کد خبر: ۸۵۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
تعداد بازدید: ۲۷۱
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شیوع ویروس کرونا، تعداد افراد مبتلا و بستری و استانهای درگیر این ویروس بیشتر از اسفند پارسال است.

معاون وزیر بهداشت: شیوع کرونا بیشتر از اسفند استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا ، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شیوع ویروس کرونا، تعداد افراد مبتلا و بستری و استانهای درگیر این ویروس بیشتر از اسفند پارسال است.

قاسم جان‌بابایی امروز پنجشنبه در سفر به استان گلستان و هنگام سرکشی از بیمارستان‌ شهید صیاد شیرازی گرگان اظهار داشت: علیرغم حجم بالای واگیری؛ با تلاش کادر درمان میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور کمتر شده است.

وی اضافه کرد: در استان تهران بیش از چهار هزار نفر و در مازندران بیش از یک هزار و ۵۰۰ مبتلای به کرونا بستری هستند که این آمار نگران کننده و زنگ خطر جدی است.

معاون وزیر بهداشت بدون بیان جزییات آماری گفت: در خراسان رضوی تعداد مبتلایان کرونا نسبت به اسفند پارسال بیشتر شده و در استان‌های کردستان، کرمانشاه و خوزستان آمار بستری کاهش داشته است.

جان‌بابایی با بیان اینکه در استانهای آذربایجان شرقی و غربی تعداد افراد بستری روند کاهشی دارد، اظهار کرد: در مجموع شرایط پایداری را در هیچ یک از استانها نداریم و لازم است مردم مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی همچنین گفت: داروهایی که تاکنون برای درمان کرونا اعلام و تجویز شده برای سایر ویروس‌ها هم کارآیی دارد و مختص این ویروس نیست لذا در شرایط کنونی بهترین راهکار پیشگیری با راهکارهای مراقبتی و استفاده از ماسک و سایر ملزومات بهداشتی است.

براساس اعلام وزارت بهداشت، تاکنون در ایران ۳۰۱ هزار و ۵۳۰ نفر به کرونا مبتلا شدند که ۱۶ هزار و ۵۶۹ نفر جان خود را از دست داده و ۲۶۱ هزار و ۲۰۰ نفر هم بهبود یافتند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۶۲۱ مورد ابتلای جدید در ایران گزارش شده که از این تعداد ۲۲۶ نفر جان خود را از دست دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: