهش دهیم؛ تسریع در رسیدگی قضایی اولویت ما در دادگستری استان تهران است و همکاران به این مساله توجه جدی داشته باشند.

تسریع در رسیدگی‌های قضایی اولویت دادگستری استان تهران استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مراسم تکریم و معارفه دانش آرا و سید افضل حسینی سرپرستان سابق و جدید مجتمع قضایی شهید بهشتی صبح امروز با حضور رییس کل دادگستری استان تهران، یحیی جعفری رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران و برخی مقامات قضایی برگزار شد.

محمدجواد حشمتی مهذب در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید مجتمع قضایی شهید بهشتی با بیان اینکه نظام ما حضور قدرتمندانه‌ای در سراسر دنیا دارد که این حضور را برخی کشور‌های استکباری برنمی‌تابند و ما را تحریم می‌کنند، گفت: راه شهید سلیمانی یعنی همان راه مقاومت، که این راه همواره ادامه دارد و اگر امروز به شرایطی رسیدیم که پایگاه‌های آمریکایی را موشک باران می‌کنیم ماحصل انقلاب اسلامی و ایستادگی است.

وی افزود: با وجود تحریم‌ها انقلاب ما همچنان در مسیر حرکت و پویایی قرار دارد و ما هم باید تلاش کنیم در این خط مهم قدم های خوبی برای مردم برداریم.

وی خطاب به کارکنان مجتمع قضایی شهید بهشتی افزود: تکریم و احترام مراجعان باید سرلوحه کار ما باشد و وظیفه داریم به اخلاق توجه کنیم چراکه رعایت اخلاق در سیره پیامبر گرامی ما است.

حشمتی مهذب گفت: در رسیدگی‌های قضایی نباید در برخورد با اصحاب دعوی تبعیض قائل شویم و نگاهمان باید به طرفین پرونده یکی باشد.

وی تصریح کرد: از سویی دیگر باید به تحول در رسیدگی‌های قضایی توجه کنیم و نگاه ما به ایجاد انگیزه در میان همکاران قضایی جدی باشد.

رییس کل دادگستری استان تهران افزود: در حال حاضر وضعیت دادگستری تهران مطلوب است چرا که از نظر کمّی سرمایه های انسانی و اجتماعی خوبی دارد.

وی ادامه داد: مجتمع قضایی شهید بهشتی یک مجتمع توانمند و کارآمد و زبانزد در کشور است که پرونده‌های حقوقی مهمی در آن پیگیری می‌شود که نمونه خوب استفاده بهینه از سرمایه‌های انسانی متخصص است.

وی یکی از مشکلات قدیمی قوه قضاییه را اطاله دادرسی دانست و گفت: استان تهران در زمینه رفع این موضوع تلاش‌های خوبی انجام شده و ادامه دارد.

وی گفت: سال گذشته از مجموع پرونده‌های پیگیری شده، بیش از ۱۱۲ تا ١١٣ هزار پرونده مربوط به استان تهران بوده که کار بسیار بزرگ و ارزشمند است.

رییس کل دادگستری استان تهران، افزود: کار بزرگی که انجام شد کاهش مجازات بود که تاثیر خوبی در کاهش پرونده‌های در این خصوص داشت و البته همچنان ادامه دارد؛ در بحث کاهش جمعیت کیفری تهران هم موفق بوده ایم و سال گذشته هم در این زمینه نتیجه خوبی گرفتیم.

حشمتی گفت: اطاله دادرسی را جدی بگیریم و با تلاش جمعی زمان رسیدگی پرونده‌ها را کاهش دهیم؛ تسریع در رسیدگی قضایی اولویت ما در دادگستری استان تهران است و همکاران به این مساله توجه جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: تسلط قاضی در صدور رای حرف اول و آخر را می‌زند که از ضرر و زیان مردم و مورد سوءاستفاده قرار گرفتن از سوی برخی وکلا، پیشگیری خواهد کرد.

در ابتدای جلسه نیز جعفری رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، گفت: در این مجتمع که به صورت تخصصی به پرونده‌های حقوقی رسیدگی می‌شود در حال حاضر ۱۳ هزار و ۲۸۰ پرونده وجود دارد.

همچنین دانش آرا سرپرست سابق مجتمع قضایی شهید بهشتی گفت: ۸ سال و اندی از دوران خدمت بنده در مجتمع قضایی شهید بهشتی می‌گذرد و فراز و فرود‌های بیشماری را در این مجتمع طی کرده ام؛ پرونده‌های سنگینی در این مجتمع تا امروز پیگیری شده که بسیار خطیر بوده است.

وی گفت: رایی که به عدالت و بر مبنای عدل صادر می‌شود زندگی یک خانواده و حتی جامعه را متحول می‌کند و از همکاران قضایی می خواهم به تلاش خالصانه خود در مسیر پیگیری مطالبات مردم ادامه دهند.

در ادامه حسینی سرپرست جدید این مجتمع نیز گفت: امیدوارم بتوانم خدمات قضایی را با توان بیشتری ادامه دهم و بی شک ازتجربیات عزیزان نیز استفاده خواهم کرد.

گفتنی است در پایان جلسه، مراسم و تودیع و معارفه سرپرست سابق و سرپرست جدید مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: